Παύλος Παπαδόπουλος ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Η πτωχή Μανόν Λεσκώ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Απολαύσαμε τη «Μανόν» του Ζιλ Μασνέ στη Λυρική Σκηνή, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η Μυρτώ Παπαθανασίου στον ομώνυμο ρόλο εντυπωσίασε με την ερμηνεία και το ταμπεραμέντο της. «Η υπόθεση της Μανόν», όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα, «αφορά τη σύντομη ζωή της επαρχιωτοπούλας Μανόν Λεσκώ, η οποία πόθησε τα πλούτη και τη μεγάλη ζωή στο Παρίσι. Αφού τα έζησε για σύντομο χρονικό διάστημα, κατηγορήθηκε για πορνεία, απελάθηκε και κατέληξε να πεθάνει από εξάντληση στον δρόμο προς το λιμάνι της Χάβρης. Τη Μανόν ερωτεύτηκε παράφορα ο ιππότης Ντε Γκριέ, ο οποίος κατέστρεψε τη ζωή του ακολουθώντας την αγαπημένη του».

Μόνο καλά λόγια έχουμε να πούμε για το συνολικό έργο της Λυρικής Σκηνής, που χαρακτηρίζεται από επαγγελματισμό σε όλα τα επίπεδα, από την επικοινωνία και την οργάνωση έως την καλλιτεχνική διεύθυνση. Το κυριότερο, δεν λείπουν οι συζητήσεις για τα ανεβάσματα και, ως γνωστόν, συζητήσεις υπάρχουν όταν εκδηλώνονται διαφωνίες. Για παράδειγμα, η «Μανόν». Πολλοί σχολίασαν ότι ήταν υπερβολικά φλογερές και μάλλον αχρείαστες οι σκηνές επί της κλίνης ανάμεσα στη Μανόν και στον ιππότη Ντε Γκριέ. Ωστόσο, ακόμα και μια διεθνούς εμβέλειας ερμηνεύτρια, όπως η κυρία Παπαθανασίου, όφειλε να υπακούσει στις σκηνοθετικές οδηγίες του Θωμά Μοσχόπουλου, γνωστού από τις δουλειές του στο Θέατρο Πόρτα.

Η ελευθεριότητα παλαιάς κοπής εκφράστηκε και σε σκηνές «σε στυλ καμπαρέ» με χορωδούς μεταμφιεσμένους σε κακότροπες ντομινατρίξ και τραβεστί. Το καλύτερο ήταν όμως όταν εμφανίστηκαν στη σκηνή κάμποσα κίτρινα γιλέκα (!), σαφές μήνυμα προς την παλιά ελίτ των Αθηνών (όση έχει απομείνει…) που βρισκόταν στην πλατεία στην επίσημη πρεμιέρα. Τι κι αν τα γιλέκα στο σημερινό Παρίσι μάλλον οφείλονται σε μια μαύρη επιχείρηση της γαλλικής Ακροδεξιάς και των διεθνών νονών των social media; Εμάς στην Αθήνα μας αρέσουν και τα φοράμε. Τελικά, ούτε μέσα στο αξίας μισού δισεκατομμυρίου ευρώ Κέντρο Πολιτισμού δεν μπορείς να προστατευτείς από τη γραφικότητα της «αντίστασης στη Δύση» που ανθεί στη χώρα μας. Ισως φταίει το έργο. Η πτωχή Μανόν μπορεί να ερμηνευθεί ως μια καλή μεταφορά για την κυβερνώσα Αριστερά. Πόθησε τα πλούτη και τη μεγάλη ζωή, με αποτέλεσμα να καταστρέφει τον λαό που την ερωτεύτηκε. Οι παραστάσεις θα συνεχιστούν έως τις 30/12.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ