ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Από το όραμα στην επιτυχία

ΚΩΣΤΑΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ

Σκίτσο: Νίκος Κούρτης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέα προϊόντα και υπηρεσίες, που είναι πρωτοποριακές σε παγκόσμιο επίπεδο, αναδείχθηκαν για 4η συνεχή χρονιά μέσα από τον διαγωνισμό «i-bank Καινοτομία & Τεχνολογία» της Εθνικής Τράπεζας. Οι περισσότερες από τις πρωτότυπες ιδέες που βραβεύθηκαν δεν έμειναν μόνο στα χαρτιά, αλλά έχουν κάνει ήδη τα πρώτα τους βήματα στην αγορά. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα Pollfish με τη διενέργεια ερευνών αγοράς μέσω εφαρμογών για smartphone δίνει το «παρών» στα «έξυπνα» κινητά 39 εκατομμυρίων χρηστών σε όλο τον κόσμο, ενώ το site ενοικίασης σκαφών Incrediblue κατάφερε στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του να εξασφαλίσει κεφάλαια 600.000 ευρώ.

Οι ομάδες που βρίσκονται πίσω από τις επιχειρηματικές αυτές προσπάθειες υποστηρίζουν πως ο διαγωνισμός «i-bank Καινοτομία & Τεχνολογία» τούς βοήθησε να τις βελτιώσουν, ενώ η διάκριση τους έδωσε μια μοναδική ευκαιρία προβολής.

Αλλά και οι δημιουργοί καινοτόμων προτάσεων που δεν έχουν ακόμα δοκιμαστεί επιχειρηματικά αισιοδοξούν πως οι ιδέες τους, πολύ πιο ώριμες απ’ ό,τι ήταν πριν από το διαγωνισμό, λόγω της στήριξης της Εθνικής Τράπεζας, αλλά και της καθοδήγησης των στελεχών της και των πανεπιστημιακών της κριτικής επιτροπής θα βρουν σύντομα το δρόμο για την αγορά.

1ο βραβείο
Pollfish

Πλατφόρμα διεξαγωγής ερευνών μέσα από εφαρμογές έξυπνων κινητών τηλεφώνων

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: Ιωάννης Παπαδάκης, Αντρέας Βούρκος, Γιάννης Ζαούδης, Ζήσης Μπέλλας

«Πέρα από το χρηματικό έπαθλο, η μεγάλη δημοσιότητα που είχε ο διαγωνισμός μάς βοήθησε να αποκτήσουμε ακόμη περισσότερους πελάτες στην Ελλάδα», λέει ο κ. Ζήσης Μπέλλας, COO της Pollfish και ένας από τους τέσσερις συνιδρυτές της. Οι πελάτες αυτοί είναι επιχειρήσεις στις οποίες η Pollfish προσφέρει την ηλεκτρονική της πλατφόρμα για την πραγματοποίηση ερευνών αγοράς μέσα από εφαρμογές για smartphone, έτσι ώστε να συλλέγουν άμεσα πληροφορίες από μια «δεξαμενή» εκατομμυρίων χρηστών σε όλο τον κόσμο.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνει η επιχείρηση είναι να «ανεβάσει» το ερωτηματολόγιό της και να προσδιορίσει σε ποιες κατηγορίες καταναλωτών θέλει να απευθυνθεί. Στη συνέχεια η πλατφόρμα το «διανέμει» στις applications και επομένως σε όσους τις χρησιμοποιούν. «Οι χρήστες στην πλειονότητά τους δέχονται να συμμετάσχουν, επειδή οι έρευνες προβάλλονται αρκετά διακριτικά μέσα από τις εφαρμογές», συμπληρώνει ο κ. Μπέλλας. Ετσι, οι πελάτες της Pollfish εξασφαλίζουν αποτελέσματα από «στοχευμένο» και μεγάλο δείγμα καταναλωτών, σε πραγματικό χρόνο και με χαμηλό κόστος.

Το οικονομικό όφελος για τους δημιουργούς των εφαρμογών προκύπτει όχι από τις διαφημίσεις αλλά από την εμπορική εκμετάλλευση των ερωτηματολογίων.

Αυτό εξηγεί γιατί η πλατφόρμα της Pollfish έχει ήδη πρόσβαση σε 39 εκατομμύρια χρήστες διαφορετικών applications, έχοντας διενεργήσει πάνω από 60.000 έρευνες.

2ο βραβείο
Truckbird

Επιλογή μεταφορικής online

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: Γιάννης Παπαγεωργίου, Δημήτρης Ανδριανόπουλος, Ανδρέας Μαστοράκος, Σπύρος Μανδέκης, Γιώργος Τερμετζόγλου, Βασίλης Πάλλας

Μέχρι πρόσφατα, αν μια επιχείρηση χρειαζόταν να βρει φορτηγά είτε για να εισάγει προϊόντα στην Ελλάδα είτε για να εξάγει στο εξωτερικό, έπρεπε να επικοινωνήσει με όσο το δυνατόν περισσότερες μεταφορικές εταιρείες, να πάρει προσφορές από καθεμία και να τις συγκρίνει. Εδώ και δυόμισι μήνες, όμως, αρκεί να μπει στην online αγορά διεθνών φορτίων Truckbird και να καταχωρίσει το δρομολόγιο.

«Σε ελάχιστο χρόνο, θα δει τότε στην οθόνη μια λίστα από τις 70 μεταφορικές που συμμετέχουν στο Truckbird και ενδιαφέρονται για την παραγγελία, τα ποσά που ζητούν αλλά και τις αξιολογήσεις τους από παλιότερους πελάτες», σημειώνει ο Γιάννης Παπαγεωργίου, μηχανολόγος μηχανικός και ένας από τους συνιδρυτές της ομώνυμης εταιρείας που βρίσκεται πίσω από την online αγορά.

«Επειδή η συμμετοχή στο διαγωνισμό έγινε σχεδόν παράλληλα με την έναρξη λειτουργίας του Truckbird, το κέρδος για εμάς ήταν κατ’ αρχάς ότι οι ειδικοί της Επιτροπής Αξιολόγησης επιβεβαίωσαν πως η ιδέα μας μπορεί να πετύχει εμπορικά. Επίσης, μας έδωσαν εξαιρετικά πολύτιμες συμβουλές σε επιχειρησιακό επίπεδο», προσθέτει. Παρά τον μικρό χρόνο «ζωής» του, το Truckbird έχει αποδείξει στις επιχειρήσεις που το χρησιμοποιούν πως με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούν χρόνο και χρήμα, γνωρίζοντας επίσης εκ των προτέρων την ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρει η μεταφορική με την οποία θα συνεργαστούν.

3ο βραβείο
100mentors

Βρίσκεις  τον κατάλληλο μέντορα

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: Γιώργος Νικολετάκης, Ντελή Παναγιώτα, Νάσος Αναγνωστόπουλος

Σε ανθρώπους που χρειάζονται καθοδήγηση για τα επόμενα βήματα της επαγγελματικής ή της ακαδημαϊκής τους καριέρας απευθύνεται το 100Mentors, μια online αγορά στην οποία μπορούν να βρουν τον κατάλληλο μέντορα, ώστε να γίνουν δεκτοί στο κορυφαίο πανεπιστήμιο που έχουν βάλει ως στόχο. «Το 100Mentors αναπτύχθηκε αρχικά για υποψήφιους φοιτητές. Στην πορεία, ωστόσο, είδαμε να πολλαπλασιάζονται οι χρήστες που αναζητούν συμβουλές για να αποκτήσουν συγκεκριμένες επαγγελματικές δεξιότητες. Επομένως, εντάξαμε μέντορες που θα τους βοηθήσουν να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές για να βρουν τη δουλειά που επιθυμούν», επισημαίνει ο δημιουργός της πλατφόρμας Γιώργος Νικολετάκης. 

Ετσι, εκτός των επιστημόνων από διάσημα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως το Harvard ή το Berkeley, πλέον στην «κοινότητα» συμβούλων του 100Mentors υπάρχουν και καταξιωμένοι επαγγελματίες από εταιρείες όπως η Παγκόσμια Τράπεζα και τα Ηνωμένα Εθνη. Για κάθε μέντορα αναφέρονται οι αξιολογήσεις προηγούμενων χρηστών και οι υπηρεσίες που προσφέρει και πόσο τις κοστολογεί -  πολύ φθηνότερα από τις αντίστοιχες εταιρείες consulting στις ΗΠΑ.

«Για εμάς, οι τρεις φάσεις του διαγωνισμού ήταν μια πολύτιμη εμπειρία εκπαίδευσης, μέσα από την οποία εκπρόσωποι της Εθνικής Τράπεζας και άνθρωποι με πολυετή επιχειρηματική εμπειρία μας βοήθησαν να εξελίξουμε την ιδέα μας», συμπληρώνει. Ετσι, παρά τους δύο μήνες λειτουργίας της, μέσα από την πλατφόρμα πραγματοποιείται κατά μέσον όρο μία συναλλαγή την ημέρα. Το νούμερο αυτό αναμένεται να αυξηθεί σε πέντε μήνες, όταν οι μέντορες αυξηθούν από 300 που διατίθενται σήμερα σε 1.000.

4ο βραβείο
isMOOD

Ερευνα αγοράς μέσω κοινωνικών δικτύων

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: Χρήστος Κουνάβης, Αννα Κασιμάτη, Διονύσιος Σωτηρόπουλος, Κωνσταντίνος Φούσκας

«Με την προβολή που έχει ο διαγωνισμός “i-bank Καινοτομία & Τεχνολογία” και τα έμπειρα μέλη που απαρτίζουν την οργανωτική και την κριτική επιτροπή του, η συμμετοχή μας σε αυτόν αποδείχθηκε ιδανική ευκαιρία για να διαφημίσουμε την εταιρεία μας και να πάρουμε πολύτιμη καθοδήγηση», τονίζει ο κ. Χρήστος Κουνάβης, ένας από τους ιδρυτές της isMOOD. Αντικείμενο της isMOOD είναι να αναλύει για λογαριασμό οποιασδήποτε επιχείρησης τι συζητούν οι καταναλωτές στα social media για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, δίνοντάς της έτσι τη δυνατότητα να «ακούσει» τον παλμό της κοινής γνώμης.

Η καινοτομία της εταιρείας είναι ότι δεν παρέχει στους πελάτες της απλώς ποσοτικά στοιχεία, αλλά ποιοτικές έρευνες που δείχνουν αν οι καταναλωτές εκφράζουν θετική ή αρνητική στάση για ένα προϊόν - και μάλιστα, τον τρόπο εξέλιξής της στον χρόνο. Η καινοτομία αυτή, όπως υποστηρίζουν, είναι και το πλεονέκτημα που της έχει δώσει τη δυνατότητα να συνεργάζεται σήμερα με διάφορους επιχειρηματικούς κολοσσούς της ελληνικής αγοράς και παράλληλα να είναι κερδοφόρος, παρόλο που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της μόλις το Δεκέμβριο του 2013. Σύμφωνα με τον κ. Κουνάβη, η isMOOD θα λανσάρει τους επόμενους μήνες κι άλλες υπηρεσίες, ακόμη πιο πρωτοποριακές, ενώ από την επόμενη χρονιά θα αρχίσει να επεκτείνεται στο εξωτερικό, ξεκινώντας από τα Βαλκάνια.

5ο βραβείο
Incrediblue

Ενοικιάσεις σκαφών ηλεκτρονικά

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: Αντώνης Φιοράκης, Θεόδωρος Ορφανίδης, Γιώργος Γάτος

Η δυσάρεστη εμπειρία μιας παρέας ξένων φίλων τους, οι οποίοι διαπίστωσαν πως το σκάφος που τους περίμενε στη μαρίνα ήταν αρκετά μικρότερο από αυτό που υποτίθεται πως είχαν «κλείσει» τηλεφωνικά, ήταν η αφορμή που οι Αντώνης Φιοράκης, Θεόδωρος Ορφανίδης και Γιώργος Γάτος αποφάσισαν να ιδρύσουν την Incrediblue και να δημιουργήσουν το ομώνυμο site, μέσα από το οποίο ιδιοκτήτες σκαφών μπορούν
να προσφέρουν online την ενοικίασή τους.

«Σκεφτήκαμε ότι, όπως π.χ. συμβαίνει με τα τουριστικά καταλύματα, έτσι και σε αυτή την περίπτωση ο καταναλωτής θα προτιμήσει μια ηλεκτρονική αγορά, που του επιτρέπει να βλέπει σε φωτογραφίες τι προσφέρεται για ενοικίαση, σε ποιες τιμές και με τι κριτικές από προηγούμενους πελάτες», επισημαίνει ο κ. Φιοράκης. Το site λανσαρίστηκε τον Ιανουάριο του 2013, ενώ την ίδια χρονιά η εταιρεία συγκέντρωσε κεφάλαια 600.000 ευρώ. Σήμερα, το Incrediblue περιλαμβάνει 3.000 σκάφη, κυρίως στην περιοχή της Μεσογείου. «Με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός φέρει τη “σφραγίδα” της Εθνικής Τράπεζας, ένα σημαντικό όφελος από τη διάκριση ήταν η αξιοπιστία που κερδίσαμε, ώστε να μας εμπιστευτούν ακόμη περισσότεροι πελάτες», προσθέτει. Επόμενος στόχος της Incrediblue είναι να προωθήσει «πακέτα διακοπών» με σκάφος, που θα περιλαμβάνουν όλα τα έξοδα, ώστε να προσελκύσουν ανθρώπους οι οποίοι έχουν την εντύπωση πως ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ακριβότερος από τα υπόλοιπα είδη διακοπών.

Speety

Εικονικός... μεσίτης

Κωνσταντίνος Νιχωρίτης

Αν ο πιο ασφαλής τρόπος για να σχηματίσει κανείς άποψη για το ακίνητο που σκέφτεται να νοικιάσει ή να αγοράσει είναι να το δει από κοντά, σκοπός της ιντερνετικής πλατφόρμας Speety είναι να του δώσει τη δυνατότητα να το «επισκεφτεί» από τον υπολογιστή ή το tablet του. «Κάθε κτίριο θα φωτογραφίζεται πρώτα εσωτερικά και εξωτερικά, ώστε μέσω αυτών των εικόνων να αναπαρίσταται στην πλατφόρμα σε τρισδιάστατη μορφή, όπως ακριβώς είναι και στην πραγματικότητα. Ετσι, ο χρήστης θα μπορεί να περιηγηθεί εικονικά στους χώρους, σαν να βρισκόταν εκεί», λέει ο δημιουργός του Speety Κωνσταντίνος Νιχωρίτης, πολιτικός μηχανικός και πτυχιούχος φωτογράφος.

Η πλατφόρμα είναι έτοιμη κατά 60% και θα λανσαριστεί στη Θεσσαλονίκη τον Οκτώβριο, ως μια καινούργια υπηρεσία της εταιρείας Panoramic’s, η οποία αναπτύσσει εφαρμογές εικονικής περιήγησης. Το εργαλείο προορίζεται για μεσιτικά γραφεία, τα οποία θα μπορούν έτσι να προωθήσουν καλύτερα τα ακίνητα που διαθέτουν προς πώληση ή ενοικίαση.

«Επειδή το Speety βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης, με το χρηματικό έπαθλο του διαγωνισμού καλύψαμε σημαντικό μέρος από τα λειτουργικά μας κόστη. Εξίσου πολύτιμο ήταν όμως και το feedback από την κριτική επιτροπή», καταλήγει.

Organery

Κομποστοποίηση με μπόνους

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: Ιπποκράτης Παπαδημητράκος, Ιωάννης Μουργής

Το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των οικιακών οργανικών απορριμμάτων που ανέπτυξαν ο μηχανικός παραγωγής Ιπποκράτης Παπαδημητράκος και ο απόφοιτος Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Ιωάννης Μουργής και «βάφτισαν» Organery, υπόσχεται να δώσει κίνητρο σε κάθε νοικοκυριό, ώστε τα οργανικά του απόβλητα να μετατρέπονται σε χρήσιμο κομπόστ, αντί να καταλήγουν μαζί με τα υπόλοιπα σκουπίδια.

«Το σύστημα συνδυάζει έναν “έξυπνο” κάδο κομποστοποίησης και μια εφαρμογή για smartphone, στην οποία θα εγγράφεται ο χρήστης. Ετσι, ο κάδος θα μπορεί να τον “αναγνωρίζει” μέσω του τηλεφώνου του και να τον επιβραβεύει με επιπλέον πόντους κάθε φορά που ανακυκλώνει οργανικά απορρίμματα. Αντίθετα, στην περίπτωση που πετάξει κάποιο μη οργανικό υλικό, τότε ο κομποστοποιητής θα του αφαιρεί πόντους», εξηγεί ο κ. Παπαδημητράκος.

Κάθε κομποστοποιητής θα εξυπηρετεί περίπου 100 νοικοκυριά, ενώ το ιδανικό σενάριο για τους δημιουργούς του Organery είναι οι πόντοι να «εξαργυρώνονται» με έκπτωση στα δημοτικά τέλη, αφού με την κομποστοποίηση θα μειώνεται ο όγκος των σκουπιδιών και οι δήμοι θα εξοικονομούν χρήματα από την αποκομιδή τους. Μάλιστα, δήμοι του εξωτερικού αλλά και ο Δήμος Καλαμάτας έχουν ήδη ενδιαφερθεί να το δοκιμάσουν στην πράξη.

«Το χρηματικό βραβείο ήταν μια πολύτιμη πηγή χρηματοδότησης για να ολοκληρώσουμε τους πρώτους κάδους μέχρι την πιλοτική δοκιμή, που ελπίζουμε να ξεκινήσει το επόμενο καλοκαίρι. Επίσης, χάρη στο διαγωνισμό μας προσέγγισαν αρκετοί δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, θέλοντας να μας βοηθήσουν».

PvLive

Παρακολούθηση φωτοβολταϊκού εξ αποστάσεως

Γιώργος Τσολάκος

Με πτυχίο ηλεκτρολόγου μηχανικού και έχοντας δουλέψει για χρόνια σε εταιρείες προμήθειας και τοποθέτησης ηλιακών πάνελ, ο κ. Γιώργος Τσολάκος γνώριζε από πρώτο χέρι ότι πολλά φωτοβολταϊκά πάρκα βρίσκονται αρκετά χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας των ιδιοκτητών τους, οι οποίοι για το λόγο αυτό είναι δύσκολο να τα παρακολουθούν.

Ετσι, ανέπτυξε το PvLive, μια διαδικτυακή πύλη που επιτρέπει σε όσους έχουν μια τέτοια εγκατάσταση να ελέγχουν σε τι κατάσταση βρίσκεται, από οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή, εξοικονομώντας έτσι χρόνο και χρήμα. «Η πύλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από εταιρείες συντήρησης όσο και από απλούς ιδιώτες, χωρίς τεχνικές γνώσεις», λέει ο ίδιος. 

Μια μεγάλη εταιρεία χονδρεμπορίου ηλιακών πάνελ διαθέτει ήδη στην αγορά το PvLive από τον περασμένο Μάρτιο. «Η ιδέα μας έγινε πιο επιτυχημένη επιχειρηματικά, ακολουθώντας τη συμβουλή της κριτικής επιτροπής, ότι καλό θα ήταν μαζί με το εργαλείο να προσφέρεται και μία υπηρεσία που θα κανονίζει τη διόρθωση των βλαβών, για λογαριασμό του πελάτη. Αυτό είναι πραγματικά ένα μεγάλο κέρδος που είχαμε από το διαγωνισμό».

Πιο «πράσινα» ΙΧ

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: Χαράλαμπος Πάτσιος, Παναγιώτης Κακόσιμος, Μίνωας Μπενιακάρ, Σαρηγιαννίδης Αθανάσιος

Ακόμη πιο «πράσινα» υπόσχεται να κάνει τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα το ολοκληρωμένο σύστημα που ανέπτυξε η ομάδα των τεσσάρων ηλεκτρολόγων μηχανικών αποφοίτων του ΕΜΠ, ώστε να φορτίζονται από τον ήλιο με τη βοήθεια φωτοβολταϊκών που θα είναι εγκατεστημένα στην οροφή τους. «Το σύστημα αποτελείται από ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα με ειδικό λογισμικό που αναπτύξαμε, και μπορεί να αξιοποιηθεί σε αυτοκίνητα με ηλεκτρικό κινητήρα», λέει ο κ. Χαράλαμπος Πάτσιος, μέλος της ομάδας και μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ στην Αγγλία. Η καινοτομία του software είναι ότι αξιοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό το ρεύμα από την ηλιακή ενέργεια, για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος. «Ακόμη κι αν το όχημα κινείται μέσα στην πόλη, η αυτονομία του θα αυξάνεται κατά 20-30%», συμπληρώνει.

Το κιτ έχει δοκιμαστεί σε μορφή πρωτότυπου στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. «Αυτό που ελπίζουμε μέσα από το διαγωνισμό είναι να βρούμε πιθανούς συνεργάτες ή χρηματοδότηση και να ιδρύσουμε μια εταιρεία για την αξιοποίηση της καινοτομίας μας», καταλήγει.

mHealth

Σωστό φάρμακο τη σωστή στιγμή

Γεώργιος Μαζαράκης

Μολονότι μια χρόνια πάθηση συνεπάγεται σχεδόν πάντα και χρόνια φαρμακευτική αγωγή, το πρόβλημα είναι πως αρκετοί ασθενείς δεν παίρνουν το σωστό φάρμακο στη σωστή στιγμή και στη σωστή δόση. Λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να δώσει η Ολοκληρωμένη Ηλεκτρονική Πλατφόρμα (mHealth) Διαχείρισης Συμμόρφωσης Ασθενών σε χρόνιες θεραπείες, μια online υπηρεσία που παρακινεί τον θεραπευόμενο να ακολουθεί πιστά την αγωγή του, ενώ βοηθά τον γιατρό να ελέγχει αν τηρούνται οι οδηγίες του.

Η πλατφόρμα αναπτύχθηκε από τον φυσικό Γεώργιο Μαζαράκη και την εταιρεία που έχει ιδρύσει ο ίδιος από το 2006 για τη θεραπευτική συμμόρφωση. «Βασική της λειτουργία είναι να εμφανίζει στο smartphone ή το tablet του αρρώστου μια υπενθύμιση κάθε φορά που πρέπει να πάρει ένα φάρμακο, ζητώντας του στη συνέχεια να το επιβεβαιώσει. Ετσι, ο γιατρός ξέρει αν λαμβάνεται σωστά η αγωγή», σημειώνει ο κ. Μαζαράκης.

«Με τη βοήθεια του διαγωνισμού, αισιοδοξούμε πως θα βρούμε χορηγίες ή θα συνεργαστούμε με κρατικούς φορείς, ώστε η πλατφόρμα να χρησιμοποιηθεί σε μαζική κλίμακα», συμπληρώνει.

Info: Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η υποβολή συμμετοχών στον 5ο διαγωνισμό «i-bank Καινοτομία & Τεχνολογία»

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
«Ηλεκτρονική Επιχειρηµατικότητα»
«Περιβάλλον & Τεχνολογία»
«Πολιτισµός & Τεχνολογία»

ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΠΑΘΛΑ
20.000, 10.000, 6.000 και 4.000 € για τις 4 πρώτες ιδέες.
Οι 6 επόμενες βραβεύονται με 1.500 € η καθεμία.

ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΩ ΠΡΟΤΑΣΗ;
www.nbg.gr/ibank/innovation
ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ;
8 Οκτωβρίου 2014, ώρα 15.00
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Από καθηγητές 7 Πανεπιστημίων και στελέχη της Εθνικής Τράπεζας.

 


 

 

 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ