ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ποιες περιοχές «μπαίνει» το γρήγορο Ιντερνετ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Aπό το Φάληρο, τον Βύρωνα και την Καλαμάτα θα ξεκινήσει η διαθεσιμότητα της οπτικής ίνας που θα φτάνει μέχρι το σπίτι (fiber to the home, ftth). Aναμένεται να ακολουθήσουν, τον Σεπτέμβριο, το Μοσχάτο, η Καλαμαριά και η Λάρισα. Το μηνιαίο κόστος κάθε σύνδεσης εκτιμάται σε 40 έως 46 ευρώ ανά μήνα, εκ των οποίων το ελληνικό κράτος προτίθεται να καλύψει μέσω κουπονιού τα 13 ευρώ και για περίοδο 24 μηνών. Το κουπόνι που θα λάβει κάθε δικαιούχος, θα διατεθεί χωρίς εισοδηματικά ή άλλα κριτήρια και θα περιλάβει επιπλέον επιδότηση 48 ευρώ για την απόκτηση του κατάλληλου τερματικού εξοπλισμού.

Το χρονοδιάγραμμα αλλά και άλλες λεπτομέρειες του εγχειρήματος, συζητήθηκαν στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, μεταξύ του γ.γ. Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων Βασίλη Μαγκλάρα και των επικεφαλής των τριών εταιρειών που αναπτύσσουν δίκτυα νέας γενιάς. Πρόκειται για τους επικεφαλής του ομίλου ΟΤΕ Μιχάλη Τσαμάζ, της Vodafone Χάρη Μπρουμίδη και της Wind Νάσου Ζαρκαλή.

Η κυβέρνηση προτίθεται να διαθέσει περί τα 700 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της θέσης της χώρας στα δίκτυα νέας γενιάς (superfast broadband) εκ των οποίων 250 εκατ. ευρώ αφορούν την ενίσχυση της ζήτησης συνδέσεων ftth. Mόνο τον πρώτο χρόνο, δηλαδή μέχρι 31 Μαρτίου 2019, πρόθεση είναι να διατεθούν 130-140.000 συνδέσεις ftth για τις οποίες έχει εξασφαλιστεί επιδότηση περίπου 50 εκατ. ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες στον δικτυακό τόπο «sfbb.gr».

Το εγχείρημα φέρεται να υποστηρίζεται σθεναρά από τις τρεις εταιρείες ανάπτυξης δικτύων νέας γενιάς (ΟΤΕ, Vodafone, Wind). Ωστόσο η διαθεσιμότητα δικτύου ακόμη παραμένει μηδενική και μόνο στο τέλος του μήνα θα υπάρχει διαθεσιμότητα στο Φάληρο. Επειτα από μέρες αναμένεται να υπάρξουν και άλλες περιοχές, όπως ο Βύρωνας (Vodafone) η Καλαμάτα (Wind), το Μοσχάτο (Wind), Καλαμαριά (Vodafone). Oι συνδέσεις θα διατίθενται ανεξαρτήτως του κατασκευαστή του δικτύου, καθώς μέχρι το τέλος του μήνα θα οριστικοποιηθεί και η χονδρική εμπορική πολιτική. Μια σύνδεση θα μπορεί να την αποκτά (μέσω χονδρικής αγοράς) οποιοσδήποτε πάροχος και σαν συνέπεια ο καταναλωτής θα επιλέγει τον πάροχο της αρεσκείας του.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ