ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Αυτοχρηματοδοτούμενος πολιτισμός και στα κτίρια

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΝΟΥΔΟΥ

Το διάφανο κτίριο έχει σχεδιαστεί από το αρχιτεκτονικό γραφείο Diller Scofidio + Renfro της Νέας Υόρκης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΠΡΟ-ΒΟΛΕΣ

Ως την «Tate Modern της κλασικής μουσικής» περιγράφουν το νέο «Κέντρο Μουσικής» στη θέση του σημερινού Μουσείου του Λονδίνου οι υποστηρικτές του μεγαλόπνοου σχεδίου, το οποίο προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή μιας συναυλιακής αίθουσας με άριστη ακουστική και θέσεις για 2.000 άτομα, μιας μεγάλης πλατείας, καθώς και τεσσάρων επιπλέον ορόφων με εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, μπαρ και έναν μικρότερο χώρο εκδηλώσεων με θέα στον καθεδρικό του Αγίου Παύλου. Το «διαφανές» κτίριο, που σχεδίασε το νεοϋορκέζικο αρχιτεκτονικό γραφείο Diller Scofidio + Renfro, είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί σε διάστημα τεσσάρων χρόνων.

Μολονότι ελάχιστοι αμφισβητούν το γεγονός ότι η Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου έχει ανάγκη από καινούργια στέγη σύγχρονων προδιαγραφών, η δημοσιοποίηση του προϋπολογισμού του εγχειρήματος, ο οποίος ξεπερνά τα 327 εκατ. ευρώ, έχει διχάσει τη βρετανική γνώμη.

Η διοίκηση της Ορχήστρας επιμένει ότι οι πόροι θα προέλθουν αποκλειστικά από ιδιωτικές χορηγίες και υπογραμμίζει πως η εντυπωσιακή Elbphilharmonie του Αμβούργου στοίχισε 866 εκατ. ευρώ, και μάλιστα το κόστος καλύφθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από το γερμανικό κράτος. Ομως οι επικριτές του σχεδίου υποστηρίζουν ότι το Λονδίνο δεν έχει ανάγκη από άλλο ένα τεράστιο συναυλιακό μέγαρο, ενώ ορισμένοι δίνουν έμφαση στο γεγονός πως το μεγαλύτερο μέρος του κτιρίου θα είναι αφιερωμένο στην εμπορική χρήση αφού, όπως το θέτει ο Oliver Wainwright στον Guardian, στην εποχή μας «ο πολιτισμός πρέπει να είναι αυτοχρηματοδοτούμενος». Πάντως, και οι δύο πλευρές έχουν αρκετό χρόνο για να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους δεδομένου ότι οι εργασίες ανοικοδόμησης είναι αδύνατον να ξεκινήσουν πριν από το 2023, οπότε πιθανολογείται ότι θα πραγματοποιηθεί η μεταστέγαση του Μουσείου του Λονδίνου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ