Ανακαινίσθηκε το 17ο Γυμνάσιο-Λύκειο Αθηνών

Ανακαινίσθηκε το 17ο Γυμνάσιο-Λύκειο Αθηνών

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκεί που έπεφταν σοβάδες, τώρα καθαρά γεωμετρικά σχήματα προσκαλούν το βλέμμα των παιδιών. Οι μαθητές του 17ου Γυμνασίου-Λυκείου Αθηνών δοκίμασαν μεγάλη έκπληξη, χθες, πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, όταν μπήκαν στο πλήρως ανακαινισμένο σχολείο τους.

Το καλοκαίρι, μετά το πέρας των μαθημάτων, συντηρήθηκαν και βάφτηκαν 4.000 τ.μ. εξωτερικών επιφανειών και 25.000 τ.μ. εσωτερικών. Μονώθηκε η κεντρική αυλή, έγινε επισκευή των περιφράξεων, μονώθηκε από υγρασία και νερό όλο το κτίριο και το γήπεδο μπάσκετ στρώθηκε με αντικραδασμικό δάπεδο. Την ανακαίνιση πραγματοποίησε ο Δήμος Αθηναίων, σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Πανεπιστήμιο του Σικάγου και δύο εταιρείες. Συνολικό κόστος: Πάνω από 150.000 ευρώ. Συμμετοχή του Δήμου: Μηδέν!

«Αποδείξαμε ότι η σύμπραξη του Δήμου με τον ιδιωτικό τομέα και την ακαδημαϊκή κοινότητα με τη χρήση μεθόδων αξιολόγησης, μπορεί να φέρει σπουδαία αποτελέσματα. Εδώ δεν ευπρεπίσαμε απλώς τον χώρο, αλλά δημιουργούμε ένα χώρο που υποβοηθά τη μαθησιακή διαδικασία και ενδυναμώνει την εκπαιδευτική κοινότητα» λέει στην «Κ» ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, ο οποίος δηλώνει ενθουσιασμένος από το αποτέλεσμα της πιλοτικής δράσης. «Πώς θα αναβαθμίσουμε την εκπαίδευση, αν τα παιδιά μας μπαίνουν σε χώρους που αποπνέουν εγκατάλειψη και μιζέρια;» αναρωτιέται. Η επισκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων ήταν μόνο η πρώτη φάση του προγράμματος.

Ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο Πολυτεχνείο Κρήτης Κωνσταντίνος Α. Ουγγρίνης, ο οποίος ηγείται της επιστημονικής ομάδας που επιβλέπει το έργο, θα παρακολουθεί δείκτες, όπως η μείωση της επιθετικότητας και του βανδαλισμού, η αύξηση της συμμετοχής στη ζωή της σχολικής κοινότητας, η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών και η μετατροπή του χώρου σε εργαλείο που υπηρετεί τον εκπαιδευτικό στόχο. «Η αλλαγή στο σχολείο δεν έρχεται από πάνω, αλλά αλλάζοντας την καθημερινότητα» εξηγεί. Για να το πετύχουν αυτό, οι επιστήμονες βάζουν μαθητές και καθηγητές να προβούν σε συμμετοχικό σχεδιασμό των χώρων και της ζωής στο σχολείο. «Εχοντας ήδη πειραματιστεί με σχολεία στα Χανιά, ξέρουμε ότι όταν σχεδιάζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί εκφράζουν ανάγκη και επιθυμία. Η ενδυνάμωσή τους στη σχολική ζωή, όμως είναι το κλειδί της επιτυχίας» λέει ο κ. Ουγγρίνης. «Μόλις δημιουργηθεί η κρίσιμη μάζα μαθητών, καθηγητών και γονέων που υιοθετούν την ιδέα, μετά φροντίζουν το σχολείο μόνοι τους» προσθέτει, ενώ ο κ. Καμίνης τονίζει: «Το 17ο Γυμνάσιο-Λύκειο αποτελεί πυξίδα για το πώς μπορούν να αναβαθμιστούν όλα τα σχολικά συγκροτήματα της Αθήνας, αφού πρόκειται για μία συνεργασία που ολοκληρώθηκε σε χρόνο-ρεκόρ αλλάζοντας τη μορφή ενός μεγάλου σχολείου».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή