ΒΙΒΛΙΟ

Ο Ελιοτ διά χειρός Ελλήνων σχεδιαστών

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΝΟΥΔΟΥ

O νεαρός Τ.Σ. Ελιοτ, μέλη της οικογένειάς του και η πρώτη σύζυγός του, Vivienne (κάτω αριστερά). Φωτογραφίες από την ιστοσελίδα Tseliot.com.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέοι αναγνώστες που δεν έχουν προλάβει να εντρυφήσουν στον κόσμο του Ελιοτ. Λάτρεις του έργου του μεγάλου ποιητή και συγγραφέα, που «διψούν» για ανέκδοτα κείμενα, επιστολές και φωτογραφίες. Ερευνητές σε αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με τα γραπτά, τη ζωή ή την εποχή του. Η ιστοσελίδα Tseliot.com, που δημιούργησαν το Ιδρυμα Τ.Σ. Ελιοτ και ο εκδοτικός οίκος Faber and Faber, προσφέρεται για πολύωρες εξερευνήσεις και υπόσχεται να ικανοποιήσει εξίσου το επιστημονικό και το ευρύ κοινό. Συνολικά 560 ανέκδοτες επιστολές (σύντομα αναμένεται να προστεθούν άλλες 300), ποιήματα, αποσπάσματα θεατρικών έργων, δοκίμια, αναλύσεις μελετητών και σπάνιες φωτογραφίες είναι μεταξύ των θησαυρών που έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν μυημένοι και μη.

Το απέριττο, μινιμαλιστικό αλλά απόλυτα λειτουργικό design του site, που επιτρέπει στον επισκέπτη να αφοσιωθεί στην ανάγνωση των κειμένων χωρίς να βομβαρδίζεται από οπτικά ερεθίσματα, υπογράφει η ελληνική εταιρεία Thinking.gr. «Είχαμε μια πρώτη επαφή με τον εκδοτικό οίκο την άνοιξη του 2015 στην Εκθεση Βιβλίου του Λονδίνου», λέει στην «Κ» ο Γιώργος Παπαναγιώτου, διευθυντής της εταιρείας η οποία παρέχει τις υπηρεσίες της αποκλειστικά στον χώρο του βιβλίου. «Λίγους μήνες αργότερα, μας προσκάλεσαν, μαζί με τέσσερις βρετανικές εταιρείες, να καταθέσουμε προτάσεις για τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας».

Τελικά, η πρόταση της Thinking.gr επιλέχθηκε ως η πιο ολοκληρωμένη σε όλα τα επίπεδα. «Κάτι που ενδεχομένως μέτρησε στη δική μας προσφορά ήταν ότι ο οίκος ήθελε να αναρτήσει στο site δύο ολόκληρα έργα (Το “Ερωτικό τραγούδι του Τζέι Αλφρεντ Προύφροκ” και την “Ερημη χώρα”) και εμείς διαθέταμε την απαραίτητη τεχνογνωσία».

Από την ίδρυσή της, στα τέλη του 2009, η ελληνική εταιρεία ειδικεύεται τόσο στη δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλίων όσο και στην ανάδειξή τους, για παράδειγμα σχεδιάζοντας τις ιστοσελίδες εκδοτικών οίκων.

«Εντοπίσαμε ένα κενό στην αγορά και αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε εκεί», εξηγεί ο κ. Παπαναγιώτου, υπογραμμίζοντας πως στην Ελλάδα υπάρχει αναγνωστικό κοινό για τα ebooks αλλά και ευκαιρία για όσους εκδότες είναι πρόθυμοι να πειραματιστούν με εναλλακτικές προσεγγίσεις. «Το ζήτημα δεν είναι μόνο να παρέχεις βιβλία σε ψηφιακή μορφή, αλλά να αξιοποιήσεις σωστά τα ψηφιακά μέσα για να αναδείξεις το βιβλίο», ιδιαίτερα για τις νεότερες γενιές, που είναι πιο εξοικειωμένες με τη χρήση smartphones και tablets.

Σχεδιάζοντας το Tseliot.com, το Thinking.gr επιδίωξε να διαχειριστεί τον «τεράστιο όγκο της πληροφορίας» ώστε «η εμπειρία της πλοήγησης να είναι εύκολη, χωρίς οπτικό θόρυβο» και με σεβασμό στο κείμενο, ενώ πολλή δουλειά έγινε και στην τυπογραφία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ