ΕΛΛΑΔΑ

Ερωτήματα για τα διετή προγράμματα στα ΑΕΙ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ερωτήματα για τον αριθμό των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, που θα λειτουργήσουν στα ΑΕΙ το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, εγείρονται μετά τις πληροφορίες ότι, προς το παρόν, δεν έχει εξασφαλισθεί η χρηματοδότησή τους. Το υπουργείο Παιδείας φιλοδοξεί τα διετή προγράμματα να αποτελέσουν αναβαθμισμένη πρόταση για τη μεταλυκειακή επαγγελματική εκπαίδευση δίπλα στα ΙΕΚ, καθώς τα ΤΕΙ θα ενσωματωθούν στα πανεπιστήμια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 8 του νόμου 4521/2018, με απόφαση του υπουργού Παιδείας μπορεί να ιδρύονται στα ΑΕΙ Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΚΕΕ), που παρέχουν διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ηδη το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής προχωρεί τον σχετικό προγραμματισμό, και τα προγράμματα θα έχουν αντικείμενα από τους κλάδους των ναυτιλιακών, των logistics και των τουριστικών, όπως ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του νέου ΑΕΙ κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης.

Ωστόσο, με κοινοβουλευτική ερώτηση ο τομέας Παιδείας της Ν.Δ. ζητεί από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου ενημέρωση για το αν υπάρχει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για αναμόρφωση του επιχειρησιακού προγράμματος ώστε να αποδεσμευθούν πόροι από άλλες δράσεις του και να διατεθούν στη λειτουργία των προγραμμάτων διετούς φοίτησης στα ΑΕΙ. «Καθώς το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 βρίσκεται προ των πυλών, ερωτούμε σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ, αν έχει εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση για την υλοποίησή τους και σε ποια ιδρύματα θα υλοποιηθούν τα εν λόγω προγράμματα», αναφέρει η κοινοβουλευτική ερώτηση.

Από την άλλη υπάρχει προβληματισμός για τη φυσιογνωμία των ΚΕΕ. Ενδεικτικά, ορίζεται ότι μπορούν να διδάξουν καθηγητές του ΑΕΙ, μέλη του βοηθητικού εκπαιδευτικού προσωπικού, ακαδημαϊκοί υπότροφοι, επιστημονικοί και εργαστηριακοί συνεργάτες, αλλά και προσωπικό με ατομικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Βασικό ερώτημα, πάντως, είναι εάν θα υπάρξει πρόβλεψη οι διδάσκοντες να μην κατέχουν διδακτορικό τίτλο, όπως συνάδει με όσους διδάσκουν σε ΑΕΙ. Γεγονός που αλλάζει τη φυσιογνωμία των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης επί το ακαδημαϊκότερον.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ