ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συνέδριο ΕΕΤ- Εθνικής Τράπεζας: Δαπάνες περίπου 1 δισ. την επόμενη τριετία για τεχνολογική αναβάθμιση

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ), Νικόλαος Καραμούζης (Δ) και ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας, Παύλος Μυλωνάς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την εκτίμηση ότι οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες, προετοιμαζόμενες για το μέλλον, θα χρειαστεί να δαπανήσουν κοντά στα 900 εκατ. με 1 δισ. ευρώ στην τεχνολογική αναβάθμιση του συνόλου των υποδομών τους την επόμενη τριετία, εξέφρασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ), Νικόλαος Καραμούζης, μιλώντας σε συνέδριο που διοργανώνει η Ελληνική Ενωση Τραπεζών (ΕΕΤ) σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα και με επιμέλεια του Economist, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του τραπεζικού συστήματος, ως προϋπόθεση για μία σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη, με προσκεκλημένους διακεκριμένους ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

To παρών στην εκδήλωση έδωσε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας κ. Παύλος Μυλωνάς, ο οποίος από την πλευρά του τόνισε την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού του εγχώριου τραπεζικού συστήματος και τα οφέλη που δημιουργούνται για τους πελάτες, τις τράπεζες και την ανάπτυξη.

«Η μάχη του ανταγωνισμού θα κριθεί τελικά από τρεις σημαντικούς παράγοντες, που αποτελούν και τις κρίσιμες προκλήσεις μπροστά μας», υπογράμμισε ο κ. Καραμούζης.  

«Πρώτον, από την ικανότητά μας να διαχειριστούμε αποτελεσματικά και να μειώσουμε ταχύτατα το σημαντικό ύψος των NPEs, διατηρώντας παράλληλα τη χρηματοοικονομική μας ευρωστία, την πρόσβαση στις αγορές και την εμπιστοσύνη πελατών, αγορών και εποπτικών αρχών. Δεύτερον, από την ταχύτητα και αποτελεσματικότητα της  τεχνολογικής μας αναβάθμισης, καθώς και της λειτουργικής και επιχειρησιακής μας προσαρμογής, κυρίως, την επιτυχή εμπορευματοποίηση των νέων front and back office  ψηφιακών εφαρμογών με ανταγωνιστικό κόστος. Τρίτον, από την ικανότητα της κάθε τράπεζας να ενισχύει καθημερινά τα άυλα και ποιοτικά στοιχεία του ανταγωνισμού, που αποτελούν και το διαρκές και μονιμότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.», τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΤ και συμπλήρωσε: 

«Κυρίως να ενισχύει την εμπιστοσύνη των πελατών, την άριστη εξυπηρέτηση, την ισχυρή εταιρική ταυτότητα, την ικανοποίηση, την εργατικότητα και αφοσίωση του προσωπικού, την εκτίμηση και αναγνώριση της κοινωνίας, την εμπέδωση εσωτερικής κουλτούρας επιχειρηματικότητας, διαφάνειας, εντιμότητας, καθήκοντος και συνεργασίας, καθώς και την προσήλωση του οργανισμού στη συνετή διαχείριση κινδύνων». 

Σήμερα έχει συντελεστεί σημαντική πρόοδος όσον αφορά την ευρωστία και την ευστάθεια του τραπεζικού συστήματος και οι ελληνικές τράπεζες έχουν βελτιώσει όλους τους χρηματοοικονομικούς τους δείκτες, ρευστότητας και καταθέσεων, κεφαλαιακής επάρκειας, μείωσης των NPEs, πρόσβασης στις αγορές και χρηματοδότησης της οικονομίας, επεσήμανε ο κ. Καραμούζης. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τραπεζικός κλάδος, αλλά και ο ευρύτερος χρηματοπιστωτικός τομέας βρίσκονται στο επίκεντρο του τεχνολογικού κυκλώνα, αντιμέτωποι με ψηφιακές και τεχνολογικές αλλαγές, που μετασχηματίζουν ριζικά το επιχειρησιακό, πελατοκεντρικό και λειτουργικό πρότυπό τους, τα μέσα διαχείρισης και εξυπηρέτησης πελατών, διεκπεραίωσης συναλλαγών και πληρωμών και στήριξης των τραπεζικών εργασιών. Δεν είναι τυχαίο ότι οι τράπεζες επενδύουν ήδη σημαντικά κεφάλαια στις τεχνολογικές εφαρμογές και την ψηφιακή αναβάθμιση των υποδομών τους. Δαπανούν σε τεχνολογικές επενδύσεις περίπου 2-3 φορές περισσότερους πόρους από άλλους κλάδους της οικονομίας, ενώ εκτιμάται ότι το 15%-25% του ετησίου προϋπολογισμού των τραπεζών διεθνώς, ή περίπου το 10% των εσόδων τους, κατευθύνεται σήμερα σε αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής τους.

«Πολλά κρίσιμα ζητήματα έχουν επιλυθεί, το νέο θεσμικό πλαίσιο μας λύνει τα χέρια, αρκετές όμως προκλήσεις τις έχουμε ακόμη μπροστά μας και πρέπει να τις χειριστούμε με αποφασιστικότητα, σχέδιο, συνεργασία και υπομονή. Η βελτίωση των μακροοικονομικών συνθηκών, το καλό κλίμα και η εμπέδωση της εμπιστοσύνης των αγορών, είναι κρίσιμες  μεταβλητές για να συμβάλουν στην επιτυχή αντιμετώπιση των προκλήσεων χωρίς υπέρμετρο οικονομικό κόστος», κατέληξε ο κ. Καραμούζης. 

Μυλωνάς: Επιτακτική ανάγκη και όχι επιλογή ο ψηφιακός μετασχηματισμός

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά μια επιτακτική ανάγκη που βρίσκεται σε εξέλιξη», υπογράμμισε στην ομιλία του ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας.

«Το τραπεζικό σύστημα καλείται να ανταποκριθεί άμεσα σ’ αυτή τη πρόκληση, περνώντας στη νέα εποχή συναλλαγών και με ανταγωνιστές τους νέους παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος να κατανοήσουμε και να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους πελάτες μας. Η Εθνική Τράπεζα  προετοιμάζεται για τη νέα ψηφιακή εποχή και θεωρεί το στόχο αυτό βασικό παράγοντα  της συνολικής προσπάθειας του μετασχηματισμού της», πρόσθεσε ο κ. Μυλωνάς. 

Παράλληλα επεσήμανε ότι με αυτόν τον τρόπο «θα προσεγγίσουμε τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών μας ακόμα περισσότερο, ιδίως της νέας γενιάς . Έτσι αυξάνουμε τις δυνατότητες να δημιουργήσουμε εξατομικευμένα προϊόντα και λύσεις και να είμαστε παρόντες όπου μας χρειάζονται, όποτε μας χρειάζονται και με τον τρόπο που μας χρειάζονται όλοι οι πελάτες μας. Η εμπιστοσύνη, τα δεδομένα και η ευελιξία είναι τα πλέον σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που μπορεί να κατέχει μια τράπεζα. Εμείς, η Εθνική Τράπεζα, διαθέτουμε ήδη τα δύο πρώτα, αλλά οφείλουμε να κατακτήσουμε/ να αποκτήσουμε και το τρίτο. Και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι διαθέτουμε τους κατάλληλους ανθρώπους και τα κατάλληλα συστήματα και διαδικασίες για να διαφυλάξουμε τα πλεονεκτήματα αυτά.»

«Μέσα σε μία πενταετία και ενώ θα έχουν εξαφανιστεί πολλοί νεοεισερχόμενοι παίχτες, κάποιοι θα έχουν ισχυροποιηθεί και θα έχουν επεκταθεί και ο τραπεζικός κλάδος θα έχει διαμορφωθεί τελείως διαφορετικά. Γι’ αυτούς τους λόγους δεν είναι εφικτή η διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης. Καλούμαστε να επαναπροσδιορίσουμε την αποστολή μας και να μεταμορφωθούμε από τη βάση μας, να καταθέσουμε νέες προτάσεις δημιουργίας αξίας πέραν των κλασικών τραπεζικών υπηρεσιών, και να είμαστε πιο δεκτικοί σε εξωτερικά προϊόντα και διαύλους διάθεσης. Παράλληλα να διασφαλίσουμε ότι δεν θα αποκοπούμε από τα βασικά συστατικά στοιχεία των εργασιών μας: -την σχέση μας με τον πελάτη», κατέληξε ο κ. Μυλωνάς. 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ