ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Πώς πας πιο εύκολα από την Αστυπάλαια στην Ανάφη;» Η απάντηση σε ερωτήματα όπως αυτό ήταν πάντα μια περίπλοκη διαδικασία. Ο επιβάτης έπρεπε να σπαταλήσει χρόνο ψάχνοντας στο Google τις πιθανές ακτοπλοϊκές συνδέσεις ή περιμένοντας στην ουρά, στο γκισέ κάποιου τουριστικού γραφείου. Ώσπου πριν από ενάμιση χρόνο, μια παρέα μηχανικών γύρω στα 30 βρήκε τον τρόπο να διευκολύνει τους επιβάτες που θέλουν να μετακινηθούν εύκολα από το ένα ελληνικό λιμάνι στο άλλο και να τους απαλλάξει από την κουραστική έρευνα. Ο Χρήστος Σπαθαράκης, ο Παναγιώτης Σαράφης και ο Βασίλης Λαχανάς μαζί με τον τέταρτο της ομάδας, Aiden Short, ο οποίος ζει στη Γαλλία,  δημιoύργησαν το Ferryhopper.com, μια εύχρηστη πλατφόρμα εύρεσης ανταποκρίσεων των πλοίων και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που κάνει το island hopping παιχνιδάκι.

Το Ferryhopper «τρέχει» φέτος για δεύτερη χρονιά και έχει ήδη αποσπάσει βραβεία επιχειρηματικότητας και καινοτομίας. Πώς γεννήθηκε η ιδέα;

Χρήστος Σπαθαράκης: Μέσα από την προσωπική ανάγκη μας να οργανώσουμε τις καλοκαιρινές διακοπές μας στα ελληνικά νησιά. Τόσο οι ίδιοι όσο και οι φίλοι μας έχουμε χαθεί πολλές φορές ανάμεσα σε χάρτες, ακτοπλοϊκές γραμμές και προγράμματα δρομολογίων, έχουμε βιώσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες που θέλουν να μεταβούν από το ένα νησί στο άλλο. Πριν από κάποια χρόνια, που είχαμε πάει διακοπές όλοι μαζί, ένας από εμάς είχε τυπώσει πολλές σελίδες με δρομολόγια για να βρει πώς θα πάει από την Αστυπάλαια στην Ανάφη, καθώς μολονότι η μεταξύ τους απόσταση είναι μικρή, δεν συνδέονται απευθείας μεταξύ τους. Η μετακίνηση από νησί σε νησί ήταν μια πολύπλοκη διαδικασία. Για πολύ καιρό αναρωτιόμασταν γιατί δεν υπάρχει μια ενημερωμένη πλατφόρμα ανταποκρίσεων και αν θα μπορούσαμε εμείς να κάνουμε κάτι τέτοιο. Η ανάπτυξη της πλατφόρμας ξεκίνησε την άνοιξη του 2016, αλλά, επειδή το στήσιμο έγινε από εμάς, παράλληλα με τις άλλες δουλειές μας, «βγήκε» τον Απρίλιο του 2017.

Ποιες είναι οι αρμοδιότητες του καθενός;

Παναγιώτης Σαράφης: Με τον Βασίλη και τον Χρήστο γνωριστήκαμε στην Ελβετία, όπου κάναμε την πρακτική μας στο CERN. O Aiden ήταν συμφοιτητής μας από τα χρόνια των σπουδών μας στο Λονδίνο. Στην αρχή κάναμε όλοι τα πάντα, όμως πια ο καθένας έχει διακριτό ρόλο. Ο Βασίλης είναι ο άνθρωπος πίσω από τη δομή και την ανάπτυξη της πλατφόρμας, ο Χρήστος έχει αναλάβει το εταιρικό κομμάτι του Ferryhopper, ο Aiden έχει αναλάβει τη διεθνή ανάπτυξη και εγώ ασχολούμαι με την εύρυθμη λειτουργία του εγχειρήματος. Πλέον η ομάδα του Ferryhopper έχει μεγαλώσει, σε αυτήν ανήκει και η Μαρία Χατζησταύρου, υπεύθυνη επικοινωνίας και μάρκετινγκ, και άλλα μέλη.

Πώς κάνατε την έρευνα για τις ανταποκρίσεις των πλοίων; Αντιμετωπίσατε εμπόδια;

Βασίλης Λαχανάς: Στην πραγματικότητα, το κομμάτι της έρευνας σε αλγοριθμικό επίπεδο, δηλαδή η αναζήτηση πιθανών διασυνδέσεων μέσω ενδιάμεσων σταθμών, δεν είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο. Αυτό που ήταν για εμάς πρόκληση είναι το να μπορείς να προβλέπεις τους «καλύτερους» ενδιάμεσους σταθμούς, λαμβάνοντας υπόψη τη διαθεσιμότητα της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου, δεδομένου ότι πολλά δρομολόγια πλοίων, κυρίως στα μικρότερα νησιά, είναι εποχιακά. Στόχος είναι όχι μόνο να εμφανίζουμε στον χρήστη τη βέλτιστη επιλογή ενδιάμεσου σταθμού, αλλά και τη διαθεσιμότητα δρομολογίων για τις ημερομηνίες που τον ενδιαφέρουν. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που καθημερινά συλλέγουμε σχετικά με τα δρομολόγια και τους συνδυασμούς αυτών, η υπηρεσία αυτή βελτιώνεται συνεχώς. Η επεξεργασία και η συστηματοποίηση της πληροφορίας και η εύληπτη παρουσίαση των δρομολογίων και των επιλογών τόσων διαφορετικών εταιρειών δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αντιμετωπίσαμε κάποια εμπόδια σε τεχνικό επίπεδο, προσπαθώντας να απλοποιήσουμε αυτό που βλέπει ο χρήστης στην οθόνη του.

Δώστε μας μερικά παραδείγματα προορισμών των οποίων η σύνδεση είναι δύσκολη.

Π. Σ.: Είναι κυρίως τα νησιά της άγονης γραμμής, ιδιαίτερα τον χειμώνα, όπου τα απευθείας δρομολόγια λιγοστεύουν. Αν βέβαια υπολογίσουμε τις διαθέσιμες συνδέσεις με ανταπόκριση την ίδια περίοδο, ο αριθμός των δρομολογίων αυξάνεται. Ενδιαφέρον έχουν και κάποιες δημοφιλείς αναζητήσεις των τουριστών, που όμως δεν έχουν απευθείας σύνδεση, όπως το δρομολόγιο από Μύκονο για Ρόδο. Επίσης, κάποιες συνδέσεις δεν είναι τακτικές, όπως των Σποράδων με τις Κυκλάδες. Αν και φέτος ξεκίνησε ξανά, μετά από πολλά χρόνια, δεν είχε συχνότητα.

Τι θα προτείνατε σε φορείς και ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη βελτίωση των ανταποκρίσεων;

Β. Λ.: Στο διάστημα που είμαστε online και από την πληροφορία που παίρνουμε μέσα από το Ferryhopper.com υπάρχει γόνιμο έδαφος για την καλύτερη οργάνωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στις ελληνικές θάλασσες, και ειδικά στο Αιγαίο. Για παράδειγμα, η λειτουργία κάποιων νησιών ως κόμβων θα ήταν βοηθητική γι’ αυτή την αναδιάταξη. Κλείνοντας το πρώτο καλοκαίρι που «τρέχουμε» σε πλήρη ταχύτητα, αναλύουμε τα δεδομένα που έχουμε συλλέξει και θα χαρούμε να μοιραστούμε τα αποτελέσματα με το ευρύ κοινό, αλλά και με τους αρμόδιους φορείς. Θέλουμε πάντως να τονίσουμε ότι η έγκαιρη αδειοδότηση των γραμμών και ο εκσυγχρονισμός του συστήματος έκδοσης των εισιτηρίων θα διευκόλυναν πολύ τον τουρισμό, γιατί θα απλοποιούσαν τον προγραμματισμό αλλά και την υλοποίηση των ταξιδιών.



Τα πρώτα σχόλια που σας έκαναν οι χρήστες;

Χ. Σ.: Μέχρι τώρα έχουμε λάβει πολύ καλά σχόλια τόσο για τη χρηστικότητα του Ferryhopper.com όσο και για την υποστήριξή μας σε περίπτωση που χρειαστεί να γίνει κάποια αλλαγή στο ταξίδι τους. Αλλά η πιο ωραία στιγμή είναι όταν γνωρίζουμε χρήστες του Ferryhopper είτε στις διακοπές είτε σε κάποιο από τα φεστιβάλ που στηρίζουμε και μας περιγράφουν πόσο τους βοήθησε η πλατφόρμα μας και πόσο ακριβής είναι, ειδικά στο κομμάτι των ανταποκρίσεων. Εκεί νιώθουμε ότι πραγματικά έπιασε τόπο η προσπάθειά μας!

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει μελλοντικά η ομάδα σας;

Β. Λ.: Θέλουμε να αναπτύξουμε τις υπηρεσίες της πλατφόρμας, ώστε να διευκολύνουμε ακόμη περισσότερο τις μετακινήσεις εν πλω. Αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε με 35 ακτοπλοϊκές εταιρείες, στο κομμάτι των κρατήσεων, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε γειτονικές χώρες, την Ιταλία και την Τουρκία. Στόχος είναι να αυξηθούν στο άμεσο μέλλον. Η μεγαλύτερη όμως πρόκληση είναι να ανοιχτούμε σε περισσότερες αγορές στο εξωτερικό και ήδη υπάρχουν πλάνα για διεθνή ανάπτυξη. Κάθε χώρα έχει τις δικές της ακτοπλοϊκές εταιρείες, που έχουν διαφορετικά συστήματα και παροχές για τα οποία εμείς καλούμαστε να βρούμε έναν κοινό κώδικα και ένα λειτουργικό μοντέλο που να τις εξυπηρετεί.

Ταξίδι με πλοίο στην Ελλάδα. Πείτε μας τα θετικά και τα αρνητικά.

Π. Σ.: Δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο από το να σε χτυπάει ο θαλασσινός αέρας στο κατάστρωμα, ενώ απολαμβάνεις τη θέα της θάλασσας και των νησιών. Τα πλοία σού δίνουν τον απαραίτητο χρόνο για να αφήσεις πίσω σου την ένταση της δουλειάς και να βάλεις τον εαυτό σου σε ρυθμό διακοπών. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρχουν καθυστερήσεις, ακυρώσεις, συνωστισμός στα λιμάνια και άλλες καταστάσεις που δυσκολεύουν πολύ το ταξίδι.

Μπορείτε να σχεδιάσετε ένα φθινοπωρινό δρομολόγιο με πλοίο για τους αναγνώστες μας;

Β. Λ.: Τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες αλλάζει το πρόγραμμα των ακτοπλοϊκών εταιρειών και οι συνδέσεις μεταξύ των νησιών. Επειδή όμως το καλοκαίρι για την Ελλάδα παρατείνεται έως τον Σεπτέμβριο και τα τελευταία χρόνια έως τον Οκτώβριο, έχουμε τη δυνατότητα για όμορφα ταξίδια εκτός σεζόν. Τα νησιά του Σαρωνικού έχουν καλές ανταποκρίσεις μεταξύ τους, όμως όσοι θέλουν να ζήσουν περισσότερη περιπέτεια μπορούν να επισκεφτούν την Αμοργό και τη Σύρο, στις οποίες διεξάγονται τα φεστιβάλ Γαστρονομίας Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων (16-23/9/2018) και Animasyros (26-30/9/2018) αντίστοιχα. Και αν νομίζετε ότι αυτά τα δύο νησιά δεν συνδέονται απευθείας με συχνά δρομολόγια, προτείνουμε να δείτε στο Ferryhopper τις εναλλακτικές διαδρομές που προτείνονται!
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ