Ο «τελικός» της Σιγκαπούρης

Ο «τελικός» της Σιγκαπούρης

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η «στοιχειωμένη» πίστα της Σιγκαπούρης ετοιμάζεται να υποδεχθεί το 15ο γκραν πρι της σεζόν, τη στιγμή που η μάχη της κορυφής των οδηγών είναι στο πιο ανταγωνιστικό επίπεδο. Η θερινή διακοπή του πρωταθλήματος φαίνεται να επηρέασε αρνητικά τον Λιούις Χάμιλτον, αναζωογονώντας ταυτόχρονα τον Νίκο Ρόσμπεργκ που έχει πετύχει δύο σερί νίκες σε Βέλγιο και Ιταλία. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ έχει κατακτήσει επτά από τα 14 γκραν πρι, έναντι 6 του Λιούις Χάμιλτον, αλλά ο Βρετανός προηγείται μόλις δύο βαθμούς στο μεγάλο ράλι του φετινού τίτλου.

Συνολικά στο πρωτάθλημα, η Μερσέντες έχει αναδειχθεί πρώτη στα 13 από τα 14 γκραν πρι, εξαιρουμένου του ισπανικού, στο οποίο αναδείχθηκε νικητής ο Μαξ Φερστάπεν. Τι είναι όμως αυτό που αναγκάζει τη Μερσέντες, να διαρρέει πως δεν είναι το φαβορί για τη νίκη; Πέραν μιας νίκης, στο γκραν πρι του 2014, η Μερσέντες έχει συνδυάσει τη Σιγκαπούρη με προβλήματα, εγκαταλείψεις και κατά βάση άσχημες αναμνήσεις.

Αυτό βεβαίως αφορά όλες τις ομάδες και όχι μόνο τη Μερσέντες, ωστόσο σε άγνωστες και κυρίως απρόβλεπτες συνθήκες, μειώνεται σε μεγάλο βαθμό η απόσταση μεταξύ ενός φαβορί και ενός αουτσάιντερ. Το αποτέλεσμα «έκπληξη» παραμονεύει στο νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ασίας. Ο καιρός είναι σχεδόν πάντοτε εχθρός των οδηγών, καθώς οι συνθήκες και κυρίως η υγρασία αποτελούν έναν γολγοθά για τα επιτελεία των ομάδων, ως προς τον καταρτισμό του προγράμματος που θα ακολουθήσουν τα μονοθέσια.

Επιπρόσθετα, το γεγονός πως το γκραν πρι διεξάγεται σε δημόσιο δρόμο, που σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι άρτια στρωμένος, με αρκετές υψομετρικές αυξομειώσεις του εδάφους, μεγιστοποιεί τον κίνδυνο φθοράς στα μονοθέσια, με ταυτόχρονη βεβαιότητα σημαντικού αριθμού εγκαταλείψεων στη διάρκεια του αγώνα. Το βασικότερο μέρος του αγώνα, μάλιστα, ενδεχομένως να παίζεται στα δοκιμαστικά, καθώς οι στενοί δρόμοι περιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα προσπέρασης, με οδηγικά λάθη να «συγχωρούνται» ευκολότερα λόγω του περιορισμού στον χώρο.

Στον 15ο γύρο του γκραν πρι της Σιγκαπούρης το 2008 ο Νέλσον Πικέ (Νο 2 οδηγός της Ρενό) προσέκρουσε με ταχύτητα 110 χιλιομέτρων ανά ώρα σε ένα τοίχωμα της πίστας. Οι επόμενοι γύροι διεξήχθησαν σε χαμηλή ταχύτητα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, μέχρι να καθαρισθεί το οδόστρωμα. Οταν το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε, ο Αλόνσο (Νο 1 οδηγός της Ρενό) ευνοήθηκε από τα πιτ στοπ των αντιπάλων του και τερμάτισε πρώτος, αν και είχε εκκινήσει από τη 15η θέση λόγω των κάκιστων επιδόσεών του στα προκριματικά.

Το 2009, λίγες μέρες αφότου ο Πικέ είχε απολυθεί από τη Ρενό, το βραζιλιάνικο τηλεοπτικό δίκτυο «Rede Globo» μετέδωσε ότι η πρόσκρουση του Πικέ στη Σιγκαπούρη ήταν προσχεδιασμένη για να νικήσει ο Αλόνσο. Κατόπιν τούτου, η Διεθνής Ομοσπονδία πρόσφερε ασυλία στον πιλότο, εάν μιλούσε με λεπτομέρειες για το γεγονός. Ο Βραζιλιάνος οδηγός κατέθεσε ότι το ατύχημα είχε προσχεδιαστεί το ίδιο πρωί από τον Πατ Σίμονς (μηχανικός της Ρενό) σε συνάντηση που είχαν, παρουσία του επικεφαλής της ομάδας Φλάβιο Μπριατόρε. Ανέφερε ακόμα ότι ο Μπριατόρε τον είχε απειλήσει με μη ανανέωση του συμβολαίου του, εάν δεν υπάκουε στις εντολές. Οταν το περιστατικό έγινε γνωστό, η Ρενό δεν αντέκρουσε τις κατηγορίες προκειμένου να μην τιμωρηθεί πιο βαριά, αλλά οι χορηγοί άφησαν την ομάδα ο ένας μετά τον άλλον, λόγω έλλειψης αξιοπιστίας, προκαλώντας τεράστια προβλήματα και μαζί, ίσως το μεγαλύτερο σκάνδαλο της Φόρμουλα 1 τα τελευταία χρόνια…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή