Καρμενσίτας; Τι είναι αυτό;

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Να, λοιπόν, που έτυχε, μέρες άγιες και επαρκώς οικογενειακές, να βρεθώ με μικρανίψια, ξαδερφάκια τους, φιλαράκια τους και το σόι. Και πρότεινα: ‘πάμε να δούμε τις «Καρμενσίτας»;’ ‘Ποιό;’ Αναρωτήθηκαν φωναχτά γονείς, συγγενείς και φίλοι. ‘Απληροφόρητοι’ πιστοποίησα εγώ, αμάρτημα χειρότερο την σήμερον ημέραν από τους αγράμματους, τους αμόρφωτους, τους αστοιχείωτους. Επανέρχομαι και επεξηγώ. ‘Α, μμμ, καλά’, οι αντιδράσεις των ‘πληροφορημένων’ μεγάλων. ‘Καλέ, πού το σκέφτηκαν;’ Δύο, τρία πισπιρίγκια με πλησιάζουν: ‘τι είναι αυτό;’ ρωτάνε. Ναι, αλήθεια, τι είναι ‘αυτό;’ Και γιατί ‘αυτό’ και όχι κάτι άλλο πιο εύπεπτο, πιο αναγνωρίσιμο, πιο ευπρόσιτο;

Είχα ήδη παρακολουθήσει εγώ τις «Καρμενσίτας» (26/4). Και είχα αναρωτηθεί, όπως οι γονείς, άσε τα παιδιά, ‘γιατί και προς τί;’ Για τα σχολεία, με τις τάξεις του δημοτικού, που θα τις είχαν πληροφορήσει και κατατοπίσει οι δάσκαλοί τους; Και πόσοι γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται; Ποιό είναι το λογοπαίγνιο, ποια είναι η ρίζα της λέξης και προς τι ο πληθυντικός του τίτλου; Άθελα αναλογίστηκα τις ‘παιδικές’ παραστάσεις της Ρωξάννης Παπανικόλα και της Κάρμεν Ρουγγέρη.

Τελικά τί ήταν αυτές οι «Καρμενσίτας» – βασισμένες στη μουσική της «Κάρμεν» του Ζωρζ Μπιζέ; «Όπερα-μπαλέτο για παιδιά», αναφέρει το εξώφυλλο του προγράμματος της ΕΛΣ. Ένα συμπίλημα παιδισμού και καμωμάτων με το μπαλέτο να χοροπηδά ντυμένο… λυκόπουλα, κάτι εξάρχοντες κατονομάζονται ως «Κάρμεν», «Χοσέ», «Εσπαντρίγιο» (μπα!), ενώ μονωδοί κρατούν … ρόλους της «Μικαέλα», της «Καρμέλα», κ.α. ντυμένες σαν γιαγιάδες, που λένε ακατανόητα παραμύθια, που πρέπει να διαβάσεις τους υπέρτιτλους, για να καταλάβεις, καθώς ακολουθούν διασκευασμένες τις γνωστές – σε εμάς τους μεγάλους – μελωδίες της φερώνυμης όπερας. Στο πρόγραμμα επίσης με τη σειρά τα ονόματα 11 συντελεστών της παράστασης από τη μουσική Δ/νση και εκείνη της παιδικής χορωδίας μέχρι τη χορογραφία, τη σκηνοθεσία, την ενορχήστρωση-διασκευή, το … ποιητικό κείμενο και, βέβαια, σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί. Ένα διαφωτιστικό (;) κείμενο στο πρόγραμμα δεν διαφωτίζει για τίποτα. Όλος αυτός ο κόσμος και αυτό το αποτέλεσμα;

Βέβαια, τα παιδάκια προκειμένου να είναι στα θρανία πέρασαν καλύτερα στις πολυθρόνες του θεάτρου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή