ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θύμα της έλλειψης επενδύσεων είναι οι γερμανικές υποδομές

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δεν είναι μόνον η Ιταλία όπου καταρρέουν οι υποδομές, διότι οι επενδύσεις ήταν ανεπαρκείς επί πολλές δεκαετίες. Εξίσου εκτεθειμένη στις απειλές που προκύπτουν για τους ανθρώπους αλλά και για την οικονομία, εξαιτίας της σταδιακής κατάρρευσης των υποδομών, είναι και η Γερμανία, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg.

Το γερμανικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, γεφυρών αλλά και το σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν αξιοζήλευτα από άλλες χώρες. Σήμερα, όμως, καταρρέουν εξαιτίας των ανεπαρκών επενδύσεων που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια. Η ποιότητα των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων θεωρείται χειρότερη από την ποιότητα των αυτοκινητοδρόμων στο Ομάν και στην Πορτογαλία, σύμφωνα με την έκθεση ανταγωνιστικότητας του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF).

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο αυτοκινητόδρομος Α20, ο οποίος διασχίζει την εκλογική περιφέρεια της Αγκελα Μέρκελ στη βορειοανατολική Γερμανία. Η Μέρκελ είχε εγκαινιάσει αυτή τη ζωτικής σημασίας οδική αρτηρία τον Δεκέμβριο του 2005, λιγότερο από έναν μήνα μετά την ανάδειξή της στην εξουσία. Δώδεκα χρόνια μετά, το συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Α20, με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, είναι εκτός κυκλοφορίας επειδή τα θεμέλιά του υποχώρησαν στο βαλτώδες έδαφος της περιοχής. Το χωριό Λάνγκσντορφ, με περίπου 200 κατοίκους, υποφέρει εξαιτίας των περίπου 10.000 οχημάτων που το διασχίζουν καθημερινά, επειδή έκλεισε ο παρακείμενος Α20. Πέρα από την απειλή για την ανθρώπινη ζωή που κρύβει η κατάρρευση του οδικού δικτύου, υπάρχει και η οικονομική πλευρά. Η πορεία της γερμανικής οικονομίας εξαρτάται και από την καλή κατάσταση του οδικού δικτύου.

Μόνο πέρυσι η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους και στους αυτοκινητοδρόμους της Γερμανίας προκάλεσε οικονομική ζημία άνω των 60 δισ. ευρώ σε χαμένες εργατοώρες και εξαιτίας της καθυστέρησης στην εκτέλεση παραγγελιών. Η αντιμετώπιση του προβλήματος θα είναι δαπανηρή. Το επενδυτικό χάσμα των γερμανικών δήμων μόνο ήταν 159 δισ. ευρώ το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της κρατικής επενδυτικής τράπεζας KfW. Το αποτέλεσμα είναι το 11% των γεφυρών στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους να χαρακτηρίζεται «μη ικανοποιητικό», σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών. Η νέα γερμανική κυβέρνηση συνασπισμού φαίνεται ότι έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται το πρόβλημα, με αποτέλεσμα στο νέο κυβερνητικό πρόγραμμα να προβλέπεται μεγάλη αύξηση των επενδύσεων σε έργα υποδομής.

Επιπλέον, 2,4 δισ. ευρώ θα διατεθούν για τον εκσυγχρονισμό του γερμανικού δικτύου Ιντερνετ που είναι υπερβολικά αργό. «Δεν κλείνουμε τα μάτια μπροστά στην πραγματικότητα», δήλωσε την Τετάρτη εκπρόσωπος Τύπου του γερμανικού υπουργείου Μεταφορών. Για να μην υπάρξει δυστύχημα παρόμοιο με αυτό της Γένοβας, συμπλήρωσε η εκπρόσωπος Τύπου, οι επιθεωρήσεις των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων θα διεξάγονται κάθε έξι μήνες: «Ο εκσυγχρονισμός των γεφυρών είναι σημαντικό θέμα στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό. Δαπανούμε πολλά δισεκατομμύρια». Το υπουργείο Μεταφορών στοχεύει στην επίσπευση του σχεδιασμού και της έγκρισης νέων έργων.

Ωστόσο, οι επικριτές της κυβερνητικής πολιτικής στις υποδομές δεν είναι ικανοποιημένοι από τα μέτρα που λαμβάνει το Βερολίνο. «Εξακολουθούν να γίνονται πολύ λίγα πράγματα όσον αφορά τις επενδύσεις στο γερμανικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων», δήλωσε ο Μαρσέλ Φράτσερ, επικεφαλής του γερμανικού οικονομικού ινστιτούτου DIW Berlin. Τονίζει ότι έργα με συνολικό προϋπολογισμό 11,3 δισ. ευρώ που έχουν εγκριθεί από το 2013 ακόμα δεν έχουν εκτελεστεί. Δεν είναι μόνον οι παλαιού τύπου υποδομές που καταρρέουν στη Γερμανία. Τα νέα ψηφιακά δίκτυα που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη ψηφιακής οικονομίας έχουν μείνει επίσης πολύ πίσω.

Σύμφωνα με το WEF, η Γερμανία κατατάσσεται στην 76η θέση, πίσω από Αλγερία, Μάλι και Σρι Λάνκα, όσον αφορά τη διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ