Air France και KLM συγχωνεύθηκαν πριν από 14 χρόνια, αλλά δεν ταίριαξαν

Air France και KLM συγχωνεύθηκαν πριν από 14 χρόνια, αλλά δεν ταίριαξαν

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεκατέσσερα χρόνια μετά την τυπική τους συγχώνευση, ήρθε η ώρα για τον γαλλο-ολλανδικό αεροπορικό όμιλο Air France – KLM Group να αρχίσει να συμπεριφέρεται ως μία εταιρεία, δήλωσε χθες ο Μπεν Σμιθ, νέος διευθύνων σύμβουλός του ομίλου.

Ο Μπεν Σμιθ, που ανέλαβε τα καθήκοντά του μόλις ένα μήνα πριν, επιθυμεί να διευθετήσει την ένταση που υπάρχει μεταξύ των δύο εταιρειών του ομίλου όσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις των υπαλλήλων με τη διοίκηση και τη διαφορά στην κερδοφορία τους. Ο στόχος του είναι η αξιοποίηση με τον καλύτερο τρόπο των μέσων που διαθέτει η Air France – KLM, όπως ακριβώς πράττουν και άλλες αεροπορικές αντίστοιχου μεγέθους όταν συγχωνεύονται. “Εσωτερικά προβλήματα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται το συντομότερο δυνατό”, δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη που ακολούθησε μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου στα οποία καταγράφεται πτώση στα κέρδη. Υπάρχουν παραδείγματα εταιρειών που είτε έχουν συγχωνευθεί πλήρως, όπως οι αμερικανικές, αλλά και παραδείγματα ομίλων όπου εξακολουθούν να υφίστανται διακριτές αεροπορικές εταιρείες, όπως στην περίπτωση του ομίλου Lufthansa και της αγγλο-ισπανικής πολυεθνικής IAG, όπου κυριαρχεί η εταιρεία που είναι η πιο επιτυχημένη. Αντιθέτως, ο συνδυασμός της Air France και της πολύ μικρότερης και λιγότερο επικερδούς KLM είναι “μοναδικός”, σύμφωνα με τον Μπεν Σμιθ.

Ο όμιλος Air France-KLM ταλανίζεται από εσωτερικές εντάσεις, όπως για παράδειγμα με τους Ολλανδούς εργαζόμενους να παραπονούνται για τις μισθολογικές απαιτήσεις των Γάλλων συναδέλφων τους και τις απεργίες στην Air France η οποία δεν έχει καταφέρει να πετύχει το ίδιο επίπεδο παραγωγικότητας με την KLM. To πρόβλημα των απεργιών ιδίως έχει ενταθεί από τον Φεβρουάριο, όταν οι υπάλληλοι της Air France διαδήλωσαν ζητώντας αμέσως αύξηση μισθών, αίτημα που οδήγησε στην παραίτηση του τότε διευθύνοντα συμβούλου, Ζαν-Μαρκ Ζαναγιάκ. Από την άλλη πλευρά, η ολλανδική KLM έχει πιέσει για αλλαγή της εσωτερικής διοικητικής δομής του ομίλου ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερη επιρροή.

Αποτελέσματα

Η Air France – KLM δημοσίευσε χθες τα πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα τρίτου τριμήνου και θετικές προσδοκίες για το μέλλον της εταιρείας παρά την αύξηση του κόστους καυσίμων, καθώς ο νέος διευθύνων σύμβουλος προετοιμάζει το έδαφος για επέκταση του ομίλου στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.

Τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 7,55 δισ. ευρώ, ωστόσο το λειτουργικό κέρδος μειώθηκε κατά 6,7% στο 1,07 δισ. ευρώ ξεπερνώντας ωστόσο τις προσδοκίες των αναλυτών. Η KLM είχε περιθώριο κέρδους 18 %, το ο Μπεν Σμιθ χαρακτήρισε ως επαρκές, σε αντίθεση με το μόλις 11 % περιθώριο κέρδους της Air France.

Ο Σμιθ ζήτησε αύξηση της κερδοφορίας και από τις δύο εταιρείες, λέγοντας ότι η διαφορά στο περιθώριο κέρδους δεν θα έπρεπε να είναι τόσο μεγάλη ακόμη και με το διαφορετικό φορολογικό και κανονιστικό πλαίσιο υπό το οποίο λειτουργούν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή