ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοδος πωλήσεων το α΄ εξάμηνο του 2018 για τη Swatch

Η Swatch δεν έχει ανοίξει περισσότερα καταστήματα λιανικής. Αντιθέτως, έχει κλείσει ορισμένα, καθώς σκοπεύει να ανοίξει άλλα σε περιοχές όπου εκτιμά ότι θα επιτύχει μεγαλύτερες πωλήσεις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε μαζικές προσλήψεις προσωπικού και αύξηση των αποθεμάτων της σε χρυσό και διαμάντια προχωρεί η ελβετική ωρολογοποιία Swatch. Κι αυτό, γιατί οι πωλήσεις της σημείωσαν διψήφια αύξηση το πρώτο εξάμηνο του 2018, τα κέρδη της υπερέβησαν τις προβλέψεις και η ζήτηση αυξάνεται διαρκώς.

Ο όμιλος, που μείωσε το προσωπικό του στη διάρκεια της κρίσης, τους τελευταίους έξι μήνες προσέλαβε περισσότερους από 800 υπαλλήλους. Στα τέλη Ιουνίου είχε 36.200 υπαλλήλους και πλησίαζε το ρεκόρ προσωπικού που είχε επιτύχει το 2015. Παράλληλα, έχει αυξήσει κατά 6% τα αποθέματά του σε χρυσό και διαμάντια. Η συνολική αξία των αποθεμάτων του φτάνει τώρα στο ρεκόρ των 6,7 δισ. ελβετικών φράγκων, ποσό αντίστοιχο των 5,7 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα 258 εκατ. ευρώ αφορούν την αξία του χρυσού και των διαμαντιών. Η Swatch δεν έχει, ωστόσο, ανοίξει περισσότερα καταστήματα λιανικής. Αντιθέτως, έχει κλείσει ορισμένα, καθώς σκοπεύει να τα ανοίξει σε περιοχές όπου εκτιμά ότι θα επιτύχει μεγαλύτερες πωλήσεις.

Οπως πιστεύει ο Νικ Χάγεκ, διευθύνων σύμβουλος του ελβετικού ομίλου, είναι πιθανόν η Swatch να σημειώσει διψήφια αύξηση πωλήσεων για το σύνολο του έτους, αν κρίνει κανείς από τις εξελίξεις στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 14,7% τους πρώτους έξι μήνες του έτους, χάρη στη μεγάλη ζήτηση για ρολόγια πολυτελείας από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ. Μιλώντας στο Bloomberg, ο κ. Χάγεκ τόνισε πως η ζήτηση εξακολουθεί να αυξάνεται και τον Ιούλιο. Η αυξημένη ζήτηση αφορά, άλλωστε, όλες τις κατηγορίες ρολογιών από τις 18 μάρκες της Swatch, συμπεριλαμβανομένης και της λιγότερης ακριβής κατηγορίας ρολογιών του ομίλου, που έχει αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τα Apple Watch. Σε ό,τι αφορά τις εκτεταμένες αγορές χρυσού και διαμαντιών, ο κ. Χάγεκ τις απέδωσε στην ανησυχία που εμπνέει ο εμπορικός πόλεμος, καθώς θα μπορούσε να οδηγήσει σε διακοπή της προσφοράς.

«Η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη», τονίζει ο κ. Χάγεκ, «που ο μεγάλος όγκος αποθεμάτων αποτελεί προαπαιτούμενο της υγιούς ανάπτυξης». Προκειμένου να επωφεληθεί από τη μεγάλη αύξηση της ζήτησης στην Κίνα, ο όμιλος Swatch επικεντρώνεται ολοένα όλο και περισσότερο στα ακριβά μοντέλα. Πρόκειται για έναν τομέα της αγοράς που έχει γνωρίσει ταχύτερη ανάκαμψη μετά την κρίση, διότι απευθύνεται σε υψηλότερα εισοδήματα. Αναλυτές του Bloomberg επισημαίνουν ότι είναι πιθανόν να μειωθούν οι πωλήσεις της Swatch, επειδή η ζήτηση από την Κίνα ενδέχεται να καμφθεί, και μάλιστα σύντομα, αν κλιμακωθεί ο εμπορικός πόλεμος και υπονομευθούν η ανάπτυξη και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Επιπλέον, οι βιομηχανίες ρολογιών πολυτελείας εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό από τα smartwatches. Οπως επισημαίνει ο Λούκα Σόλκα, αναλυτής του κλάδου στην BNP Paribas, ο ανταγωνισμός αυτός ενδέχεται να απειλήσει πολύ περισσότερο τη Swatch, δεδομένου ότι το ένα τρίτο των πωλήσεών της αφορά μοντέλα που κοστίζουν λιγότερο από 1.000 ευρώ. Και, τέλος, οι πωλήσεις ενδέχεται να μειωθούν επειδή η ψηφιακή τεχνολογία είναι καθοριστική για τον τομέα των ειδών πολυτελείας, αλλά στον τομέα αυτόν έχει την πρωτοκαθεδρία η Richemont, ανταγωνίστρια της Swatch.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ