Intrakat: υπεγράφη η σύμβαση για την υπογειοποίηση των γραμμών στα Σεπόλια

Intrakat: υπεγράφη η σύμβαση για την υπογειοποίηση των γραμμών στα Σεπόλια

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επειτα από 11 και πλέον μήνες από την ανακήρυξή της ως προσωρινής μειοδότριας, χθες η κοινοπραξία των Intrakat – Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ προχώρησε στην υπογραφή και της σχετικής σύμβασης με την ΕΡΓΟΣΕ για την κατασκευή του τμήματος από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών μέχρι τις Τρεις Γέφυρες, που περιλαμβάνει υπογειοποίηση των γραμμών στο ύψος των Σεπολίων. Πρόκειται για έργο συνολικού προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ, με την Intrakat να επικρατεί στον σχετικό διαγωνισμό προσφέροντας έκπτωση 45,71%, ενώ ακολούθησαν η ΤΕΡΝΑ με 37,99%, ο Μυτιληναίος με 33,31%, ο Ακτωρ με 30,57% και η J&P Αβαξ με 19,31%. Ετσι, το τελικό ύψος της σύμβασης διαμορφώνεται σε 66,58 εκατ. ευρώ.

Μεταξύ άλλων, το έργο προβλέπει την κατασκευή σήραγγας 1,9 χιλιομέτρου, που θα υπογειοποιεί τις γραμμές του τρένου στην περιοχή των Σεπολίων, κάτι που προβλέπεται και από σχετική απόφαση που είχε εκδώσει το ΣτΕ ήδη από το 2004. Με την ολοκλήρωση του έργου, συνολικού μήκους 2,36 χιλιομέτρων, θα υπάρχει τετραπλός υπόγειος σιδηρόδρομος από τον σταθμό Λαρίσης μέχρι τις Τρεις Γέφυρες, που θα εξυπηρετεί τα υπεραστικά και προαστιακά τρένα. Στο σημείο όπου βρίσκονται σήμερα οι γραμμές του τρένου, θα δημιουργηθούν κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου και αναψυχής.

Η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility), που αναμένεται να συνεισφέρει περί τα 40,3 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο 2018 και να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020. Ενδιαφέρον έχει να σημειωθεί και το ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχει προβλεφθεί να μη σταματήσει η λειτουργία των επίγειων γραμμών που σήμερα εξυπηρετούν τα τρένα.

Η Intrakat διεκδικεί και άλλα έργα αυτή την περίοδο, όπως για παράδειγμα την κατασκευή του νέου εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, με τον σχετικό διαγωνισμό να έχει ξεκινήσει από τις 25 Σεπτεμβρίου. Η εταιρεία, σε κοινοπραξία με την ΤΕΚΑΛ, αποτελεί ένα από τα τρία σχήματα τα οποία εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της εν λόγω έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ. Οι άλλοι δύο συμμετέχοντες είναι η Ακτωρ του ομίλου Ελλάκτωρ και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου.

Η αξιοποίηση της έκτασης των 672 στρεμμάτων προβλέπει τη δημιουργία του δεύτερου μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της χώρας, μετά το αντίστοιχο στο Θριάσιο Πεδίο, με στόχο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, που μετά την πρόσφατη ιδιωτικοποίηση αναμένεται να αυξήσει σημαντικά τη διαχείριση φορτίων. Πλέον, οι τρεις παραπάνω εταιρείες αναμένεται να εισέλθουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού που αφορά τον ανταγωνιστικό διάλογο, διάρκειας περίπου δύο μηνών, από τον οποίο θα οριστικοποιηθούν τα τεύχη δημοπράτησης, με βάση τα οποία οι συμμετέχοντες θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους. Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι είναι πιθανή η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2019, όταν και θα αποκαλυφθεί ποια εκ των εταιρειών θα επικρατήσει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή