ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τα τελευταία όπλα Τσίπρα πριν τις κάλπες

ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ

Ο Αλέξης Τσίπρας, χθες, στην Καρδίτσα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με συγκεκριμένα όπλα στη φαρέτρα του πηγαίνει το Μέγαρο Μαξίμου στον «πόλεμο των επτά ημερών» που απομένει μέχρι να ανοίξουν οι ευρωπαϊκές και αυτοδιοικητικές κάλπες.

Με βασικό στόχο την «ανατροπή των δημοσκοπήσεων», που μεταφράζεται σε μια όσο το δυνατόν μικρότερη διαφορά, το κυβερνών κόμμα ξετυλίγει μια «ταξική» καμπάνια, με την κυρίαρχη διαχωριστική γραμμή, όπως φαίνεται σε όλες τις ομιλίες του πρωθυπουργού, να είναι «οι πολλοί» εναντίον «των ελίτ». Γύρω από αυτόν τον βασικό άξονα, που αναδεικνύει τα «δύο εκ διαμέτρου αντίθετα» πολιτικά σχέδια, «χτίζονται» και τα υπόλοιπα μηνύματα, με στόχο επιμέρους κοινωνικές κατηγορίες, στις οποίες επενδύει ο ΣΥΡΙΖΑ για την εκλογική ανασύνταξη. Δύο από τις βασικές κοινωνικές κατηγορίες στις οποίες στοχεύει ο ΣΥΡΙΖΑ και πρωταγωνιστούν στα προεκλογικά του σποτ είναι οι συνταξιούχοι και η νεολαία. Πρόκειται για δύο κοινωνικά target groups με ιδιαίτερη εκλογική βαρύτητα για τον ΣΥΡΙΖΑ. Οι συνταξιούχοι, σύμφωνα με τα ποιοτικά στοιχεία των προηγούμενων εκλογών, δεν στήριξαν τον Αλέξη Τσίπρα, εμμένοντας σε μεγάλο βαθμό στον παλιό δικομματισμό μεταξύ Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ.

Στο Μαξίμου θεωρούν πως η μη περικοπή των συντάξεων αρχικά και οι μικρές αυξήσεις εκ των υστέρων, αλλά και η 13η σύνταξη, μπορούν να αλλάξουν εν μέρει τα δεδομένα και να μετακινήσουν ψηφοφόρους της τρίτης ηλικίας στον ΣΥΡΙΖΑ. Η ανάγκη αυτή γίνεται ακόμη πιο επιτακτική από τις μετρήσεις στις νεότερες γενιές, που δείχνουν πλέον μια ισορροπία μεταξύ των δύο μεγάλων κομμάτων, σε αντίθεση με τις εκλογές του 2015, που οι μικρές ηλικίες ήταν αυτές που έδωσαν τη μεγάλη εκλογική ώθηση στον Αλ. Τσίπρα. Εξ ου και το έτερο προεκλογικό σποτ, με επίκεντρο τη νεολαία, που επελέγη να μεταδοθεί μόνο διαδικτυακά και όχι τηλεοπτικά, δηλαδή στο μέσο που χρησιμοποιούν κατά κόρον οι νέες γενιές.

Κατά τα λοιπά, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δώσει στον τηλεοπτικό αέρα σποτ για την ανεργία, με πρωταγωνιστή πάλι κάποιον νέο, που διαφημίζει τη μείωση της ανεργίας κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες. Την ίδια ώρα, δεν μπορεί να διαφύγει της προσοχής πως τα δύο πρώτα τηλεοπτικά σποτ που δόθηκαν στη δημοσιότητα, ως εκκίνηση της καμπάνιας, απευθύνονται ευρύτερα στους Ελληνες πολίτες και τιτλοφορούνται «η δύναμη των Ελλήνων» και «πατρίδα είναι οι άνθρωποί της».

Στα αξιοσημείωτα είναι πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει κάνει χρήση μέχρι τώρα της λεγόμενης «μαύρης διαφήμισης», δηλαδή δεν έχει χρησιμοποιήσει σποτ που θα στοχεύουν στην αποδόμηση του αντιπάλου. Κομματικές πηγές ανέφεραν στην «Κ» πως ο στόχος της καμπάνιας είναι να δώσει θετικό μήνυμα στους Ελληνες πολίτες. Ολα τα παραπάνω αποτελούν το περιτύλιγμα του βασικού διλήμματος που θέλει να θέσει η κυβέρνηση στους Ελληνες πολίτες μπροστά από την κάλπη, και αυτό είναι «Τσίπρας ή Μητσοτάκης». Στο Μαξίμου θεωρούν πως ο πρωθυπουργός έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι του επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, εξ ου και ο σχεδιασμός περιλαμβάνει κάθε μέρα και μία ομιλία Τσίπρα ανά την Ελλάδα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ