ΕΛΛΑΔΑ

Με το βλέμμα στραμμένο στα έργα η Αιγιαλεία

ΗΛΙΑΣ ΚΑΝΙΣΤΡΑΣ

Αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται έργα ανάπλασης, τόσο μέσα στο κέντρο του Αιγίου όσο και στο παραλιακό μέτωπο, ύψους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία θα αλλάξουν κατά πολύ την εικόνα της πόλης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΠΑΤΡΑ. Οσο πλησιάζει ο χρόνος ολοκλήρωσης του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών και της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή της Αιγιαλείας, τόσο αναπτερώνονται οι ελπίδες της τοπικής κοινωνίας, πως αυτά τα έργα μπορούν να βάλουν τις βάσεις για ανάπτυξη.

«Περιμένουμε πώς και πώς την ολοκλήρωση αυτών των έργων, διότι θα αλλάξουν όλη τη ζωή στην Αιγιαλεία» λέει στην «Κ» ο δήμαρχος Θανάσης Παναγόπουλος. Παράλληλα, όπως προσθέτει, αυτόν τον καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο περιβαλλοντικό έργο που αφορά την κατασκευή του συλλεκτηρίου αγωγού λυμάτων, ο οποίος θα συνδέσει όλες τις περιοχές της Αιγιαλείας με τον αναβαθμισμένο βιολογικό καθαρισμό του Αιγίου.

Ειδικότερα, όσον αφορά τον νέο αυτοκινητόδρομο και τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή, τα έργα αυτά αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί στην περιοχή της Αιγιαλείας στις αρχές του 2017 και όπως σημειώνει ο δήμαρχος Θανάσης Παναγόπουλος, «θα γίνουμε προάστιο των Αθηνών», αφού όπως εξηγεί, «ο κάτοικος της Αττικής θα βρίσκεται στην Αιγιαλεία σε περίπου 75 λεπτά της ώρας». Αλλωστε, σύμφωνα με τον δήμαρχο, «η Αιγιαλεία διαθέτει σπουδαία παραθεριστικά κέντρα, όπως είναι η Ακράτα, η Αιγείρα, τα Σελιανίτικα, ο Λόγγος, η Τέμενη, τα  Βαλιμίτικα κ.ά. Σύμφωνα με τον κ. Παναγόπουλο, μόνο στην περιοχή της Ακράτας ο πληθυσμός τετραπλασιάζεται τους καλοκαιρινούς μήνες, αφού από τους 12.000 φθάνει τους 40.000 κατοίκους.

Πλην όμως, όπως τονίζει ο δήμαρχος, αυτά τα μεγάλα έργα θα πρέπει να συνδεθούν με κομβικά σημεία που είναι άμεσα συνδεδεμένα με την τοπική οικονομία. Γι’ αυτό ακριβώς σημειώνει, πως «θέλουμε να συνδέσουμε το νέο λιμάνι του Αιγίου με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Κορίνθου». Οπως εξηγεί, «το έχουμε καταστήσει λειτουργικό με όλες τις νόμιμες άδειες, αλλά εταιρείες που θα ήθελαν να εξυπηρετούνται μέσω του λιμανιού, μας ρώτησαν αν και πώς συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο».

Σύμφωνα με τον Θανάση Παναγόπουλο, η κατασκευή συνδετηρίου οδικού άξονα δεν είναι κάποιο δύσκολο και χρονοβόρο έργο, αφού η απόσταση μεταξύ λιμανιού και αυτοκινητοδρόμου είναι μόλις 1.600 μέτρα, και όπως εκτιμά, «μπορούμε να εντάξουμε το έργο στο νέο ΕΣΠΑ και να εξασφαλίσουμε τα χρήματα για την κατασκευή του δρόμου».

Σχετικά με τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή, ο δήμαρχος λέει ότι έχουν προχωρήσει σημαντικά οι εργασίες μέχρι τη Ροδοδάφνη, δηλαδή ανάμεσα σε Αίγιο και Πάτρα, αφού απομένουν η τοποθέτηση των γραμμών και η εγκατάσταση των ηλεκτρολογικών.

Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Παναγόπουλο, οι σταθμοί του Αιγίου και των κατά τόπους κοινοτήτων είναι σχεδόν έτοιμοι και εφόσον δεν υπάρξουν απρόοπτα, σύντομα οι εργασίες θα ολοκληρωθούν.

Οσον αφορά το τρίτο μεγάλο έργο υποδομής, δηλαδή την κατασκευή του συλλεκτηρίου αγωγού λυμάτων, ο δήμαρχος λέει στην «Κ» πως «έχουμε φθάσει στο 90% της κατασκευής και απομένουν τα εσωτερικά δίκτυα». Οπως τονίζει ο κ. Παναγόπουλος, «θεωρώ ότι αυτό το έργο θα λύσει σε βάθος χρόνου το πρόβλημα των λυμάτων, αφού ο βιολογικός μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες μιας περιοχής με πληθυσμό 80.000 κατοίκων, ενώ ο δήμος μας έχει πληθυσμό 50.000 κατοίκων».

Μικρότερες παρεμβάσεις

Εκτός όμως από τα μεγάλα έργα, σε εξέλιξη βρίσκονται και μικρότερα έργα, που αφορούν τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, αυτό τον καιρό πραγματοποιούνται έργα ανάπλασης, τόσο μέσα στο κέντρο του Αιγίου, όσο και στο παραλιακό μέτωπο, ύψους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία θα αλλάξουν κατά πολύ την εικόνα της πόλης.

Επίσης, αναμένεται να αξιοποιηθεί το πρώην εργοστάσιο χαρτοποιίας του «Λαδόπουλου», με στρατηγικό σύμμαχο το Επιμελητήριο Αχαΐας.

Ακόμη, έχει ξεκινήσει η προσπάθεια για την αντιμετώπιση του φαινομένου της διάβρωσης των ακτών της Αιγιαλείας.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, «μετά τον μεγάλο σεισμό του 1985 είχαμε σημαντικό πρόβλημα με τη διάβρωση των ακτών και έπρεπε να βρούμε μία λύση».

Ετσι πριν από λίγο καιρό, όπως λέει, «το υπουργείο Υποδομών εξασφάλισε το ποσό των 5,5 εκατομμυρίων ευρώ και με τεχνικό σύμβουλο το πανεπιστήμιο της Πάτρας έχουν γίνει οι καταγραφές όλων των ζημιών και τώρα είμαστε στο στάδιο της σύνταξης των μελετών». «Θέλω να πιστεύω», συνέχισε ο δήμαρχος «ότι θα διατεθούν κονδύλια από το νέο ΕΣΠΑ, προκειμένου να αποκατασταθεί το θαλάσσιο μέτωπο όλης της Αιγιαλείας».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ