ΚΟΣΜΟΣ

Αναπάντητα ερωτήματα από Ζούκερμπεργκ

REUTERS, A.P.

Ο επικεφαλής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, στη χθεσινή ακρόαση από τους προέδρους των πολιτικών ομάδων του Ευρωκοινοβουλίου στις Βρυξέλλες. Ο Ζούκερμπεργκ βρέθηκε αντιμέτωπος με δεκάδες διεισδυτικές ερωτήσεις τις οποίες απέφυγε, υποσχόμενος να απαντήσει αργότερα γραπτώς. Στην αρχή της τοποθέτησής του, ζήτησε συγγνώμη για το γεγονός ότι το Facebook «δεν αντιμετώπισε με αρκετά ευρύ τρόπο τις ευθύνες του» στο θέμα της προστασίας των δεδομένων των χρηστών του, αλλά και της καταπολέμησης των ψευδών ειδήσεων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ. Αναπάντητες άφησε τις σημαντικότερες ερωτήσεις των ευρωβουλευτών ο επικεφαλής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, κατά τη χθεσινή ακρόασή του από τους προέδρους των πολιτικών σχηματισμών του Ευρωκοινοβουλίου.

O Ζούκερμπεργκ υποσχέθηκε ότι θα απαντήσει γραπτώς, ενώ ξεκίνησε την τοποθέτησή του με μία συγγνώμη: «Είτε πρόκειται για ψευδείς ειδήσεις, για ανάμειξη ξένων στις εκλογές ή για προγραμματιστές που έκαναν κατάχρηση των δεδομένων των χρηστών, δεν αντιμετωπίσαμε με αρκετά ευρύ τρόπο τις ευθύνες μας. Ηταν λάθος και ζητώ συγγνώμη γι’ αυτό», είπε.

Μετά την υπόθεση της εταιρείας Cambridge Analytica, που εκμεταλλεύθηκε τα δεδομένα 87 εκατ. χρηστών, ο Ζούκερμπεργκ είπε ότι έχουν εξεταστεί χιλιάδες εφαρμογές και ότι περίπου 200 έχουν καταργηθεί. Σημείωσε, επίσης, ότι το Facebook αναπτύσσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και προσλαμβάνει περισσότερους εργαζομένους, ώστε να εντοπίζει προβληματικό περιεχόμενο χωρίς να χρειάζεται να το επισημάνουν οι χρήστες. Ο Ζούκερμπεργκ προσέθεσε ότι οι επενδύσεις στην ασφάλεια των χρηστών θα έχουν επίδραση στα οικονομικά της εταιρείας του, αλλά ότι «το να κρατάμε ασφαλείς τους ανθρώπους θα είναι πάντα πιο σημαντικό από το να μεγιστοποιούμε τα κέρδη μας».

Μεταξύ των δεκάδων ερωτήσεων, τις οποίες ο Ζούκερμπεργκ δεν απάντησε, ήταν οι εξής: Ποιοι και με ποια κριτήρια αποφασίζουν ποιο είναι το κατάλληλο περιεχόμενο; Μήπως τα κριτήρια για αυτή την επιλογή πρέπει να είναι δημόσια; Θα δώσει το Facebook την επιλογή στους χρήστες να αυτοεξαιρεθούν από την στοχευμένη διαφήμιση;

Η νέα νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR), που το Facebook έχει δεσμευθεί να εφαρμόσει, προβλέπει πλήρη έλεγχο από τους χρήστες των προσωπικών δεδομένων τους. Θα δώσει, ως εκ τούτου, το Facebook στους χρήστες πρόσβαση στο «προφίλ μάρκετινγκ» που έχει δημιουργήσει για τον καθένα; Και τέλος, μπορεί να δεσμευθεί ότι θα υπάρξει διαχωρισμός του Facebook από το WhatsUp;
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ