Αλμα στις αγορές τάνκερ από Ελληνες πλοιοκτήτες

Αλμα στις αγορές τάνκερ από Ελληνες πλοιοκτήτες

Ελληνικό το μεγαλύτερο μερίδιο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων, σε άνοδο οι τιμές τους

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αλμα της τάξεως του 32% καταγράφουν μέχρι στιγμής φέτος παγκοσμίως οι παραγγελίες για νεότευκτα δεξαμενόπλοια, με την ελληνική πλοιοκτησία να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο.

Από την αρχή του 2024 έχουν προστεθεί στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών 104 δεξαμενόπλοια έναντι 79 το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Μαζί με τις παραγγελίες αυξάνονται και οι τιμές στα ναυπηγεία, με το μεγαλύτερο άλμα να έχουν πραγματοποιήσει αυτές για δεξαμενόπλοια LR2, χωρητικότητας 115.000 DWT, οι οποίες εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 7,31% από την αρχή του έτους και συγκεκριμένα στα 74,16 εκατ. δολάρια το κάθε πλοίο, από 69,11 εκατ. δολάρια πέρυσι. Πρόκειται για τα υψηλότερα επίπεδα από το 2008, σημειώνει η Veson Nautical, εταιρεία που προσφέρει λύσεις διαχείρισης θαλάσσιων μεταφορών και η οποία συγκέντρωσε τα σχετικά στοιχεία.

Στην πλειονότητά τους τα δεξαμενόπλοια που παραγγέλθηκαν έως τώρα το 2024 είναι πάντως μικρότερα MR, το 37% του συνόλου, και έπονται τα πολύ μεγάλα VLCC με μερίδιο 31%, τα Suezmaxes με 19% και τα LR2 με 12%. Τα Aframaxes έρχονται στην πέμπτη θέση με μόλις 1% όλων των παραγγελιών που έγιναν φέτος, ενώ δεν αναφέρθηκαν παραγγελίες LR1. Περισσότερες από τις μισές από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει σε κινεζικά ναυπηγεία με μερίδιο περίπου 57%, η Νότια Κορέα κατατάσσεται δεύτερη με 36% και το Βιετνάμ βρίσκεται στην τρίτη θέση με 6%. Η Ιαπωνία αντιπροσωπεύει μόλις το 1% των παραγγελιών δεξαμενοπλοίων φέτος.

Εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ελέγχουν τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών με 28 δεξαμενόπλοια, κυρίως Suezmax.

Από την αρχή του 2024 παγκοσμίως έχουν προστεθεί στο βιβλίο παραγγελιών 104 δεξαμενόπλοια έναντι 79 το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

«Η αύξηση της ζήτησης για νεότευκτα δεξαμενόπλοια, εν μέσω θετικών προοπτικών της εν λόγω ναυλαγοράς, έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους παλιούς στόλους και να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να παραγγείλουν πλοία ικανά να πληρούν τους τελευταίους περιβαλλοντικούς κανονισμούς», σχολιάζει η επικεφαλής αναλύτρια της Veson Nautical, Ρεβέκκα Γαλανοπούλου Τζόουνς. Επιπλέον, προσθέτει, «η διαδικασία δέουσας επιμέλειας στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων δεξαμενοπλοίων γίνεται πιο αυστηρή προκειμένου να περιορίσει όσους συνεχίζουν να μεταφέρουν φορτία υπό κυρώσεις».

Τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών τα τελευταία χρόνια, λόγω της αυξημένης ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές αργού πετρελαίου και πετρελαιοειδών, εξαιτίας και των γεωπολιτικών εξελίξεων, παρέχουν επίσης στήριξη στις αξίες των δεξαμενοπλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η Veson, ο μέσος ημερήσιος ναύλος για ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο VLCC ανέρχεται σε περίπου 44.800 δολάρια για δωδεκάμηνα ναυλοσύμφωνα, καταγράφοντας αύξηση 6% σε ετήσια βάση. Η διαταραχή των διελεύσεων από τη διώρυγα του Σουέζ ως συνέπεια των επιθέσεων των φιλοϊρανών ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασε τους ιδιοκτήτες να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις. Παράλληλα, η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου έχει αυξηθεί και λόγω των αλλαγών που έχουν επέλθει στις εμπορικές ροές ως αποτέλεσμα των κυρώσεων στα ρωσικά φορτία πετρελαίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT