ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός μείωσε τον τζίρο της ΑΒ το γ΄ 3μηνο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πιέσεις από τον ανταγωνισμό εξακολουθεί να δέχεται η «ΑΒ Βασιλόπουλος», καθώς και το τρίτο τρίμηνο του 2018 κατέγραψε υποχώρηση των πωλήσεών της.

Μάλιστα, η μείωση του περιθωρίου κέρδους του μητρικού ομίλου Ahold Delhaize συνολικά στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπου οργανικά ανήκει και η ΑΒ, αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στις όχι και πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις της αλυσίδας στην ελληνική αγορά.

Η Ahold Delhaize

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη χθεσινή ανακοίνωση της Ahold Delhaize για τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου κατά το γ΄ τρίμηνο του 2018, «ο ρυθμός ανάπτυξης των συγκρίσιμων πωλήσεων παρέμεινε αρνητικός, παρά το γεγονός ότι η τάση των πωλήσεων βελτιώθηκε σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018». Σε άλλο, μάλιστα, σημείο της ανακοίνωσης της Ahold Delhaize αναφέρεται ότι συνολικά «οι πωλήσεις στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης επηρεάστηκαν από τις αρνητικές συγκρίσιμες πωλήσεις στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ομίλου, οι καθαρές πωλήσεις του στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης διαμορφώθηκαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2018 σε 1,47 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 3% (σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες) και το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2018 σε 4,41 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 2,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

Το λειτουργικό περιθώριο κέρδος του ομίλου στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης διαμορφώθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2018 σε 3,7% από 4,3% με την υποχώρηση αυτή των 0,6 ποσοστιαίων μονάδων να αποδίδεται κυρίως στην κάμψη των πωλήσεων στην Ελλάδα και δευτερευόντως στην αύξηση του εργατικού κόστους συνολικά στην περιοχή (σ.σ. η περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης περιλαμβάνει τις δραστηριότητες της Ahold Delhaize στην Ελλάδα μέσω της ΑΒ, στην Τσεχία μέσω της αλυσίδας Albert, στη Ρουμανία μέσω της Mega Image και στη Σερβία μέσω της Delhaize Serbia). Ο όμιλος, πάντως, προσδοκά ότι κατά το τέταρτο και τελευταίο τρίμηνο του 2018 θα υπάρξει βελτίωση της απόδοσης της ΑΒ.

H πλήρης επαναλειτουργία του δικτύου της «Μαρινόπουλος» υπό την «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», η κάθοδος της «Μασούτης» στην αγορά της Αθήνας, η με προσεκτικά βήματα επέκταση της Metro AEBE με το σήμα My Market, η ενίσχυση της παρουσίας μεσαίων μέχρι πρόσφατα αλυσίδων, όπως για παράδειγμα της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η επαναδραστηριοποίηση της Spar Hellas και βεβαίως η ισχυρή παρουσία της Lidl Hellas ως μοναδικής εκπτωτικής αλυσίδας (hard discounter) στην ελληνική αγορά έχουν εντείνει σημαντικά τον ανταγωνισμό, ειδικά μάλιστα καθώς το διαθέσιμο εισόδημα δεν έχει αυξηθεί δραστικά.

Πρώτες απώλειες

Η «ΑΒ Βασιλόπουλος», που το 2016 αποκόμισε τα μεγαλύτερα οφέλη από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» με τις πωλήσεις της τη χρονιά εκείνη να φτάνουν τα 2,17 δισ. ευρώ, κατέγραψε ήδη από πέρυσι τις πρώτες απώλειες, με τις πωλήσεις να υποχωρούν στα 2,1 δισ. ευρώ. Η εταιρεία, πάντως, συνεχίζει κανονικά το επενδυτικό της πρόγραμμα, το οποίο για το τρέχον έτος ανέρχεται σε 80 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορά τη βελτίωση των υπηρεσιών και τη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της. Από την αρχή του έτους έχουν λειτουργήσει συνολικά έξι νέα εταιρικά καταστήματα λιανικής, ένα νέο κατάστημα «ΕΝΑ Cash & Carry», καθώς και 33 καταστήματα με καθεστώς δικαιόχρησης (franchising).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ