ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Airbus καθυστερεί σημαντικά τις παραδόσεις αεροσκαφών

REUTERS

Aνεξαρτήτως των προβλημάτων, η Airbus είναι πεπεισμένη ότι θα επιτύχει τον στόχο παράδοσης 60 αεροσκαφών μονού διαδρόμου τον μήνα σε όλα της τα εργοστάσια έως τα μέσα του 2019 έναντι των 55 αεροσκαφών σήμερα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τα τελευταία δύο χρόνια η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εταιρεία της Airbus είχε αναγκαστεί να καθυστερήσει τις παραδόσεις αεροσκαφών, διότι υπήρχαν ελλείψεις στους κινητήρες της. Σήμερα παραδίδονται σε αυτήν πολύ γρήγορα οι κινητήρες, δεν μπορεί, όμως, η ίδια με ανάλογη ταχύτητα να τους τοποθετήσει και να συναρμολογήσει τα αντίστοιχα αεροσκάφη μονού διαδρόμου, τα οποία είναι και από τα πιο δημοφιλή.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του κλάδου της αεροναυπηγικής, τα προβλήματα εστιάζονται σε ένα από τα εργοστάσια της εταιρείας στο Αμβούργο της Γερμανίας. Οι καθυστερήσεις επιδεινώνονται, επειδή η Αirbus πρέπει να λύσει και διάφορα τεχνικά ζητήματα, όπως την καλωδίωση των τζετ – κι αυτό φέρνει στη μνήμη ανάλογα θέματα του σουπερτζάμπο Α380 προ δεκαετίας. Και ένας επιπρόσθετος λόγος είναι ότι στο εργοστάσιο του Αμβούργου κατασκευάζεται παράλληλα και το νέο μοντέλο μονού διαδρόμου A321neo ACF, χωρίς να αναθεωρηθούν προς τα κάτω οι αυξημένοι στόχοι παραγωγής. Ορισμένοι παρομοιάζουν την κατάσταση σαν να συμμετέχεις σε ποδηλατικό αγώνα, να ανεβαίνεις πολύ απότομη ανηφόρα και παράλληλα να αλλάζεις λάστιχο.

Αστοχία

Κι έτσι η Airbus δεν ήταν σε θέση να εκπληρώσει τον στόχο της παράδοσης 76 αεροσκαφών μονού διαδρόμου τον μήνα το προηγούμενο τρίμηνο από το Αμβούργο και προσδοκά να το κάνει το τρέχον, όπως αναφέρει η εταιρεία επιχειρηματικών συμβούλων Flight Ascend. Ο στόχος αυτός ήταν κατά 9,6% αυξημένος εν συγκρίσει με το προηγούμενο ρεκόρ της εταιρείας. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα αεροσκάφη μονού διαδρόμου είναι και τα πιο περιζήτητα, αλλά κι εκείνα τα οποία αποφέρουν τα υψηλότερα έσοδα στην αεροναυπηγική εταιρεία. Συνολικά, πάντως, ο ετήσιος στόχος της είναι για παράδοση 800 αεροσκαφών όλων των τύπων μέχρι τη λήξη του 2018. Με τον τρόπο αυτό θα ανταποκριθεί και στους οικονομικούς της στόχους. Βέβαια, οι καθυστερήσεις προκαλούν έντονες αντιδράσεις στην πελατεία της και ενδεχομένως να λειτουργούν θετικά για τη μεγάλη ανταγωνίστριά της, την αμερικανική Boeing, αν και εκείνη εμφανίζει κάποιες καθυστερήσεις. «Είναι όλοι εξοργισμένοι με την Airbus. Καθυστερούν και προσπαθούν να κρυφτούν πίσω από το πρόβλημα με τους κινητήρες», αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος εταιρείας, που αγοράζει αεροσκάφη Airbus. Ο συγκεκριμένος αναφερόταν στην τάση που υπάρχει στην προμηθευτική αλυσίδα, να δίνεται έμφαση σε εκείνα τα τμήματα που εμφανίζουν τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις, αλλά να μη γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα κατά την περίοδο αναμονής.

Αλλες πηγές του κλάδου της αεροναυπηγικής επισημαίνουν ότι το εργοστάσιο του Αμβούργου δεν είναι η εστία των προβλημάτων. Απλώς εκεί γίνεται πολύ κραυγαλέο το θέμα των καθυστερήσεων για τον εξής λόγο: ενόσω η παραγωγική διαδικασία γίνεται γρηγορότερα από ποτέ, ταυτόχρονα κατασκευάζεται και η νέα έκδοση του A321neo ACF. Κι ενώ οι παραδόσεις των αεροσκαφών αυτού του τύπου επισπεύσθηκαν τον Μάιο, επειδή είχαν φθάσει γρηγορότερα οι κινητήρες, επιβραδύνθηκαν τον Σεπτέμβριο. Πάντως, ανεξαρτήτως των προβλημάτων, η Airbus είναι πεπεισμένη ότι θα επιτύχει τον στόχο παράδοσης 60 αεροσκαφών μονού διαδρόμου τον μήνα σε όλα της τα εργοστάσια έως τα μέσα του 2019 έναντι των 55 αεροσκαφών σήμερα. Τέλος, η εταιρεία αποσκοπεί σύντομα να αυξήσει τον στόχο παραγωγής στα 70-73 αεροσκάφη τον μήνα, ώστε να καλύψει τη ζήτηση-ρεκόρ για ταξίδια από τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ