ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελλιπείς έλεγχοι ρύπων από ιαπωνικές εταιρείες

Η υπόθεση ήρθε στο φως αφότου η ιαπωνική κυβέρνηση διέταξε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να διερευνήσουν τις διαδικασίες ελέγχου, μετά την είδηση ότι Subaru και Nissan δεν διενεργούσαν σωστούς ελέγχους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Mazda, Suzuki και Yamaha δεν διενεργούσαν σωστούς ελέγχους για την κατανάλωση καυσίμων και την εκπομπή αερίων ρύπων, ανακοίνωσε χθες η ιαπωνική κυβέρνηση, αποκαλύπτοντας ακόμη μία περίπτωση όπου κατασκευαστές αυτοκινήτων και μοτοσικλετών δεν είχαν συμμορφωθεί με το κανονιστικό πλαίσιο. Η υπόθεση ήρθε στο φως αφότου η ιαπωνική κυβέρνηση διέταξε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να διερευνήσουν τις διαδικασίες ελέγχου που εφαρμόζουν, μετά την είδηση ότι Subaru και Nissan δεν διενεργούσαν σωστούς ελέγχους. Η εικόνα και η αξιοπιστία των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν πληγεί διεθνώς μετά την αποκάλυψη από τις αμερικανικές αρχές ότι η Volkswagen εγκαθιστούσε εν κρυπτώ λογισμικό σε εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα ντίζελ που κυκλοφορούσαν στην αμερικανική αγορά, με σκοπό να αλλοιώνει τα αποτελέσματα ελέγχων για εκπομπές αέριων ρύπων.

Εκτιμάται ότι παγκοσμίως 11 εκατ. αυτοκίνητα της Volkswagen ενδέχεται να έχουν εγκατεστημένο παρόμοιο λογισμικό. Στην περίπτωση των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι εταιρείες δεν έχουν παραβεί τη νομοθεσία, ούτε έχει σημειωθεί μαζική ανάκληση οχημάτων. Ωστόσο ο διευρυνόμενος κατάλογος με περιπτώσεις όπου ιαπωνικές εταιρείες έχουν ακολουθήσει προβληματικές πρακτικές έχει κηλιδώσει την εικόνα της ιαπωνικής βιομηχανίας, που φημίζεται για την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας και αποδοτικότητας. Οι Suzuki, Mazda και Yamaha ενέκριναν την κυκλοφορία οχημάτων, παρόλο που έλεγχαν τις τιμές αέριων ρύπων και κατανάλωσης καυσίμων υπό «όχι διαφανείς» συνθήκες, ανακοίνωσε η ιαπωνική κυβέρνηση. Οι έλεγχοι διεξάγονταν με τα οχήματα να κινούνται με ελαφρώς διαφορετική ταχύτητα από αυτήν που όριζαν οι κανονισμοί, με αποτέλεσμα οι μετρήσεις και οι έλεγχοι να είναι άκυρα. Οι κατασκευαστές έθεσαν ξανά στο μικροσκόπιο τους ελέγχους που έκαναν τα προηγούμενα χρόνια, ενώ η Suzuki έλεγξε τις μετρήσεις μέχρι και το 2012. Καμία από τις τρεις εταιρείες δεν ανακάλυψε σημαντικά προβλήματα με τις πραγματικές εκπομπές αέριων ρύπων οχημάτων που προορίζονται προς πώληση στην ιαπωνική αγορά και δεν προγραμματίζουν να προχωρήσουν σε ανακλήσεις.

Η Suzuki, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, ανακοίνωσε πως από τις 12.819 αυτοκίνητα που είχαν ελεγχθεί δειγματοληπτικά από τον Ιούνιο του 2012 και μετά, περίπου στο 50% των περιπτώσεων είχε ελεγχθεί με μη ορθό τρόπο. «Απολογούμαι και δεσμεύομαι να ηγηθώ των προσπαθειών ώστε να αποτραπεί η επανεμφάνιση του προβλήματος», δήλωσε ο Τοσιχίρο Σουζούκι, διευθύνων σύμβουλος της Suzuki, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Η Mazda ανακοίνωσε ότι ανακάλυψε λάθη στη διενέργεια ελέγχων στο 4% των αυτοκινήτων της που είχε ελέγξει ή σε λίγο περισσότερα από 70 οχήματα. Στην περίπτωση της Yamaha ανακαλύφθηκαν προβλήματα στον έλεγχο του 2% των οχημάτων της που είχαν ελεγχθεί. Και οι δύο εταιρείες απολογήθηκαν για τα προβλήματα στους ελέγχους. Η μετοχή της Suzuki υποχώρησε χθες κατά 6%, της Yamaha κατά 5% και της Mazda κατά 1%, τη στιγμή που ο γενικός δείκτης στο χρηματιστήριο του Τόκιο ήταν σταθερός. Τον περασμένο Ιούλιο, η διοίκηση της Nissan είχε παραδεχθεί ότι μετρούσε με ακατάλληλο τρόπο τις εκπομπές αέριων ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου των αυτοκινήτων της, για 19 μοντέλα που κυκλοφορούν στην ιαπωνική αγορά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ