ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενας πολύπειρος Βρετανός στο τιμόνι της Fiat

REUTERS, BLOOMBERG

Το 2009, όταν η Fiat ανέλαβε τον έλεγχο της Chrysler, o Μάνλεϊ τέθηκε επικεφαλής της μονάδας των Jeep.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο διάδοχος του Σέρτζιο Μαρκιόνε στη Fiat Chrysler Automobiles (FCA) είναι ο 54χρονος Βρετανός Μάικ Μάνλεϊ. Προηγουμένως ήταν επικεφαλής στη μονάδα κατασκευής των Jeep. H επιλογή του είναι και η πιο τρανταχτή απόδειξη για το ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει η FCA. Οι πωλήσεις των Jeep (και γενικά των αυτοκινήτων πολλαπλών χρήσεων) συμβάλλουν σημαντικά στα κέρδη του ομίλου και αναμένεται να τον βοηθήσουν να τα διπλασιάσει, όπως είναι ο στόχος για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Με προϋπηρεσία στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, ο Μάικ Μάνλεϊ πρέπει να αποδείξει σε αναλυτές, αγορές και επενδυτές ότι έχει και άλλες ικανότητες πέραν αυτών που χρειάζεται ένας καλός πωλητής. Οπως παρατηρεί το Bloomberg, όταν ηγείσαι μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, είσαι και επιχειρηματίας και πολιτικός.

Ο Μάνλεϊ βρίσκεται αντιμέτωπος με τα εξής σημαντικά ζητήματα: την ασυνάρτητη εμπορική πολιτική Τραμπ, τη δυσπιστία που επικρατεί στην Ιταλία για το ότι πρώτη φορά στην ιστορία της Fiat στο τιμόνι της βρίσκεται ένας μη Ιταλός, το αν θα μεταφέρει και άλλο μέρος της παραγωγής των Jeep στην Κίνα, τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων αλλά και το κατά πόσον η FCA θα αναζητήσει σύμμαχο για να πορευτεί στη νέα εποχή της αυτόνομης οδήγησης και της ηλεκτροκίνησης.

Το βάρος της αντικατάστασης του Σέρτζιο Μαρκιόνε πέφτει πρωτίστως στον Μάνλεϊ και δευτερευόντως στον γενικό οικονομικό διευθυντή Ρίτσαρντ Πάλμερ. Ο Μάικ Μάνλεϊ γεννήθηκε στο Ιντενμπριτζ, νότια του Λονδίνου, σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων και το 2000 ανέλαβε το βρετανικό δίκτυο αντιπροσωπειών της Daimler Chrysler.

Το 2009, όταν η Fiat ανέλαβε τον έλεγχο της Chrysler, o Μάνλεϊ ανέλαβε τη μονάδα των Jeep. Το 2011 εισήλθε στο ανώτατο όργανο αποφάσεων της FCA, το Γενικό Εκτελεστικό Συμβούλιο, και τοποθετήθηκε υπεύθυνος για την περιφέρεια Ασίας - Ειρηνικού. Σε αυτό το πλαίσιο ο Μαρκιόνε τού ανέθεσε την επέκταση των Jeep διεθνώς και τη διείσδυση της Fiat-Chrysler στη Νοτιοανατολική Ασία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ