ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Burberry: Εκαψε το στοκ για να διατηρήσει τη λάμψη της

Ενα τεράστιο απόθεμα από ρούχα, αξεσουάρ, αρώματα και τσάντες αξίας 32 εκατ. ευρώ που δεν είχαν πουληθεί κατέστρεψε πέρυσι o οίκος μόδας Burberry για να αποφύγει μια πτώση των τιμών των προϊόντων του ή οποιαδήποτε άλλη κίνηση που θα μπορούσε να πλήξει το γόητρό του.

Ο οίκος μόδας Burberry κατέστρεψε το 2017 τεράστιο απόθεμα ρούχων, αξεσουάρ, αρωμάτων και τσαντών αξίας 32 εκατ. ευρώ που δεν είχαν πουληθεί. Το κίνητρό του ήταν να αποφύγει μια πτώση των τιμών των προϊόντων του ή οποιαδήποτε άλλη κίνηση που θα μπορούσε να πλήξει το γόητρό του.

Πρόκειται για συνήθη πρακτική των οίκων ειδών πολυτελείας, που προτιμούν να καταστρέψουν όσα είδη τους δεν πουλήθηκαν στην αγορά, ώστε να μην αναγκαστούν ούτε να τα πουλήσουν σε χαμηλότερες τιμές αλλά και ούτε να διακινδυνεύσουν τυχόν κλοπή τους και αντιγραφή τους. Αυτή τη φορά, όμως, η αξία των ειδών που καταστράφηκαν πραγματικά εντυπωσιάζει. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του οίκου Burberry, η αξία τους ήταν κατά 6% υψηλότερη σε σύγκριση με το 2016, οπότε είχε και πάλι καταστρέψει μεγάλο όγκο ρούχων και ειδών πολυτελείας.

Τα τελευταία χρόνια, ο οίκος καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για να ανακτήσει την αποκλειστικότητα σε ό,τι αφορά το σήμα κατατεθέν των προϊόντων του, καθώς την είχε κατά κάποιον τρόπο «χάσει». Ο λόγος ήταν ότι επί χρόνια πολλές βιομηχανίες αντέγραφαν τα προϊόντα του και τα πουλούσαν σε πολύ χαμηλές τιμές. Οπως χαρακτηριστικά τόνισε η Μαρία Μαλόουν, αναλύτρια επιχειρήσεων μόδας στο Manchester Metropolitan University, διάφορες εταιρείες που δεν είχαν καμία σχέση με τον εμβληματικό οίκο μόδας «έβαζαν το σήμα Burberry σε ό,τι μπορούσαν». Ετσι, η καταστροφή ενός τόσο μεγάλου όγκου ειδών πολυτελείας εντάσσεται σε αυτήν την προσπάθεια, καθώς έτσι «διασφαλίζει πως δεν θα πλημμυρίσουν την αγορά προϊόντα του ομίλου με έκπτωση» . Η ίδια αναλύτρια υπογραμμίζει πως με την καταστροφή των αποθεμάτων του, ο οίκος «προπαντός μπορεί να είναι βέβαιος πως τα προϊόντα του δεν θα περιέλθουν στα χέρια οποιουδήποτε μπορεί να τα διαθέσει με τρόπο που θα υποβαθμίσει την αξία τους».

Με την ίδια συλλογιστική, άλλωστε, η επιχείρηση επιχειρεί να τοποθετήσει τα προϊόντα της ακόμη υψηλότερα στην ιεραρχία των ειδών πολυτελείας. Είναι ενδεικτικό ότι τον Νοέμβριο ανακοίνωσε το σχέδιό του να προχωρήσει σε ένα είδος αναδιάρθρωσης. Στόχος είναι να «επανενεργοποιήσει τα προϊόντά του σε βάθος χρόνου», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στη σχετική ανακοίνωση.

Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης, σχεδιάζει να κλείσει σειρά καταστημάτων που δεν βρίσκονται σε «στρατηγικής σημασίας» θέσεις και να δημιουργήσει «ένα κέντρο εξαιρετικής ποιότητας» για τα πολυτελή δερμάτινα είδη του. Στην προσπάθειά του, πάντως, να μην δυσφημισθεί από τον δυσθεώρητο όγκο ακριβών ειδών που κατέστρεψε, χαρακτήρισε «ασυνήθιστη» την περασμένη χρονιά.

Υποστήριξε στην ανακοίνωσή του ότι μεταξύ των ειδών που κατέστρεψε ήταν και ένας πολύ μεγάλος όγκος αρωμάτων. Ο λόγος ήταν πως είχε υπογράψει συμφωνία με τον αμερικανικό οίκο Coty, που τον δέσμευε να το κάνει. Προκειμένου δε να μην προκαλέσει επικρίσεις για το γεγονός ότι η καταστροφή έγινε με καύση, υπογράμμισε πως η καταστροφή των προϊόντων έγινε κατά τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.

Ανέφερε πως συνεργάστηκε για τον σκοπό αυτόν με εξειδικευμένες εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα να δεσμεύσουν και να εκμεταλλευθούν όση ενέργεια εκλύεται από την καύση τους. Χαρακτηριστικά τονίζει πως «ο οίκος Burberry φροντίζει να ελαχιστοποιεί τον όγκο των προϊόντων του που δεν έχουν διατεθεί στην αγορά και όταν είναι αναγκαία η καταστροφή τους γίνεται με υπεύθυνο τρόπο, καθώς αναζητούμε πάντα τρόπους που μειώνουν τη ρύπανση».

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις του, την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε αύξηση 3% το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη και στη Βρετανία δεν είναι, πάντως, ικανοποιητικές, καθώς έχει μειωθεί η ζήτηση, την οποία έχουν αναπληρώσει οι Κινέζοι τουρίστες και οι πωλήσεις στο Χονγκ Κονγκ, στην Κορέα και στην Ιαπωνία. Τα κέρδη του, άλλωστε, σημείωσαν αύξηση 5% το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου και έφθασαν στα 413 εκατ. στερλίνες, ποσό αντίστοιχο των 461,4 εκατ. ευρώ. Εχει, παράλληλα, θέσει σε εφαρμογή πρόγραμμα μείωσης του κόστους που έχει αυξήσει την κερδοφορία του.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ