ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λουκέτο για την κυπριακή αεροπορική εταιρεία Cobalt

REUTERS, A.P.

Η εταιρεία πραγματοποιούσε δρομολόγια από και προς την Κύπρο, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, αρχής γενομένης από το 2016. Συνολικά εξυπηρετούσε 22 προορισμούς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Διέκοψε τις δραστηριότητές της ύστερα από λειτουργία μόλις 28 μηνών η κυπριακή αεροπορική εταιρεία χαμηλών ναύλων Cobalt, ελλείψει χρηματοδότησης. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ιδίας στην επίσημη ιστοσελίδα της, από χθες ακυρώθηκαν όλες της οι πτήσεις. Η εταιρεία διενεργούσε δρομολόγια από και προς την Κύπρο, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, αρχής γενομένης από το 2016 – συνολικά εξυπηρετούσε 22 προορισμούς. Μεταξύ των πτήσεων είναι και εκείνες που μεταφέρουν Βρετανούς τουρίστες στο νησί το καλοκαίρι, όπως αναφέρει το ΒΒC. Πάμπολλοι επιβάτες βρέθηκαν επί ξύλου κρεμάμενοι, χωρίς να γνωρίζουν τι εναλλακτικές είχαν. Η υπουργός Μεταφορών της Κύπρου Βασιλική Αναστασιάδου τούς ενημέρωσε ότι αφενός θα αποζημιωθούν για ένα απλό εισιτήριο, το οποίο θα αγοράσουν για τη μετάβασή τους από άλλη εταιρεία, αφετέρου θα τους δοθούν λεπτομέρειες για το πώς θα τους καταβληθούν τα χρήματα αυτά.

Eναλλακτικές

Μεταξύ των αερομεταφορέων που θα καλύψουν τους επιβάτες της Cobalt είναι οι ελληνικές Aegean και Olympic Air και η ιρλανδική Ryanair. Η δε επίσης κυπριακή TUS Airways ανακοίνωσε ότι στις πτήσεις προς και από το Τελ Αβίβ θα προσφέρει εκπτώσεις 20% στους πελάτες της Cobalt με αντίστοιχα εισιτήρια. O Φιλόκυπρος Ρουσουνίδης, υψηλόβαθμο στέλεχος της Cobalt, ανέφερε στο Associated Press ότι τα έξι Airbus της εταιρείας ακινητοποιήθηκαν. Εντούτοις, η Cobalt εξακολουθεί να υφίσταται ως νομικό πρόσωπο. Το προσωπικό της ανέρχεται σε 200 άτομα, των οποίων η τύχη είναι άγνωστη. Σύμφωνα με την κυπριακή αεροπορική εταιρεία, τους πρώτους 16 μήνες της λειτουργίας της μετέφερε περί τις 740 χιλιάδες επιβάτες. Συγκριτικά, για να αντιληφθούμε τα μεγέθη, μπορούμε να σκεφθούμε ότι ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ευρώπης, η Lufthansa, μετέφερε 130 εκατομμύρια ανθρώπους πέρυσι.

Mέχρι πρότινος η βασική χρηματοδότρια της κυπριακής αεροπορικής ήταν η κινεζική Avic Joy Air. Κατά τον Φιλόκυπρο Ρουσουνίδη, οι Κινέζοι θα συνεχίσουν να στηρίζουν την Cobalt, ακόμα κι αν παραμείνει ζημιογόνος. Ωστόσο, παρά τις συντονισμένες προσπάθειες της διοίκησης της αεροπορικής, δεν κατέστη δυνατόν να βρεθούν και άλλοι επενδυτές, όπως ήταν αναγκαίο για την επιβίωσή της. Υπενθυμίζεται ότι η απαρχή της δραστηριοποίησης της αεροπορικής εταιρείας το 2016 συμπίπτει με την κατάρρευση του εθνικού αερομεταφορέα της Κύπρου, τις Κυπριακές Αερογραμμές.

Μειωμένη ζήτηση

Aξίζει να αναφερθεί ότι λίγες ημέρες πριν είχε καταρρεύσει ένας άλλος αερομεταφορέας χαμηλών εισιτηρίων, ο δανέζικος Primera Air. Στα μέσα δε της εβδομάδας που διανύουμε, ο βρετανικός περιφερειακός αερομεταφοράς Flybe προειδοποίησε αναλυτές και αγορές ότι οι ετήσιες ζημίες του θα διογκωθούν εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης και του ακριβότερου πετρελαίου. Ο Τζον Γκραντ, αναλυτής του κλάδου των αερομεταφορών από την εταιρεία JG Aviation Consultants, επισημαίνει στον Guardian ότι τα στενά περιθώρια κερδών και η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του κλάδου δημιουργεί ισχυρές πιέσεις σε κάποιους αερομεταφορείς. «Κι αυτό θα συνεχίσει να ισχύει ως συνθήκη και τον χειμώνα που έρχεται και την άνοιξη πιθανώς. Τον φετινό χειμώνα, λόγου χάριν, στην αγορά Ευρώπης και Βορείου Αμερική υπάρχουν διαθέσιμες 2,1 εκατομμύρια θέσεις περισσότερες από όσες την ίδια περίοδο πέρυσι», παρατηρεί ο Τζον Γκραντ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ