Ο ΔΗΚΤΗΣ (11/10/18)

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εξωγενείς παράγοντες, έλλειμμα εμπιστοσύνης

Εξωγενείς παράγοντες δήλωσε χθες ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας ότι ευθύνονται για τις πιέσεις στις τραπεζικές μετοχές. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην άνοδο των επιτοκίων διεθνώς, και ιδιαίτερα σε γειτονικές με την Ελλάδα χώρες, όπως σημείωσε, δείχνοντας εμμέσως την Ιταλία. Ομως, αναλυτές παρατηρούσαν ότι ο κ. Στουρνάρας παρέλειψε, προφανώς για λόγους σκοπιμότητας, να επισημάνει ότι η Ελλάδα, πέρα από το δεδομένο προβληματικό υπόβαθρο των τραπεζών της, το οποίο είναι γνωστό και δεν προέκυψε τις τελευταίες μέρες, βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα και επειδή οι αγορές προφανώς δεν την εμπιστεύονται, δεδομένου ότι βγήκε από το μνημόνιο χωρίς την προστασία και το αυστηρό πλαίσιο της προληπτικής γραμμής και εισέρχεται τώρα σε έναν εκλογικό κύκλο, στο πλαίσιο του οποίου η παροχολογία θα απειλήσει τη σταθερότητα και τη συνέχεια των μεταρρυθμίσεων.

Ανακοινώσεις για ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής

Από το Επιμελητήριο Ηρακλείου Κρήτης θα ανακοινώσει ο υπ. Ενέργειας τις οριστικές αποφάσεις για την ηλεκτρική διασύνδεση της νήσου με την Αττική. Οι ανακοινώσεις θα γίνουν σήμερα σε συνέντευξη Τύπου, παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΑΔΜΗΕ κ. Μ. Μανουσάκη, αφού ο ΑΔΜΗΕ θα έχει και την πλειοψηφία (51%) του μετοχικού κεφαλαίου του SPV «Αριάδνη Interconnection», που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου. Αναμένονται οι ανακοινώσεις του υπουργού για τη διευθέτηση του θέματος διασφάλισης διαλειτουργικότητας με το σύστημα Κρήτης – Κύπρου – Ισραήλ.

Ο υπουργός έχει πάρει στα σοβαρά τον ρόλο του

«Η αναβάθμιση του χαρτοφυλακίου της βιομηχανίας δεν ήταν διευθέτηση χαρτοφυλακίων στον ανασχηματισμό. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να δημιουργήσει ξεχωριστό υπουργείο Βιομηχανίας. Δεν έγινε τώρα για να μην αναλωθούμε σε πολύμηνες διοικητικές διαδικασίες που απαιτούνται, καθώς δεν υπάρχει πολύς χρόνος μέχρι τις εκλογές». Αυτό υποστήριξε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι η αναβάθμισή του έγινε για λόγους ενδοκυβερνητικών ισορροπιών. Φαίνεται να έχει πάρει σοβαρά τον ρόλο του.

Η Alitalia και τα σχέδια της Ferrovie στην Ελλάδα

Πολλά θα εξαρτηθούν σχετικά με την παρουσία της Ferrovie dello Stato Italiano (FSI) στη χώρα μας από τις αποφάσεις της ιταλικής κυβέρνησης για το μέλλον της Alitalia. Αν η ζημιογόνος αεροπορική επιχείρηση αποφασιστεί ότι πρέπει να διασωθεί από τη FSI, τότε είναι σίγουρο ότι η επέκταση της τελευταίας στο εξωτερικό, και κατ’ επέκταση στη χώρα μας, θα τεθεί σε δεύτερη προτεραιότητα. Εκτιμάται ότι η Alitalia θα ζητήσει 2 δισ. ευρώ και είναι πιθανόν η FSI να θέσει σε δεύτερη μοίρα την επέκτασή της στις χώρες της βαλκανικής χερσονήσου.

Fitch: Αδύναμη η Ελλάδα σε μια νέα ύφεση

«Καμπανάκι»  για τα δημόσια οικονομικά σε αρκετές ανεπτυγμένες οικονομίες χτυπά η Fitch, τονίζοντας πως δεν μπορούν να «αντέξουν» το χτύπημα μιας νέας ύφεσης, προειδοποιώντας ότι οι αξιολογήσεις τους θα υποστούν σημαντικές αρνητικές συνέπειες. Ο οίκος αναλύει 58 σημαντικές περιόδους ύφεσης που σημειώθηκαν από το 1980, και σημειώνει πως το χρέος/ΑΕΠ παραμένει αυξημένο σε πολλές χώρες. Αν και δεν προβλέπει ύφεση, ωστόσο επισημαίνει πως κάποια στιγμή η ύφεση θα έλθει. Τότε, η κόπωση της λιτότητας, οι δημογραφικές τάσεις και η διεύρυνση της επιρροής των λαϊκιστικών πολιτικών κομμάτων θα καταστήσουν ακόμα πιο δύσκολο τον έλεγχο του χρέους. Στις χώρες που είναι πιο εκτεθειμένες σε μια ύφεση ο οίκος τοποθετεί τις ΗΠΑ, λόγω του υψηλού κυβερνητικού ελλείμματος, αλλά και τις χώρες που έχουν τα υψηλότερα επίπεδα χρέους/ΑΕΠ, δηλαδή τις Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Κύπρο, Βέλγιο και (ξανά) ΗΠΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή