ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κλοπή προσωπικών δεδομένων 500 εκατ. πελατών του ομίλου Marriott

Ο όμιλος Marriott International διαθέτει 6.700 ξενοδοχειακές μονάδες σε πάνω από 110 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της αλυσίδας Starwood που εξαγόρασε έναντι 12,2 δισ. δολαρίων το 2016.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Tα προσωπικά δεδομένα περίπου 500 εκατ. πελατών του ξενοδοχειακού κολοσσού Marriott International υπέκλεψαν χάκερ, διεισδύοντας παράνομα στο σύστημα κρατήσεων της θυγατρικής Starwood Hotels and Resorts Worldwide από το 2014. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες κυβερνοεπιθέσεις στην ιστορία μετά την επίθεση χάκερ σε 3 δισ. χρήστες της Yahoo που ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο.

Μέχρι στιγμής, ο όμιλος Marriott έχει διασταυρώσει πως χάκερ υπέκλεψαν προσωπικά δεδομένα 327 εκατ. πελατών, συμπεριλαμβανομένων του ονόματος, της διεύθυνσης, του νούμερου τηλεφώνου, της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και του αριθμού διαβατηρίου. Είναι πολύ πιθανό να έχουν υποκλαπεί, επίσης, στοιχεία πιστωτικών καρτών από ορισμένους πελάτες. Αν και είναι κρυπτογραφημένα τα δεδομένα, είναι πολύ πιθανό να έχουν αποκωδικοποιηθεί, ανακοίνωσε η Marriott χωρίς να μπορεί να το επιβεβαιώσει. Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης στο χρηματιστήριο Nasdaq, η μετοχή της Marriott έδειχνε πτώση έως και 6%.

Ο όμιλος διαθέτει 6.700 ξενοδοχειακές μονάδες σε πάνω από 110 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της αλυσίδας Starwood που εξαγόρασε έναντι 12,2 δισ. δολαρίων το 2016. Με την εξαγορά αυτή απέκτησε τα ξενοδοχεία St. Regis, Westin, Sheraton και W Hotels. Τον Σεπτέμβριο ήταν η πρώτη φορά που πληροφορήθηκε ο ξενοδοχειακός κολοσσός για την απόπειρα χάκερ να αποκτήσουν παράνομη πρόσβαση στο σύστημα κρατήσεων της Starwood.

«Λυπούμαστε πολύ», δήλωσε ο Αρν Σάντερσον, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Marriott, σε γραπτή δήλωση. «Δεν ανταποκριθήκαμε στις προσδοκίες των πελατών μας», συμπλήρωσε ο επικεφαλής του ξενοδοχειακού κολοσσού. Ο όμιλος έχει ήδη ξεκινήσει να στέλνει mail στους πελάτες που θεωρεί πως επηρεάζονται από την κυβερνοεπίθεση, έχοντας ήδη ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές. Εχει δημιουργήσει, επίσης, μία ιστοσελίδα κι ένα τηλεφωνικό κέντρο για να απαντάει σε ερωτήσεις πελατών.

H εξαγορά της Starwood από τη Marriott ένωσε μια σειρά ιστορικών και ξακουστών ξενοδοχείων κάτω από την ίδια επιχειρηματική στέγη. Αυτή η κυβερνοεπίθεση προσθέτει έναν ακόμη πονοκέφαλο σε μια ταραχώδη περίοδο για τη Marriott. Αυτήν την εβδομάδα, ο όμιλος κατάφερε να καταλήξει σε συμβιβαστική λύση με 2.700 υπαλλήλους του που εργάζονται, μεταξύ άλλων, σε πέντε ξενοδοχεία στα νησιά Οάχου και Μάουι της Χαβάης.

Ομως, οι κινητοποιήσεις εργαζομένων της Marriott δεν σταματούν εκεί. Από τον Σεπτέμβριο έχουν απεργήσει περίπου 8.000 εργαζόμενοι του ομίλου σε 49 ξενοδοχεία, που βρίσκονται σε εννέα πόλεις. Μέχρι σήμερα, η διοίκηση έχει καταλήξει σε συμβιβασμό με τα δύο τρίτα των απεργών, συνολικά. Οπως επισημαίνεται από τους New York Times, οι απεργιακές κινητοποιήσεις προκάλεσαν αναστάτωση σε προγραμματισμένες εκδηλώσεις και σε μεμονωμένους πελάτες. Βασικός στόχος των απεργιών είναι η βελτίωση της ιατρικής κάλυψης και η αύξηση μισθών, αλλά και η αύξηση της χρηματοδότησης στα Ταμεία για τη φροντίδα των παιδιών και των ηλικιωμένων συγγενών των εργαζομένων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ