Αποψη: Το όραμα, δύναμη ανάπτυξης μιας εταιρείας

Αποψη: Το όραμα, δύναμη ανάπτυξης μιας εταιρείας

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μ​​πορεί να αλλάζει συνεχώς το οικονομικό περιβάλλον, η ψηφιακή μετάβαση να αποτελεί πραγματικότητα –αν και με πολλά ακόμα να γίνουν–, αυτή όμως που παραμένει «σταθερή» είναι η ανάγκη κάθε εταιρείας για ξεκάθαρο όραμα, για να ξέρει πού θέλει να φτάσει και ποιος είναι ο σκοπός της ύπαρξής της. 

Ξεκάθαρο όραμα σημαίνει κινητοποίηση των εργαζομένων, ευθυγράμμιση με τους κοινούς στόχους και περηφάνια για την εταιρεία που «πρεσβεύουν».

Με άλλα λόγια, το όραμα δεν μπορεί να είναι κάτι που «διακοσμεί» τα meeting rooms και τα sites των επιχειρήσεων. Αποτελεί την κινητήρια δύναμη, το driving force πίσω από την αναδιαμόρφωση οποιασδήποτε επιχείρησης, καθώς μεγαλώνει και αναπτύσσεται με προσανατολισμό στο μέλλον και στην ανάπτυξη. Μοιράζεται – και αυτό είναι που κινητοποιεί τους πάντες και οδηγεί κάθε οργανισμό εκεί που θέλει να πάει.

Ωστόσο για να αποτελέσει μια ισχυρή, κινητήρια δύναμη, θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Κατ’ αρχήν το όραμα θα πρέπει να είναι προσδιορίσιμο και κατανοητό – σε απλή γλώσσα, εύκολα κάποιος να καταλαβαίνει ποιο είναι και σε τι διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό. Να γίνεται αντιληπτό από όλους μέσα στην εταιρεία: από τον γενικό διευθυντή έως τον εργαζόμενο στην υποδοχή. Μια γενική δήλωση δεν σημαίνει τίποτα, δεν οικοδομεί εμπιστοσύνη στην ηγεσία της εταιρείας τους.

Θα πρέπει όμως να έχει και διάρκεια. Να παρέχει καθοδήγηση και να κινητοποιεί τους εργαζομένους σε βάθος χρόνου. Οσο πιο μακριά προχωράει μία επιχείρηση τόσο πιο ξεκάθαρο οφείλει να είναι το όραμά της. Και βέβαια είναι άλλο ο στόχος και άλλο το όραμα.

Οταν ο οργανισμός καθοδηγείται από ένα κοινό όραμα, ο ρόλος της ηγεσίας μετατοπίζεται από τον «έλεγχο και τη διαχείριση» στην «υποστήριξη και την ενεργοποίηση» – και η ενδυνάμωση των εργαζομένων αποκτά πραγματικό νόημα. Οταν κάθε εργαζόμενος κατανοεί το όραμα, τότε δεσμεύεται σε αυτό και νιώθει ότι συμβάλλει με το δικό του λιθαράκι στην ανάπτυξη της εταιρείας – κι έτσι κάθε προσωπικός στόχος μεταφράζεται σε ομαδικό.

Πώς όμως δημιουργείται ένα ξεκάθαρο όραμα; Προκύπτει από την ομάδα διοίκησης και με την κατεύθυνση του ηγέτη της εταιρείας. Και με την υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, που πρέπει να το αγκαλιάζει και να το ενστερνίζεται. Αλλά και αυτό αποτελεί μέλημα και ευθύνη της ομάδας διοίκησης, που πρέπει να το εκπροσωπεί έμπρακτα σε κάθε ενέργειά της – γιατί μόνο τότε το όραμα γίνεται κατανοητό, γίνεται πράξη.

* Η κ. Ρεβέκκα Πιτσίκα είναι πρόεδρος & CEO της PfB Group.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή