ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

«Στροφή» στο Σότσι για τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1

ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΙΓΚΡΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η απάντηση στο ερώτημα περί ανταγωνιστικότητας του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1 δόθηκε από το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς, όταν η Φεράρι εν μέσω έξαλλων πανηγυρισμών των οπαδών της αντίκρισε πρώτη την καρό σημαία στη Μελβούρνη.

Στον δεύτερο αγώνα, που διεξήχθη στη Σαγκάη, ο ενθουσιασμός των ουδέτερων οπαδών αναθερμάνθηκε, αλλά όχι και αυτών της Φεράρι μετά τη νίκη του Λιούις Χάμιλτον και της Μερσέντες. Στο τρίτο γκραν πρι, αυτό του Μπαχρέιν, επιβεβαιώθηκαν αυτοί που μιλούν φέτος για πρωτάθλημα δύο ταχυτήτων, μετά τη δεύτερη νίκη του Σεμπάστιαν Φέτελ στη σεζόν, που τον φέρνει στην κορυφή της βαθμολογίας.

Και τώρα Ρωσία και Σότσι. Το γκραν πρι της αχανούς χώρας αποτελεί ένα ακόμα crash test για πιλότους, ομάδες, κοινό και κριτικούς των νέων κανονισμών της Φόρμουλα 1, οι οποίοι αμφισβητήθηκαν, εκθειάστηκαν, προβλημάτισαν και ξεσήκωσαν συζήτηση, ωστόσο στο ξεκίνημά τους, ασχέτως αν φαίνεται να επηρέασαν αρνητικά τη Μερσέντες –σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον– δημιουργούν μια μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα σε σχέση με την περυσινή σεζόν.

Το γκραν πρι της Ρωσίας δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλη παράδοση, δεδομένου πως εισήλθε στο καλεντάρι της Φόρμουλα 1 μόλις το 2014, αλλά η Μερσέντες στα πρώτα χρόνια του νεοσύστατου γκραν πρι έχει αποτυπώσει την κυριαρχία της και σε αυτή την πίστα. Δύο νίκες του Λιούις Χάμιλτον το 2014 και το 2015 και η περυσινή του Νίκο Ρόσμπεργκ δίνουν κυριαρχία στη γερμανική ομάδα, αλλά φέτος όπως προαναφέρθηκε, τα δεδομένα έχουν αλλάξει και η απόσταση της Μερσέντες με τις υπόλοιπες ομάδες (κυρίως τη Φεράρι) έχει μειωθεί αισθητά.

Στη βαθμολογία των οδηγών, ο Σεμπάστιαν Φέτελ προηγείται με 68 βαθμούς, ενώ 61 έχει ο Λιούις Χάμιλτον. Τρίτος είναι ο Βάλτερι Μπότας με 38 βαθμούς, ενώ την τετράδα ολοκληρώνει ο Κίμι Ραϊκόνεν με 34 βαθμούς.

Η πίστα του Σότσι αποτελεί μια μοναδική εμπειρία για τους οδηγούς και το κοινό, δεδομένου ότι τα μονοθέσια περνούν μέσα από τους δρόμους του Ολυμπιακού Χωριού των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2014. Το Σότσι είναι ένα θέρετρο που προσελκύει αρκετό κόσμο όλους τους μήνες του χρόνου, ενώ κατά τη διάρκεια της προολυμπιακής περιόδου και της κατασκευής αθλητικών εγκαταστάσεων και υποδομών, είχαν υπάρξει αρκετά δημοσιεύματα που ανέφεραν πως πολλά έργα είχαν υπερτιμολογηθεί. Η ασφάλεια ήταν επίσης ένα μεγάλο ζήτημα που είχε απασχολήσει τους διοργανωτές, με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες όμως να διεξάγονται με επιτυχία.

Ως προς τη δομή της πίστας, οι οδηγοί θα διανύσουν συνολικά περίπου 310 χιλιόμετρα, μοιρασμένα σε 53 γύρους των 5,848 χιλιομέτρων. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ έχει κάνει τον ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:35:417 το 2015. Σήμερα διεξάγονται τα δοκιμαστικά και αύριο το μεσημέρι ο αγώνας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ