ΚΟΣΜΟΣ

Χαμηλές προσδοκίες μεταρρύθμισης από τη Μέρκελ

REUTERS, A.P.

Η Γερμανίδα καγκελάριος ζήτησε να μειωθούν πρώτα οι κίνδυνοι σε εθνικό επίπεδο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γερμανία

ΒΕΡΟΛΙΝΟ. Συντηρητικές θέσεις για την Ευρωζώνη διετύπωσε η Γερμανίδα καγκελάριος Μέρκελ στη χθεσινή ομιλία της στη Βουλή, σε μία ακόμη διάψευση των προσδοκιών του Γάλλου προέδρου Μακρόν για ουσιαστικές αλλαγές στη διαχείριση του κοινού νομίσματος. Η Αγκελα Μέρκελ δεν σχολίασε τις προτάσεις Μακρόν για προϋπολογισμό και υπουργό Οικονομικών της Ευρωζώνης, ενώ υποστήριξε ότι ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM) θα ενισχυθεί μόνο αφότου οι χώρες της Ευρωζώνης μειώσουν την έκθεσή τους σε κινδύνους.

«Συμφωνώ ότι αφότου γίνει σημαντική πρόοδος στη μείωση των κινδύνων σε εθνικό επίπεδο, μπορούμε να έχουμε έναν κοινό χρηματοδοτικό μηχανισμό έκτακτης ανάγκης (backstop) ο οποίος θα ανήκει στον ESM», είπε η Μέρκελ. Η αποφυγή οποιασδήποτε συμπληρωματικής δαπάνης από τη Γερμανία είχε προαναγγελθεί προχθές από τον υπουργό Οικονομικών Ολαφ Σολτς, ο οποίος αναθεώρησε τη γερμανική δέσμευση για μεγέθυνση του προϋπολογισμού της Ε.Ε. Η ομιλία του Σολτς επικεντρώθηκε στο γεγονός ότι η Γερμανία μπορεί, πρώτη φορά στην ιστορία της, να εκπληρώσει και τα τρία κριτήρια του Μάαστριχτ το 2019, καθώς το χρέος της προβλέπεται να πέσει κάτω από το 60% του ΑΕΠ.

Οι περιορισμοί δαπανών που θα καταστήσουν εφικτό τον στόχο αυτό οδήγησαν την εκπρόσωπο του κόμματος της Αριστεράς για ζητήματα προϋπολογισμού, Γκεζίνε Λετς, να διερωτηθεί για ποιο λόγο διεκδίκησαν οι σοσιαλδημοκράτες το υπουργείο Οικονομικών εφόσον εξακολουθούν την πολιτική του χριστιανοδημοκράτη Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Μεγάλο μέρος της ομιλίας της Γερμανίδας καγκελαρίου αφιερώθηκε στην ανταγωνιστικότητα της γερμανικής οικονομίας, ενώ για τον κρίσιμο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας είπε ότι δεν πρέπει να οδηγείται σε μειονεκτική θέση εξαιτίας των ρυθμίσεων. Λίγο αργότερα, η πόλη/κρατίδιο του Αμβούργου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την κυκλοφορία ντιζελοκίνητων οχημάτων σε κάποιες οδικές αρτηρίες, ακριβώς το είδος του μέτρου που απεύχεται η αυτοκινητοβιομηχανία.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ