ΧΟΡΟΣ

Η χορευτική πρωτοπορία στη Στέγη

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΝΟΥΔΟΥ

Η περφόρμανς «Who Left This Fork Here» του Daniel Fisk είναι μεταξύ των 11 παραστάσεων που περιλαμβάνει το πρόγραμμα του φεστιβάλ «Made in USA».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, το νεοϋορκέζικο Wooster Group άλλαξε τα δεδομένα στον χώρο των παραστατικών τεχνών και λειτούργησε ως πόλος έλξης για μια ολόκληρη γενιά ριζοσπαστικών καλλιτεχνών, οι οποίοι διαμόρφωσαν το τοπίο της λεγόμενης «νέας» αμερικανικής πρωτοπορίας. Σήμερα, αρκετοί από αυτούς ακολουθούν ο καθένας τη δική του πορεία, ενώ οι πειραματισμοί της θρυλικής ομάδας συνεχίζουν να επηρεάζουν τους νεότερους δημιουργούς. Από τις 13 έως τις 29 Νοεμβρίου, σημαντικοί εκπρόσωποι της σύγχρονης ανεξάρτητης σκηνής των ΗΠΑ θα συναντηθούν στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους στο αθηναϊκό κοινό στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Made in USA». Ανάμεσά τους, ο χορογράφος Trajal Harrel, που τα τελευταία πέντε χρόνια μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Αθήνας και Αμερικής.

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του προγράμματος του φεστιβάλ, ο Harrel μίλησε για δύο «κινήματα» που αναπτύχθηκαν ταυτόχρονα στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του ’60 και αμφισβήτησαν, το καθένα με τον τρόπο του, το κατεστημένο της εποχής. Την ίδια εποχή που η Εκκλησία Judson του Γκρίνουιτς Βίλατζ αποτελούσε το σκηνικό για τη «γέννηση» του μεταμοντέρνου χορού, στις ημιπαράνομες αίθουσες του Χάρλεμ λάμβαναν χώρα επιδείξεις ή διαγωνισμοί «voguing» – του στιλιζαρισμένου χορού που μιμείται τις πόζες των μοντέλων και δανείζεται το όνομά του από το περιοδικό Vogue. Στο «Judson Church is Ringing in Harlem», ο Harrel διερωτάται τι θα συνέβαινε αν οι καλλιτέχνες του Judson Dance Theater συμμετείχαν σε μια βραδιά voguing στο Χάρλεμ.

Από τους 400 Αθηναίους που κατέθεσαν αιτήσεις για να συμμετάσχουν στη διαδραστική παράσταση «The Record» της ομάδας 600 Ηighwaymen, 46 επιλέχθηκαν και θα συνυπάρξουν για 61 λεπτά στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης. Ο θίασος των Abigail Browde και Michael Silverstone αλλάζει σύσταση για τις ανάγκες κάθε καινούργιου πρότζεκτ: σε μια παλαιότερη περφόρμανς τους, συνεργάστηκαν με εννιάχρονα παιδιά, ενώ αυτή τη φορά αποφάσισαν να εστιάσουν σε άτομα ηλικίας έως 30 ετών που ζουν στην Αθήνα. Μια μεταμοντέρνα, πολιτικοποιημένη εκδοχή της Κλυταιμνήστρας θα υποδυθεί η Μισέλ Ελσγουορθ στο σόλο της «Phone Homer», βασισμένο σε μια ιδέα που είχε μελετώντας την «Οδύσσεια» και την «Ορέστεια» ενώ βρισκόταν στην Κάλυμνο με εκπαιδευτική άδεια. Για τις ανάγκες της παράστασης, η Ελσγουορθ έχει δημιουργήσει συνολικά 35 ιστοσελίδες –οι δώδεκα ειδικά για την παρουσίαση στη Στέγη– και επικοινωνεί μέσω Skype με τους ομηρικούς ήρωες. Αντίστοιχα, η Ανι Ντόρσεν «αποδομεί» την τρίτη πράξη του Αμλετ στην... αλγοριθμική περφόρμανς «A Piece of Work», που φέρνει την ηθοποιό Τζόαν Μάκιντος σε «διάλογο» με έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Στο έργο του «Τhe Evening», ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας και συνθέτης Ρίτσαρντ Μάξγουελ αντλεί έμπνευση από το πρώτο μέρος της «Θείας Κωμωδίας» του Δάντη και μεταφέρει τη δράση σε ένα κακόφημο μπαρ. Πρωταγωνιστεί ο ηθοποιός και σταθερός συνεργάτης του Τζιμ Φλέτσερ, ο οποίος θα ερμηνεύσει, επίσης, τον γυμνό επιχειρηματία στον μονόλογο του Μάξγουελ «Showcase» σε ένα δωμάτιο του ξενοδοχείου Intercontinental.

​​Περισσότερες πληροφορίες για τις παραστάσεις του φεστιβάλ στην ιστοσελίδα της Στέγης www.sgt.gr.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ