ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Nestle αναλαμβάνει την πώληση προϊόντων Starbucks

Στη συμφωνία περιλαμβάνονται τα δικαιώματα πώλησης από τη Neste προϊόντων με την επωνυμία Starbucks σε σούπερ μάρκετ, εστιατόρια και σε άλλες υπηρεσίες εστίασης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Nestlé συμφώνησε να πληρώσει 7,15 δισ. δολ., για να αποκτήσει το δικαίωμα να πουλάει προϊόντα Starbucks σε όλο τον κόσμο, εκτός από τη Βόρεια Αμερική. Η συμφωνία «παντρεύει» το διεθνές δίκτυο διανομής της Nestlé με το μεγαλύτερο brand στην αγορά καφέ. Η συμφωνία δεν περιλαμβάνει δικαιώματα σε υλικά περιουσιακά στοιχεία. Αντιθέτως, ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Μαρκ Σνάιντερ δίνει ιδιαίτερο βάρος στο ότι η επωνυμία Starbucks είναι διεθνώς αναγνωρίσιμη και αναγνωρισμένη.

H Nestlé κάνει μία δεύτερη απόπειρα, δέκα χρόνια μετά το λανσάρισμα της Nespresso στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Η επιτυχία της τότε ήταν περιορισμένη, διότι οι περισσότεροι καταναλωτές καφέ στις ΗΠΑ δεν προτιμούν τον εσπρέσο. Τώρα, με τη συμφωνία με τη Starbucks, ευελπιστεί ότι θα περιορίσει τις απώλειες σε έσοδα που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια.

«Η Starbucks είναι μια πολύ μεγάλη εταιρεία στον κλάδο του καβουρδισμένου και κομμένου καφέ. […] αν και κάπως αργοπορημένη, πρόκειται για απολύτως απαραίτητη και σημαντική κίνηση για τα συμφέροντα της Nestlé», επισημαίνει αναλυτής της MainFirst Bank στη Ζυρίχη. Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν τη σημασία της εν λόγω συμφωνίας για τη Nestlé. Πέρυσι, η Nestlé σημείωσε τη χαμηλότερη αύξηση εσόδων των τελευταίων είκοσι ετών. Επίσης, η συμφωνία υποδηλώνει ότι η Nestlé έχει πλησιάσει τα όρια ανάπτυξης που μπορούσε να πετύχει μόνο με τη Nespresso και τον Nescafe. Οι πωλήσεις προϊόντων Starbucks εκτός Βορείου Αμερικής θα καταχωρίζονται στα λογιστικά βιβλία της Nestlé, η οποία θα πληρώνει για τα δικαιώματα χρήσης της επωνυμίας. Στη συμφωνία περιλαμβάνονται τα δικαιώματα πώλησης προϊόντων με την επωνυμία Starbucks σε σούπερ μάρκετ, εστιατόρια και σε άλλες υπηρεσίες εστίασης (π.χ. catering). Πέραν του brand Starbucks, η Nestlé θα έχει και δικαιώματα για τη θυγατρική της Starbucks, την εταιρεία τσαγιού Teavana. Η Starbucks εκτιμά ότι η συμφωνία θα συμβάλει στην κερδοφορία της το 2021, ή και νωρίτερα και θα χρησιμοποιήσει τα κέρδη για επαναγορά μετοχών της. Η αλυσίδα αναμένει να αποδώσει 20 δισ. στους μετόχους της έως το 2020, μέσω επαναγορών και διανομής μερισμάτων.

Η Starbucks, μέσω της συμμαχίας με τη Nestlé, θα κερδίσει την αναγνώριση σε χώρες όπου η θέση της δεν είναι τόσο ισχυρή όσο στην Αμερική. Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, η Starbucks ήταν σε επαφή με διάφορες εταιρείες, αλλά κατέληξαν να επιλέξουν τη Nestlé έπειτα από αρκετούς μήνες επαφών και συζητήσεων με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nestlé. Η Starbucks είναι από τις μεγαλύτερες αλυσίδες εστίασης παγκοσμίως, έχοντας 28.000 καταστήματα σε όλο τον πλανήτη. Εχει μεταβεί από μια φάση εκρηκτικής ανάπτυξης τα περασμένα χρόνια σε μια πιο σταθερή επεκτατική φάση. Κάποιοι επενδυτές έχουν απογοητευθεί από αυτήν την τάση, με τις μετοχές να έχουν ανατιμηθεί μόνο κατά 1% το 2018. H κίνηση, πάντως, των Nestlé-Starbucks δεν είναι άσχετη με το κλίμα στην αγορά προϊόντων καφέ. Η δεύτερη μεγαλύτερη επωνυμία καφέ στις ΗΠΑ, η Green Mountain, αγοράστηκε από τον όμιλο της οικογένειας Ρίμαν για 30 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο όμιλος JAB της οικογένειας Ρίμαν διαφοροποίησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα, μπαίνοντας και στην αγορά αναψυκτικών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ