Αύξηση των δανείων ελληνικών τραπεζών προς τη ναυτιλία

Αύξηση των δανείων ελληνικών τραπεζών προς τη ναυτιλία

Στη διάρκεια του 2023 οι χρηματοδοτήσεις ενισχύθηκαν κατά 12,25%

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση κατά 12,25% παρουσίασαν το 2023 οι χρηματοδοτήσεις των ελληνικών τραπεζών προς την ελληνική ναυτιλία, διευρύνοντας το μερίδιό τους στον κλάδο έναντι των διεθνών τραπεζών, που μείωσαν τις θέσεις τους. Αυτό διαπιστώνει μελέτη της Petrofin Research για το 2023, αναφορικά με τις τράπεζες που χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία, από την οποία προκύπτει ότι οι διεθνείς τράπεζες χωρίς ελληνική παρουσία παρουσιάζουν μείωση των χρηματοδοτήσεων κατά 9,59%, ενώ οι διεθνείς τράπεζες με ελληνική παρουσία μείωση κατά 2,23%. Οι ελληνικές τράπεζες, όπως σημειώνεται στη μελέτη, σημείωσαν ανάπτυξη 12,25%, καταγράφοντας περαιτέρω ισχυρή επέκταση από το περυσινό ποσοστό του 3,7%, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που καταγράφεται αδιάκοπα από το 2017.

Με βάση την κατάταξη η Eurobank, με αύξηση 16%, κατέγραψε το 2023 το μεγαλύτερο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο μεταξύ των ελληνικών τραπεζών, καταλαμβάνοντας τη 2η θέση με δάνεια 4 δισ. ευρώ, αμέσως μετά τη UBS (Credit Suisse) που βρίσκεται στην 1η θέση με δάνεια 5,1 δισ. ευρώ και μείωση των χρηματοδοτήσεων κατά 7,2%. Την 3η θέση κατέλαβε η Τράπεζα Πειραιώς με αύξηση των χρηματοδοτήσεων κατά 12,6% στα 3,7 δισ. ευρώ, ενώ αμέσως μετά με δάνεια 3,69 δισ. ευρώ (αύξηση 4,5%) κατατάσσεται η Alpha Bank και ακολουθεί η Εθνική Τράπεζα με 3,3 δισ. ευρώ και αύξηση 19,5%. Αξιοσημείωτη όπως σημειώνεται είναι η είσοδος της Παγκρήτιας στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, με χαρτοφυλάκιο 74 εκατ. ευρώ.

Συνολικά η τραπεζική χρηματοδότηση για την ελληνική ναυτιλία μειώθηκε το 2023 κατά 2% και τα συνολικά δάνεια εκταμιευμένα ή δεσμευμένα τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως διαμορφώθηκαν στα τέλη του προηγούμενου έτους στα 50,9 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 51,9 δισ. δολάρια το 2022. Οπως σημειώνεται στη σχετική μελέτη, παρά την ισχυρή δημιουργία νέων δανείων, τα υψηλά επιτόκια και οι αποπληρωμές δανείων δυσκόλεψαν τις περισσότερες τράπεζες να επιτύχουν την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου τους, τη στιγμή που η χρηματοδότηση sale and leaseback (SLB) ανταγωνιζόταν έντονα τις τράπεζες.

Είναι ενδεικτικό ότι ο δείκτης Petrofin για τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, ο οποίος ξεκίνησε στο 100 το 2001 και κορυφώθηκε στο 443 το 2008, συνεχίζει την πτωτική καμπύλη του στο 308 το 2023 από 314 το 2022. Τα τελευταία 14 χρόνια το χαρτοφυλάκιο μειώθηκε κατά 23%, καθώς υπήρξε μια επαναξιολόγηση της όρεξης για χρηματοδότηση από μεγάλες, κυρίως ευρωπαϊκές, τράπεζες, η οποία οδήγησε σε σημαντική έξοδο από την ελληνική ναυτιλιακή χρηματοδότηση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT