Κυρίαρχοι οι Ελληνες πλοιοκτήτες στην παγκόσμια αγορά των τάνκερ

Κυρίαρχοι οι Ελληνες πλοιοκτήτες στην παγκόσμια αγορά των τάνκερ

Τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια αγγίζουν σε αξία τα 70 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο VesselsValue

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι Ελληνες πλοιοκτήτες παραμένουν με μεγάλη διαφορά οι κυρίαρχοι στην παγκόσμια αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς τα ελληνόκτητα τάνκερ αγγίζουν σε αξία τα 70 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο VesselsValue.

Βάσει των τελευταίων στοιχείων, του Φεβρουαρίου του 2024, που είναι στη διάθεση της «Κ», οι Ελληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον τρίτο σε συνολική αξία στόλο παγκοσμίως, ανερχόμενο σε 169,4 δισ. δολάρια περίπου.

Στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες με στόλο αξίας σχεδόν 206,4 δισ. δολαρίων και ακολουθούν από κοντά οι Κινέζοι με πλοία συνολικής αξίας 204 δισ. δολαρίων. Στην τέταρτη βρίσκονται οι Αμερικανοί με πλοία αθροιστικής αξίας σχεδόν 100 δισ. δολαρίων (η μισή αξία όμως αφορά σε κρουαζιερόπλοια) και ακολουθεί η Σιγκαπούρη με 85,6 δισ. δολάρια.

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι εφοπλιστές από τη Νότια Κορέα, τη Νορβηγία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία και το Χονγκ Κονγκ.

Ποιοτική διαφορά

Ωστόσο οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν μακράν τον σημαντικότερο στόλο δεξαμενόπλοιων, λόγω μεγέθους και ηλικίας των πλοίων τους: Ετσι, ενώ οι Κινέζοι προηγούνται σε αριθμό τάνκερ, οι Ελληνες έχουν πολύ ακριβότερα πλοία, τα οποία είναι και μεγαλύτερα και νεότερα, χάρη στις πρόσφατες επενδύσεις στις οποίες έχουν προβεί και συνεχίζουν να προβαίνουν. Ετσι ξεπερνούν τους Κινέζους κατά περισσότερο από 22 δισ. δολάρια.

Συγκεκριμένα, κατά την εταιρεία αναλυτών VesselsValue, που από πέρυσι ελέγχεται από τη Veson Nautical, οι Ελληνες εφοπλιστές διαθέτουν πλοία συνολικής αξίας 169,39 δισ. δολαρίων, από τα οποία τα τάνκερ αξίζουν 69,51 δισ. δολάρια, τα πλοία χύδην φορτίου 49,5 δισ. δολάρια και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανέρχονται σε 31,13 δισ. δολάρια.

Επισημαίνεται ότι ο ελληνόκτητος στόλος μεταφοράς LNG είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος σε αξία στον κόσμο, υπολειπόμενος μόνον εκείνου που ανήκει σε Ιάπωνες. Οι αξίες σε αυτόν τον τομέα παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα από το 2022, λόγω της αύξησης της ζήτησης.

Υπάρχει κι ένας μικρότερος στόλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι σε ελληνικά χέρια και εκτιμάται ότι έχει αξία 10,15 δισ. δολαρίων.

Οπως σχολιάζει η βρετανική εταιρεία ναυτιλιακών δεδομένων, τα τελευταία δύο χρόνια οι συνεχιζόμενες κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας και η επακόλουθη άνοδος της ζήτησης συνέχισαν να ενισχύουν τα κέρδη για τα δεξαμενόπλοια.

Επιπλέον, η κατάσταση που εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα παρέχει περαιτέρω στήριξη στα κέρδη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αυτό έχει διατηρήσει τις αξίες των τάνκερ γύρω από τα υψηλότερα επίπεδα από το 2010 για τα περισσότερα μεγέθη φορτίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή