«Κακοφυλαγμένης Κόρης» καμώματα

«Κακοφυλαγμένης Κόρης» καμώματα

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θεωρείται, και περίπου είναι, το παλιότερο ρομαντικό μπαλέτο που σώζεται –πάντα στο περίπου– η πρωτότυπη μουσική και το λιμπρέτο του (προηγούνται τα «Καμώματα του Ερωτα και του Χοροδιδασκάλου» στο Βασιλικό Μπαλέτο της Δανίας, 1886). Η «Κόρη» έφτασε μόλις πριν από την Επανάσταση, το 1789 στο Μπορντό, με ποικίλα λαϊκο-δημοτικά μουσικά pot pourri και με ποικίλους… τίτλους: «Ανώφελες προφυλάξεις», «Μπαλέτο από άχυρα», «Ενα βήμα χωρίζει το κακό από το καλό». Η «Κακοφυλαγμένη Κόρη» (με τη Γαλλική Επανάσταση) μετακομίζει στο Λονδίνο (1791), επιστρέφει στη Γαλλία (στην Παρισινή Οπερά 1828, χορογραφία Ντομπερβάλ), όπου ο Φ. Ερόλντ αναλαμβάνει να “φτιάξει” την παρτιτούρα με ποικίλες προσθήκες από δημοφιλείς όπερες της εποχής (Ροσίνι, Ντονιτσέτι). Καινούρια μετακόμιση στην Αγ. Πετρούπολη, στη Μόσχα, όμως θα είναι στο Βερολίνο, όπου θα γίνει ένα γερό… ξεσκόνισμα χορογραφίας και μουσικής, πρωτότυπης πια, του Π. Λ. Χέρτελ. Οταν οι Πετιπά και Ιβάνοφ (βλέπετε «Λίμνη των Κύκνων») ανανέωσαν και αναβίωσαν τα καμώματα της «Κόρης» στο Μαριίνσκι, βασίστηκαν στα βερολινέζικα… κόλπα της. Ποικίλες υπήρξαν οι αναβιώσεις ανά την Ευρώπη.

Μέχρι το 1960 που έφτασε η συναρπαστική, απίθανη, εξωφρενική, υπέροχη αγγλική έκδοση στο Βασιλικό Μπαλέτο-Κόβεντ Γκάρντεν. Τη μουσική του Ερόλντ ανανέωσε πρωτότυπα και μαγικά ο σερ Τζον Λάντσμπερι, τα σκηνικά και τα κοστούμια σε άμεσο συσχετισμό ο «πολύς» ζωγράφος Ο. Λανκάστερ και η γελαστική, τρισχαριτωμένη με άφθονες… τεχνικές τρικλοποδιές για τους ήρωες χορογραφία ήταν ενός άλλου σερ, του Φρ. Αστον. Κύριο πρόσωπο, εκτός από το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της «Κόρης» και του αγαπημένου της αγρότη Νικολά, είναι η μητέρα, Χήρα Σιμόν, που διαφωνεί στη σχέση. Χορεύεται πάντα από άνδρα en travestie. (Την έκδοση αυτή ακριβώς απολαύσαμε στο εγγύς παρελθόν από το Μπαλέτο της ΕΛΣ με υπέροχες χήρες τους Σ. Παπανούση και Γ. Βαρβαριώτη). Το να ξαναβλέπουμε «ζωντανά», σε μετάδοση από το Κόβεντ Γκάρντεν, αυτήν τη, δεν έχω άλλα υπερθετικά, παράσταση με ένα υπερθετικό τρίο ηρώων (Ν. Οσίποβα, Σ. Μάκρε και Φ. Μόσλεϊ-χήρα) με όλο το μπαλέτο καλοκουρδισμένο υπήρξε από τις ωραιότερες εμπειρίες της φετινής χορευτικής άνοιξης. Ας επαναλαμβανόταν! (Μέγαρο Μουσικής, 05.05)

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή