ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συμφωνία VW με Ford για τη συμπαραγωγή επαγγελματικών οχημάτων

H VW χρειάζεται την τεχνογνωσία της Ford στα επαγγελματικά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εξελίξεις προαναγγέλλονται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας με επίκεντρο τη Γερμανία, σταυροδρόμι πολλών κυοφορούμενων διεθνών συμφωνιών. H αμερικανική Ford και η γερμανική Volkswagen εξετάζουν το ενδεχόμενο συνεργασίας, μεταξύ άλλων για την παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων. Με αυτήν την κίνηση οι δύο εταιρείες ευελπιστούν να βοηθήσουν η μία την άλλη. Η Ford χρειάζεται βοήθεια στην Ευρώπη και στην Κίνα, όπου η VW είναι πολύ δυνατή. Η Ford δεν μπορεί άλλο να βασίζεται μόνο στην αγορά των ΗΠΑ. Από την άλλη, η Ford είναι ιδιαίτερα δυνατή στα εμπορικά οχήματα, στα ημιφορτηγά (πικάπ) και στα SUV. Εκεί χρειάζεται βοήθεια η VW, της οποίας εκπρόσωπος δήλωσε ότι δεν είναι η ώρα ακόμη για δημοσίευση περαιτέρω λεπτομερειών. Οι δύο εταιρείες επισήμαναν όμως ότι πιθανή συμμαχία τους επ’ ουδενί θα σήμαινε και ανταλλαγή μετοχών.

Στο ίδιο πνεύμα, η γερμανική Audi και η νοτιοκορεατική Hyundai σχεδιάζουν να ενώσουν τις ομάδες τους για την ανάπτυξη οχημάτων αλλά και να μοιραστούν τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας τους, ώστε να διαμορφώσουν τα τεχνικά πρότυπα στην τεχνολογία κυψελών υδρογόνου. Aυτά δήλωσε εκπρόσωπος της Hyundai χθες. Η πολυετής συμφωνία αφορά τη συνεργασία για μεγάλο εύρος εξαρτημάτων. Καθώς η τεχνολογία κυψελών δεν έχει ακολουθήσει την ίδια εξέλιξη και πρόοδο των μπαταριών ιόντων λιθίου, οι δύο κατασκευαστές έχουν στόχο να φέρουν στο προσκήνιο το ενδιαφέρον για τις κυψέλες υδρογόνου. Υποστηρικτές της τεχνολογίας λένε ότι τα αυτοκίνητα κυψελών έχουν πολύ μεγαλύτερη αυτονομία και άρα μπορούν να διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις, αλλά και ότι η ταχύτητα ανεφοδιασμού τους είναι πολύ μεγαλύτερη. Η Audi έχει ηγηθεί της ανάπτυξης τεχνολογίας κυψελών εντός της Volkswagen και είχε πει τον Μάρτιο ότι σκοπεύει το 2020 να κυκλοφορήσει ένα περιορισμένης παραγωγής όχημα που θα βασίζεται σε αυτήν την τεχνολογία. H συνεργασία με τη Hyundai, η οποία είναι η πρώτη μαζική κατασκευάστρια αυτοκινήτων κυψελών υδρογόνου, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για την προσέλκυση επενδύσεων. Χωρίς επενδύσεις σε ειδικούς σταθμούς ανεφοδιασμού δεν πρόκειται ποτέ τα αυτοκίνητα υδρογόνου να κάνουν αξιόλογες πωλήσεις. Γι’ αυτό θεωρείται ζωτικής σημασίας η ενημέρωση και υποστήριξη του πολιτικού κόσμου.

Παράλληλα, η αμερικανική κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla προκρίνει τη Γερμανία ως την κατάλληλη τοποθεσία για το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο - Gigafactory. Ολοένα και περισσότεροι Γερμανοί προτιμούν ένα Tesla από ένα παραδοσιακό γερμανικό αυτοκίνητο πολυτελείας, ενώ στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως μια επανάσταση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα λάβει χώρα έως το 2025, οπότε η αγορά θα έχει φθάσει περίπου τα 250 δισ. ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ