Τη διάσπαση του κοινωνικού σώματος σε τέσσερα πολιτικά μπλοκ (άκρα Δεξιά, Δεξιά, Κέντρο, άκρα Αριστερά), καθένα από τα οποία εκπροσωπεί το 20% έως 25% των Γάλλων πολιτών, κατέγραψαν τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου των προεδρικών εκλογών. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων από την εταιρεία πολιτικών ερευνών Ipsos προσφέρει ενδιαφέροντα στοιχεία για την πολύ διαφορετική γεωγραφική και κοινωνική κατανομή των ψηφοφόρων που στήριξαν τους τέσσερις πρώτους υποψηφίους.
Ο νικητής του πρώτου γύρου, Εμανουέλ Μακρόν, κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις του σε μεγάλα αστικά κέντρα, ξεπερνώντας το 30%, στο Παρίσι και σε άλλα δύο μητροπολιτικά διαμερίσματα, ενώ είχε καλύτερα ποσοστά στο δυτικό τμήμα της χώρας. Αντιθέτως, η Μαρίν Λεπέν πήγε καλύτερα στις αγροτικές περιοχές, στα παραδοσιακά οχυρά του Εθνικού Μετώπου, στις ακτές της Μεσογείου, ενώ σημείωσε πρόοδο και στο βορειο-βορειοανατολικό τμήμα της χώρας, περιοχές που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την αποβιομηχάνιση.
Από την πλευρά του, ο Φρανσουά Φιγιόν είχε καλύτερα ποσοστά στην περιφέρειά του, το Σαρτ, και σε παραδοσιακές επάλξεις της Δεξιάς (Βανδέα, Κυανή Ακτή κ.α.). Αντιστοίχως, ο Ζαν-Λικ Μελανσόν κυριάρχησε στο παραδοσιακό οχυρό της κομμουνιστικής Αριστεράς, το Σεν Ντενί, στο βόρειο Παρίσι, αλλά και σε ορισμένες περιοχές που στήριζαν μέχρι πρόσφατα τους Σοσιαλιστές.
Στο κοινωνικό επίπεδο, ο Εμανουέλ Μακρόν και δευτερευόντως ο Φρανσουά Φιγιόν εκφράζουν προνομιακά την «αισιόδοξη Γαλλία», που έχει κάποια οικονομική άνεση, ενώ η Μαρίν Λεπέν και ο Ζαν-Λικ Μελανσόν ανταγωνίζονται για την καρδιά της «θυμωμένης Γαλλίας», που τα βγάζει δύσκολα πέρα και αισθάνεται απειλούμενη.
Στους ανέργους, πρώτος έρχεται ο Μελανσόν με 36% και δεύτερη η Λεπέν με 21%, ενώ στους βιομηχανικούς εργάτες η υποψήφια του Εθνικού Μετώπου ήρθε πρώτη με 37% έναντι 24% του επικεφαλής της Ανυπότακτης Γαλλίας. Αντίθετα, τα στελέχη επιχειρήσεων προτίμησαν τον Μακρόν, σε ποσοστό 33% και οι συνταξιούχοι τον Φιγιόν, με 36%. Ο Μακρόν ήρθε πρώτος, με 32%, στα νοικοκυριά που κερδίζουν άνω των 3.000 ευρώ τον μήνα, ενώ η πιο φτωχή εισοδηματική κατηγορία (κάτω των 1.250 ευρώ) στράφηκε προνομιακά προς τον Μελανσόν (25%) και ακόμη περισσότερο προς τη Λεπέν (32%).
Ενδιαφέρον έχει και η κατανομή των ψηφοφόρων ανά ηλικιακή κατηγορία. Στους νέους μεταξύ 18 και 24 ετών πρώτος ήρθε ο Μελανσόν με 30% (21% για τη Λεπέν και 18% για τον Μακρόν) ενώ στην αμέσως επόμενη ηλικιακή κατηγορία, 25-34 ετών, ο Μακρόν ήρθε πρώτος με 28% (Μελανσόν και Λεπέν πήραν από 24%). Αντιθέτως, στους άνω των 70 ετών θριάμβευσε ο Φιγιόν με 45%, ακολουθούμενος από τον Μακρόν (27%), ο οποίος γενικότερα είχε τις μικρότερες διακυμάνσεις, αναφορικά με την ηλικία.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, το μορφωτικό επίπεδο των ψηφοφόρων, η Μαρί Λεπέν πήρε το μεγαλύτερο ποσοστό της (30%) στη χαμηλότερη κατηγορία, εκείνων δηλαδή που δεν διαθέτουν μπακαλορεά. Μακρόν και Φιγιόν, δε, είχαν τις πιο καλές επιδόσεις τους στις ανώτερες, από μορφωτική άποψη, κατηγορίες, ενώ ο Μελανσόν είχε την πιο ομοιόμορφη κατανομή, με κάποια τάση μεγαλύτερης εκπροσώπησης στις μεσαίες και ανώτερες κατηγορίες.
Σε αντίθεση με τους φόβους πολλών αναλυτών, η συμμετοχή τελικά έφτασε το υψηλό επίπεδο του 78%, μόλις μία μονάδα κάτω από τις προηγούμενες προεδρικές εκλογές του 2012.