Μαθητές οραματίζονται το μέλλον της πόλης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της Επιστήμης

Μαθητές οραματίζονται το μέλλον της πόλης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της Επιστήμης

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Tο μέλλον της πόλης τους προσπαθούν να αλλάξουν μαθητές από την Ελλάδα με τις εργασίες που θα παρουσιάσουν στο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης, το οποίο θα διεξαχθεί στο πλαίσιο του Euroscience Open Forum (ESOF) 2014 στις 20-22 Ιουνίου στην Κοπεγχάγη. Πρόκειται για το μεγαλύτερο Ευρωπαϊκό συνέδριο για επιστήμονες και ερευνητικούς οργανισμούς σε όλα τα επιστημονικά πεδία.

Η συμμετοχή πέντε Ελλήνων μαθητών σε έναν από τους σημαντικότερους πανευρωπαϊκούς θεσμούς στο χώρο της επιστήμης αποτελεί ένα θετικό μήνυμα σχετικά με την εμπλοκή της νέας γενιάς σε δραστηριότητες που έχουν ως στόχο την ενίσχυση του διαλόγου και την συμμετοχή στις διαδικασίες κοινοβουλευτισμού σε θέματα που καλύπτουν ποικίλους τομείς της επιστήμης και της έρευνας.

Γνωρίζοντας τους μαθητές

Ο μαθητής Δημήτρης Ξυνός από το Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής σημείωσε εντέχνως πως μέσα από την διαδικασία του Eθνικού Μαθητικού Κοινοβουλίου που ανέδειξε την ομάδα που θα μας εκπροσωπήσει στην Κοπεγχάγη  «είδαμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ένα κοινοβούλιο και συνειδητοποιήσαμε για ποιο λόγο οι πολιτικοί μας τσακώνονται τόσο πολύ, όταν έχουν διαφορετικές απόψεις». Ο Δημήτρης θα παρουσιάσει στο ευρωπαϊκό συνέδριο προτάσεις για την θεματική ενότητα “Πόλη και Κλιματική αλλαγή”. «Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσαμε να ανακαλύψουμε τι συμβαίνει στην γειτονιά μας και ίσως να μπορέσουμε να βρούμε και λύσεις για αυτό το πρόβλημα», καταλήγει.

Αφουγκράζοντας τις ανάγκες της Αθήνας περί εκσυγχρονισμού των συγκοινωνιακών δομών,  η Ελένη Παπαηλία- Βουτσινά, από 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας, θα παρουσιάσει την εργασία της με θέμα «Τα μέσα του μέλλοντος: Μια νέα προσέγγιση στην πόλη». Αισιόδοξο να ακούς μια μαθήτρια Γυμνασίου να τοποθετείται στο δημόσιο διάλογο αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις που στοχεύουν στην βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς «ως προς την ποιότητα, την ταχύτητα και τις δομές τους», χωρίς ωστόσο να αφήνει απέξω από την μελέτη της το δεδομένο πως οι ενδεχόμενες αλλαγές πρέπει να είναι φιλικές προς το περιβάλλον.

Εξαιρετικά ενθαρρυντική για το μέλλον της πόλης είναι και η εργασία του Δημήτρη Μαρούση, από το 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας, ο οποίος θα παρουσιάσει προτάσεις της θεματικής ενότητας “Έξυπνη Πόλη: Η δικτύωση της ζωής στα αστικά κέντρα'. Ο  Δημήτρης επιθυμεί μια έξυπνη πόλη αναζητώντας τον τρόπο, όπου «μέσω τεχνολογικών επιτευγμάτων, τα οποία θα προσαρμοστούν σε αυτήν, μπορούμε να την κάνουμε πιο έξυπνη και πιο χρηστική  στους πολίτες».

Με ένα ποιο εξειδικευμένο θέμα θα προσεγγίσει τους συνομιλητές του στον ευρωπαϊκό συνέδριο ο Γιάννης Κατωχωρίτης, από τα Εκπαιδευτήρια Γιαννόπουλου, ο οποίος θα παρουσιάσει προτάσεις σχετικά με τα «Ενεργειακά, Βιοκλιματικά Σπίτια». Η αναζήτηση τρόπων αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας είναι το στοίχημα που θέλει να κερδίσει ο μαθητής Λυκείου, παρουσιάζοντας την εργασία του στο συνέδριο. «Έναυσμα για να δοθούν κίνητρα και να προβληθούν ιδέες που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν για το καλό και της χώρας και της κοινωνίας», θεωρεί ο Γιάννης την τοποθέτησή της εργασίας του στο τραπέζι του ευρύτερου επιστημονικού διαλόγου.

Οι «Δημογραφικές εξελίξεις» ελκύουν την Μελίνα Μεγαλογιάννη, από το Ζάννειο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά, καθώς είναι ένα θέμα με σπουδαία ευρύτητα, όπως επισημαίνει η ίδια. Η Μελίνα αναφέρεται στους λόγους που η κοινωνία μας είναι μια γερασμένη κοινωνία, εξετάζοντας στην εργασία το θέμα της υπογεννητικότητας. Φέροντας την ευθύνη της αλλαγής, η Μελίνα στέκεται στην αναγκαιότητα εύρεσης λύσεων, τονίζοντας πως «εμείς είμαστε οι νέοι και θα πρέπει να το βελτιώσουμε αυτό στο μέλλον».

Το Ελληνικό Μαθητικό Κοινοβούλιο διοργανώθηκε από τη Science View σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την Ελληνογερμανική Αγωγή, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Το Eυρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης συντονίζεται από το φορέα: Wissenschaft im Dialog και συγχρηματοδοτείται από το ίδρυμα Robert Bosch Stiftung.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή