Γράμματα Αναγνωστών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γραμματα Aναγνωστων

Θα γίνει κάτι με το «μικροέγκλημα»;

Κύριε διευθυντά
Πρόσφατα, επιβλήθηκαν ποινές 15 και 18 μηνών σε άτομα τα οποία βιαιοπράγησαν, σε δύο διαφορετικά περιστατικά, κατά καθηγητού και δημάρχου. Και μετά την απαγγελία των ποινών πήγαν όλοι περήφανοι στα σπίτια τους. Ούτε γάτα ούτε ζημιά. Διότι (με νομοθετική πρόβλεψη) οι ποινές αυτές επιβλήθηκαν με αναστολή. Σημειωτέον ότι σε υπότροπο (!) επιβλήθηκε μεν ποινή 15 μηνών αλλά με εξαγορά προς 5 ευρώ ημερησίως. Συμπέρασμα: Κοροϊδευόμαστε. Πρόταση: Να αλλάξουμε τον ποινικό μας κώδικα και για κάποια «μικρά» εγκλήματα, αυτά που βασανίζουν με τη συχνότητά τους την κοινωνία μας, όπως τα εγκλήματα βιαιοπραγιών ή κλοπών ή πρόκληση φθοράς δημόσιας ή ιδιωτικής περιουσίας ή παρακώλυση συγκοινωνιών κ.λπ. να μειωθούν οι ποινές δραστικά. Αλλά να μη χωρεί επ’ αυτών ούτε αναστολή ούτε εξαγορά. Αντί, δηλαδή, να καταδικάζεσαι σε 18 μήνες φυλάκιση και μετά να πηγαίνεις καμαρωτός σπίτι σου, να σου επιβάλλεται ποινή τεσσάρων έστω μηνών, αλλά με την ουσιώδη διαφορά η ποινή φυλάκισης να εκτελείται με φυλάκιση. Αλλιώς υποθάλπουμε το έγκλημα.

Κωνσταντινος Ευσταθιαδης

Χαμένοι στο δάσος με τις αυταπάτες

Κύριε διευθυντά
Δυστυχώς ο πρωθυπουργός μας δεν φαίνεται να έμαθε τίποτε από τις αυταπάτες που παραδέχθηκε ότι είχε κατά το πρώτο καταστροφικό για τη χώρα εξάμηνο του κυρίου Βαρουφάκη, και ετοιμάζεται να μας οδηγήσει σε νέες περιπέτειες με τις νέες αυταπάτες που έχει. Αυταπάτη πρώτη: Θεωρεί ότι μπορούμε να βγούμε στις αγορές χωρίς μία προληπτική γραμμή στήριξης, ενώ η πείρα, η λογική αλλά και όλοι οι ξένοι ειδικοί επισημαίνουν ότι το εγχείρημα αυτό είναι επικίνδυνο. Εκτός και εάν δεν πρόκειται για αυταπάτη αλλά για ενσυνείδητη επιλογή, με σκοπό να βολέψει όλους τους δικούς του και να υποσχεθεί λαγούς με πετραχήλια στον λαό, ελπίζοντας μήπως επανεκλεγεί, έστω και εάν η χώρα κινδυνέψει και πάλι να πέσει στα βράχια. Οτι και από τα δύο να συμβαίνει αποτελεί εθνικό έγκλημα. Αυταπάτη δεύτερη: Θεωρεί ότι τώρα είναι καλή ευκαιρία να λύσει το Σκοπιανό, ενώ οι προτεινόμενες και αποδεχόμενες και από αυτόν σύνθετες ονομασίες είναι εθνικά απαράδεκτες, διότι θεωρεί ότι η χρήση έναντι όλων και η αλλαγή του συντάγματος των Σκοπίων θα μας εξασφαλίσουν στο μέλλον ώστε το κρατίδιο αυτό να μην αποκαλείται πλέον μόνο Μακεδονία. Εκτός και εάν δεν πρόκειται για αυταπάτη αλλά για εκτέλεση δεσμεύσεων και εντολών που έχει από το εξωτερικό, με αντάλλαγμα την παραμονή του στην εξουσία και αόριστες διευκολύνσεις για το χρέος. Ο,τι και από τα δύο να συμβαίνει αποτελεί εθνική μειοδοσία.

Αυταπάτη τρίτη: Θεωρεί ότι με την ανεκτική του στάση στους αναρχικούς και τους «Ρουβίκωνες» η παραβατικότητα και η εγκληματικότητα στη χώρα μας σταδιακά θα μειωθούν, ενώ είναι βέβαιο ότι θα συμβεί ακριβώς το αντίθετο. Εκτός και εάν δεν πρόκειται για αυταπάτη αλλά για αναγκαστική επιλογή του, λόγω των δεσμεύσεων και της «συγγένειας» που έχει με τις ομάδες αυτές του πληθυσμού. Ο,τι και από τα δύο να συμβαίνει, η χώρα κινδυνεύει να οδηγηθεί σε μη αναστρέψιμη κατάσταση χάους και αναρχίας. Αυταπάτη τέταρτη: Θεωρεί ότι κάνοντας «το καλό παιδί» απέναντι στους ξένους στο μεταναστευτικό θέμα, η χώρα μας θα επιτύχει τη διεθνή ανθρωπιστική καταξίωση και αναγνώριση, ενώ στην ουσία θα εξαφανίσει το έθνος μας. Αυταπάτη πέμπτη: Θεωρεί ότι με την ανεκτική του στάση απέναντι στην προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας, θα αποτρέψει μία ένοπλη σύρραξη μαζί της, ενώ θα συμβεί ακριβώς το αντίθετο και η αυξανόμενη αποθράσυνση της Τουρκίας θα μας οδηγήσει σε εθνική καταστροφή. Ολες αυτές και πολλές άλλες αυταπάτες του, καθώς και η υπεροπτική συμπεριφορά του, καθιστούν τον πρωθυπουργό μας εξαιρετικά επικίνδυνο και θα πρέπει άμεσα να εγκαταλείψει την εξουσία. Δυστυχώς όμως για τη χώρα και ευτυχώς γι’ αυτόν, στη σημερινή πολιτική συγκυρία ο κυριότερος αντίπαλός του είναι ο «κανένας», και εκτός απροόπτου, ο λαός θα πρέπει ξανά να επιλέξει με κριτήριο «το μη χείρον βέλτιστον», οπότε εναποθέτουμε και πάλι τις ελπίδες μας στον καλό Θεό της Ελλάδας, εάν δεν μας έχει βαρεθεί ακόμα.

Ιωαννης Γ. Κουλουρης, Δρ Μηχ/γος – Ηλ/γος ΕΜΠ, Αθήνα

Από την επικοινωνία στην κατανάλωση

Κύριε διευθυντά
Από μια παγκόσμια σύγκριση μεταξύ διαφόρων χωρών προκύπτει ότι σε χώρες όπου οι δαπάνες επικοινωνίας έχουν μειωθεί δραστικά, έχει μειωθεί και η κατανάλωση. Ενώ σε άλλες χώρες όπου οι δαπάνες επικοινωνίας παρέμειναν σταθερές, το αποτέλεσμα ήταν οι καταναλωτικές δαπάνες να αυξηθούν. Προφανώς υπάρχει μια στενή σχέση μεταξύ δαπανών επικοινωνίας και ετοιμότητας κατανάλωσης του πληθυσμού, και έτσι έμμεσα της οικονομικής ανάπτυξης των εκάστοτε χωρών. Αυτό σημαίνει ότι όταν δεν υφίσταται επικοινωνία, δεν υπάρχει κατανάλωση και οικονομική ανάπτυξη. Για αυτό τον λόγο πρέπει να εξετάσουμε την ανάπτυξη της κατανάλωσης σε μια χώρα με την ύπαρξη της επικοινωνίας, γιατί η αποφυγή της κατανάλωσης και της διάθεσης του πληθυσμού για αγορές, επηρεάζει την εσωτερική ζήτηση και επομένως αρνητικά την οικονομική ανάπτυξη.

Η σημασία της επικοινωνίας για την επιτυχία στην αγορά είναι από καιρό κοινό μυστικό. Η επικοινωνία δημιουργεί εμπιστοσύνη στον πελάτη, εξυπηρετεί τον προσανατολισμό, κάνει γνωστές τις καινοτομίες και μας καθιστά ενήμερους σε ό,τι αφορά τις προσφορές στην αγορά. Οταν λείπει ο προσανατολισμός και η επικοινωνιακή εμπιστοσύνη προς την επιχείρηση, τότε το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται η κατανάλωση. Το παλαιό ρητό «όποιος δεν έχει επικοινωνιακή εμπιστοσύνη, πεθαίνει», ισχύει μέχρι σήμερα.

Αυτό δεν αφορά μόνο τις επιχειρήσεις, αλλά και τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Απτό παράδειγμα για τη χώρα μας είναι το θέμα της μείωσης ή μη μείωσης των συντάξεων, που έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει επικοινωνιακή εμπιστοσύνη, με συνέπεια τη μείωση της κατανάλωσης και επομένως της οικονομικής ανάπτυξης.

Νικολαος Παπαβασιλειου, Ομότιμος Καθηγητής Μάρκετινγκ Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Θρησκειολογία, ΣτΕ και υπουργείο Παιδείας

Κύριε διευθυντά
Σχετικώς με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) 660/2018 που ακυρώνουν ισάριθμες αποφάσεις του υπουργού Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων, οι οποίες εισήγαγαν στα σχολεία (στοιχειώδους και μέσης εκπαιδεύσεως: γυμνασίου και λυκείου) ως ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών όχι αμιγώς την κατά το άρθρο 3 του Συντάγματος επικρατούσης ορθόδοξης χριστιανικής Εκκλησίας, αλλά και άλλων επιπλέον θρησκειών. Λέγει το ΣτΕ (α, β).

α) Το ΣτΕ στηριζόμενο και στο άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος επιτάσσει το μάθημα των Θρησκευτικών να περιλαμβάνει αποκλειστικώς και μόνο τα της επικρατούσης θρησκείας και όχι άλλων θρησκειών. β) Με την πολυθρησκευτική ύλη για το εν λόγω μάθημα διαπράττεται αξιόποινος πράξη, δηλ. ασκείται ομαδικός προσηλυτισμός.

Δεν θα ασχοληθώ με τη μη συμμόρφωση της ελληνικής κυβερνήσεως με τις αποφάσεις του ΣτΕ που παραβιάζει τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (άρθρο 6ο της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως), διότι δεν είμαι ειδικός. Αυτό μόνο λέγω, η μη συμμόρφωση της κυβέρνησης με τις αποφάσεις της τρίτης εξουσίας (Δικαιοσύνη) είναι άμεση εκτροπή από τη δημοκρατία.

Στην Ενωση Θεολόγων, η οποία τόσο πολύ αγωνίζεται για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών, της ορθόδοξης χριστιανικής θρησκείας και ΟΧΙ της Θρησκειολογίας, θα συνιστούσα το εξής: από τώρα να έλθει σε επικοινωνία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος θα είναι ο επόμενος πρωθυπουργός της Ελλάδος, και να δεσμευθεί δημοσίως ότι η πρώτη υπουργική απόφαση που θα λάβει είναι κατάργηση της Θρησκειολογίας στην εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Ακολούθως, με τις περιφερειακές δ/σεις της εκπαίδευσης, θα εκτυπωθούν, έστω και σε φωτοτυπίες ή ανατύπωση, τα παλαιά βιβλία των Θρησκευτικών τα οποία θα διδάσκονται αμέσως. Μετά θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για τα νέα βιβλία των Θρησκευτικών, σύμφωνα με τις επιταγές του Συντάγματος και τη σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας της Ελλάδος και του ΣτΕ.

Συνιστώ στην Ενωση Θεολόγων, η οποία δίνει αγώνα, προς τιμήν της, για την ορθόδοξη διδασκαλία των Θρησκευτικών, αυτή την οδό να ακολουθήσει. Δέσμευση του κ. Μητσοτάκη εδώ και τώρα!

Ιωαννης Θ. Χαϊνης, Ομ. καθηγητής Ε. Μ. Πολυτεχνείου

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ