ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην «ιέρεια» της τέχνης, Τζένη Καρέζη είναι αφιερωμένος ο τέταρτος τόμος της νέας εκδοτικής σειράς της Καθημερινής «Μεγάλοι Ελληνες Ηθοποιοί» που κυκλοφορεί εκτάκτως το Σάββατο (27/10). Η βιογραφία της αξέχαστης και χαρισματικής ηθοποιού δια χειρός Μάκη Δελαπόρτα θα μάς ταξιδεύει και αυτή την εβδομάδα στη χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου. 

Με 37 χρόνια δουλειάς στο θεατρικό σανίδι, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση η Τζένη Καρέζη έχει προσφέρει διαχρονικά άφθονες στιγμές γέλιου αλλά και συγκίνησης στο ελληνικό κοινό. Οι ρόλοι που ενσάρκωνε στιγματίστηκαν από τη χαρακτηριστική φωνή της που κατέβαινε σαν χάδι και ανέβαινε σε υψηλές κλίμακες, δημιουργώντας ασύλληπτους χρωματισμούς. Με αφορμή τον τέταρτο τόμο της σειράς η «Κ» θυμάται σκηνές του ελληνικού κινηματογράφου που σημαδεύτηκαν από τις αλησμόνητες ατάκες της αρχοντικής αλλά και επαναστάτριας, Τζένης. 

«Γυρίσατεεεεεεεε;» και «Αθηνάααααααα…», αποτελούν κορυφαίες κλασσικές ατάκες της ταινίας «Δεσποινίς Διευθυντής» (1964) τις οποίες χρωμάτισε με το μοναδικό της ταλέντο η Τζένη, ως Λίλα Βασιλείου, τη δυναμική, μορφωμένη γυναίκα που προσπαθεί να γίνει «θηλυκό» με τη βοήθεια της ξαδέρφης της, Αθηνάς (Λίλλη Παπαγιάννη). 


Η Αθηνά (Λίλλη Παπαγιάννη) σε μια προσπάθεια να «γλυκάνει» την ξαδέρφη της Λίλα Βασιλείου και να την μεταμορφώσει από σοβαρή διευθύντρια σε «θηλυκό». 
 

Στο αξέχαστο πάρτι της εταιρίας, η διευθυντής Λίλα αποφασίζει να αφήσει πίσω της την αυστηρότητά της και την σοβαρότητά της, πίνοντας και χορεύοντας. «Σκοντάψαμε σε γνωστές φυσιογνωμίεεεεες», λέει στον Αλέκο Σαμιωτάκη (Αλέκος Αλεξανδράκης), όταν πέφτει πάνω του σε μια από τις άχαρες κινήσεις της, προσφέροντας άφθονο γέλιο στους θεατές της ταινίας που έκοψε 402.143 εισιτήρια στην πρώτη της προβολή.


Μη γνωρίζοντας πως η Λίλα είναι η αντικαταστάτρια του διευθυντή, αλλά θεωρώντας την γραμματέα του, ο υπομηχανικός Αλέκος Σαμιωτάκης - που ενσαρκώνει ο γοητευτικός Αλέκος Αλεξανδράκης - αρχίζει να την φλερτάρει.
 

«Νικολάκη εδώ δεν είμαστε ειλικρινείς!», λέει η Τζένη στον Νίκο Μαντά που ενσαρκώνει ο ζεν πρεμιέ Ανδρέας Μπάρκουλης στην ταινία «Τζένη Τζένη» του 1966. Στην ταινία η Τζένη έχει παντρευτεί με λευκό γάμο τον ανιψιό του εφοπλιστή Μίλτου Κασσανδρή, ο οποίος όμως ετοιμάζει για πολιτική καριέρα τον ανιψιό του (Ανδρέας Μπάρκουλης) με αντάλλαγμα ξελασπώσει οικονομικά τον πατέρα της, προκειμένου να εξασφαλίσει και να πετύχει την εκλογή του Μαντά. Στην επίμαχη σκηνή, η Τζένη υπαινίσσεται ότι ο σύζυγός της έχει αρχίσει να την ερωτεύεται γιατί ζηλεύει. 


H ταινία του Ντίνου Δημόπουλου «Μια τρελλή τρελλή οικογένεια» αποτελεί «μια από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες της Καρέζη». 

Χαρακτηριστική είναι η σκηνή της ατίθασης Μίκας από την «Μια τρελλή τρελλή οικογένεια» του 1965 , όταν κατά την επιστροφή της από τη Βενετία όπου γνώρισε και παντρεύτηκε τον Ανδρέα (Αλέκος Αλεξανδράκης) πρέπει να του συστήσει τον Μίκη (Δημήτρης Καλλιβωκάς) και να εξηγήσει ότι επρόκειτο να τον παντρευτεί. Η ατάκα που μένει αλησμόνητη: «Κύριοι, ο αρραβωνιαστικός μου, ο άντρας μου». Σύμφωνα με την Finos Film, «η ταινία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες της Τζένης Καρέζη». 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ