Θ. Βενιάμης: «Η ΠΝΟ στερεί από 50.000 Ελληνες την εργασία σε ελληνόκτητα πλοία»

Θ. Βενιάμης: «Η ΠΝΟ στερεί από 50.000 Ελληνες την εργασία σε ελληνόκτητα πλοία»

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την οδό της ανοικτής σύγκρουσης με εκείνα τα ναυτεργατικά σωματεία που μπλοκάρουν την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για την απασχόληση Eλλήνων ως πληρώματα στην ελληνόκτητο ποντοπόρο ναυτιλία επέλεξε ο πρόεδρος της Eνωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης.

Σε δηλώσεις του τη Δευτέρα, κατηγόρησε συγκεκριμένους φορείς-μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) πως αντιτίθενται στην υπογραφή συλλογικών συμβάσεων, με αποτέλεσμα, ενώ θα μπορούσαν «ακόμα και 50.000 Eλληνες να βρουν δουλειά σε ελληνόκτητα πλοία», στην πραγματικότητα «σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία να μην υπηρετούν ούτε πέντε Ελληνες».

Φωτογράφισε δε ως εκ των βασικών εμποδίων τη στάση όχι μόνον της ΠΝΟ, αλλά και της συνδικαλιστικής ηγεσίας της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και του προέδρου της Αντώνη Νταλακογιώργου, υπογραμμίζοντας ότι «δεν μπορεί κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Ελληνες να βρουν δουλειά».

Οι δηλώσεις αυτές του προέδρου της ΕΕΕ έρχονται μετά τρία χρόνια προσπάθειας της ΕΕΕ να δημιουργήσει εκείνο το θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την πρόσληψη Ελλήνων ως ναυτικών, αλλά με διεθνώς ανταγωνιστικούς μισθολογικούς όρους. Προϋπόθεση, όπως εκτιμούν οι ειδικοί, για έναν κλάδο που λειτουργεί εκτός των ελληνικών συνόρων και είναι πλήρως παγκοσμιοποιημένος και εκτεθειμένος στις πιέσεις του διεθνούς ανταγωνισμού. Των προσπαθειών αυτών είναι κοινωνός η ελληνική κυβέρνηση, όπως αποκάλυψε ο Θ. Βενιάμης: «Τα τελευταία χρόνια, έχω φέρει στην κάθε κυβέρνηση την έννοια της ναυτοσύνης που υπήρχε τη δεκαετία του ’80. Να δώσουμε το δικαίωμα να έρθουν με ανταγωνιστικούς μισθούς, όχι αυτούς που θα αποφασίσει ο κάθε πλοιοκτήτης, αλλά με βάση τη διεθνή σύμβαση που ισχύει για τους ξένους που απασχολούνται σήμερα στα καράβια. Αυτή τη σύμβαση έχουμε προτείνει και στην κυβέρνηση και στους συνδικαλιστές να τη συζητήσουμε και να μπορέσουμε να δώσουμε νέες θέσεις εργασίας σύννομες, με βάση τα διεθνή κρατούντα». Οσον αφορά στις αμοιβές γι’ αυτές τις θέσεις, ο Θ. Βενιάμης ανέφερε ότι η ΠΝΟ, που εκπροσωπεί και τη Διεθνή Ενωση Ναυτικών, ξέρει ποια μισθολόγια επικρατούν. «Αυτά τα πληρώματα έχουν ένα μισθολόγιο, μια σύμβαση. Ο ναυτόπαις είναι περίπου στα 700-800 δολάρια. Ο ναύτης είναι 1.800 ευρώ. Γιατί κάποιοι σαν τον κ. Νταλακογιώργο θέλουν και μπλοκάρουν στο όνομα συνδικαλιστικών αιτημάτων το δικαίωμα αυτών των παιδιών να φύγουν από τις καφετέριες και το αδιέξοδο;».

Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό το διακύβευμα από αυτήν την υπόθεση για την ελληνική οικονομία αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, στην περίπτωση που όλοι οι αξιωματικοί καθώς και δύο ναυτικοί κατώτερου πληρώματος υψηλότερης ειδίκευσης στα ελληνόκτητα πλοία ξένης σημαίας αντικατασταθούν από Ελληνες, στην ελληνική οικονομία θα δημιουργούνταν αρχικά περίπου 32.500 νέες θέσεις εργασίας με εισόδημα της τάξης των 997 εκατ. ετησίως. Η δυνητική μέγιστη συμβολή στην απασχόληση της ελληνόκτητης ναυτιλίας (πλήρης αντικατάσταση των αλλοδαπών ναυτικών, αξιωματικών και κατώτερου πληρώματος) υπολογίζεται μεσοπρόθεσμα στις 82.000 χιλιάδες θέσεις εργασίας και επιπλέον 1,8 δισ. ετήσιο εισόδημα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή