ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: 3η θέση στο 11ο ράλι υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων για το ΕΚΕΤΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την τρίτη θέση στο 11ο πρωτάθλημα ακριβείας με καθαρά οχήματα, που συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα των αγώνων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτων (FIA) κατέκτησε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ). Το ΙΜΕΤ συμμετείχε στο ράλι -που φέτος διεξήχθη για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη, στις 26 και 27 Μαΐου- με ένα υβριδικό και δύο ηλεκτρικά οχήματα. Το ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κέρδισε την τρίτη θέση, έχοντας σαν πλήρωμά του τον συγκοινωνιολόγο-μηχανικό του ΙΜΕΤ Σάκη Τσιούτρα και συνοδηγό τον μηχανολόγο-μηχανικό Γιάννη Συμεωνίδη.

Στο πρωτάθλημα συμμετείχαν συνολικά 16 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα τα οποία εντυπωσίασαν τους παρευρισκόμενους. Την πρώτη θέση στα ηλεκτρικά οχήματα κατέκτησε το πλήρωμα με οδηγό τον Θωμά Παπαπάσχο και συνοδηγό τον Γιάννη Χαρπίδη, ενώ τη δεύτερη -με απόσταση αναπνοής από τους πρώτους- το ιταλικό πλήρωμα με οδηγό τον Fuzzy Walter Kofler και συνοδηγό τον Franco Gaioni.

Οι περισσότερες  συμμετοχές ήταν από την Ελλάδα, μία από Ιταλία και δύο από τη Βουλγαρία. Τα οχήματα κινούνταν επί δύο ημέρες σε διαφορετικές διαδρομές (μία για τα ηλεκτροκίνητα και μία για τα υβριδικά) στην ευρύτερη περιοχή του νομού Θεσσαλονίκης και της ορεινής Χαλκιδικής, οι οποίες είχαν συνολικό μήκος 250 χιλιομέτρων.

Η εκκίνηση του αγώνα δόθηκε από τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, ο οποίος ως ένθερμος υποστηρικτής της ηλεκτροκίνησης σήκωσε την καρό σημαία εκκίνησης.

Για την ηλεκτροκίνηση έκανε λόγο ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, δρ Ευάγγελος Μπεκιάρης, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι σημαντικά οικονομικότερη σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα (5-10 φορές), ενώ περιβαλλοντικά είναι πολύ πιο φιλική.

Το 11ο Hi-Tech EKO Mobility Rally διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων – ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο., υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

Πηγή: ΑΠΕ

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ