Η Cosco αναβαθμίζει ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες του ΟΛΠ

Η Cosco αναβαθμίζει ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες του ΟΛΠ

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από τον επόμενο χειμώνα είναι πιθανόν τα μεγάλα ελληνικά ακτοπλοϊκά πλοία να μην χρειάζεται να φεύγουν στην Τουρκία για να κάνουν την ετήσια συντήρησή τους. Ο ΟΛΠ ανακοίνωσε πως μέχρι τον Νοέμβριο θα έχει θέσει σε λειτουργία νέα μεγάλη πλωτή δεξαμενή που ναυπηγήθηκε στην Ασία επί τούτου. Δηλαδή, δεξαμενή ικανή να εξυπηρετεί πλοία με μεταφορική ικανότητα 80.000 τόνων, μήκους 240 μέτρων. Παράλληλα, ολοκλήρωσε τις επισκευές των άλλων 4 δεξαμενών του.

Μέχρι σήμερα πολλά από τα μεγαλύτερα ακτοπλοϊκά αναγκάζονται να προσφεύγουν για τις ετήσιες συντηρήσεις τους και δεξαμενισμούς σε ανταγωνιστικά ξένα ναυπηγεία, καθώς οι υποδομές του ΟΛΠ για τόσο μεγάλα πλοία ήταν ακατάλληλες, του Σκαραμαγκά έχουν αποκλειστεί από μη στρατιωτικά έργα και η κατάσταση η οποία έχει διαμορφωθεί στο Νεώριο Σύρου θεωρείται «υψηλού ρίσκου». Αυτά αναφέρουν στην «Κ» παράγοντες της ελληνικής ακτοπλοΐας, συμπληρώνοντας βέβαια πως πολλά θα εξαρτηθούν και από τη χρονική συνέπεια, την ποιότητα και τα τιμολόγια των υπεργολάβων στο Πέραμα.

Η νέα πλωτή δεξαμενή θα συμπληρώσει τις υπάρχουσες ανακαινισμένες υποδομές με προφανή επιχειρηματικό στόχο την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος από την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Εξέλιξη που μπορεί να συνδράμει στην τόνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Χθες Πέμπτη ολοκληρώθηκε και η επισκευή της πλωτής δεξαμενής Περάματος «Πειραιάς I». Με την ολοκλήρωση αυτής και οι τέσσερις υφιστάμενες δεξαμενές (δύο σταθερές «πέτρινες» και δύο πλωτές) είναι σε πλήρη λειτουργία έπειτα από τις εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και την εξασφάλιση όλων των σχετικών αδειών και πιστοποιήσεων από τον αρμόδιο Ελληνικό Νηογνώμονα.

Στον ΟΛΠ πλέον λειτουργούν: μία πλωτή δεξαμενή, η «Πειραιάς I», για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 40.000 τόνων, 202 μ. μήκος, 31 μ. εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική ικανότητα15.000 τόνων, άλλη μία πλωτή δεξαμενή, η Πειραιάς IΙ, για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 7.000 τόνων, 113 μ. μήκος, 18,5 μ. εσωτερικό πλάτος και ανυψωτική ικανότητα 4.000 τόνων, μία μόνιμη μεγάλη δεξαμενή στην Ακτή Βασιλειάδη για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 15.000 τόνων, 150 μ. μήκος και 21 μ. εσωτερικό πλάτος και άλλη μία μόνιμη μικρή δεξαμενή επίσης στην Ακτή Βασιλειάδη για πλοία με μεταφορική ικανότητα έως 3.000 τόνων, 90 μ. μήκος και 13,5 μ. εσωτερικό πλάτος.

Να σημειωθεί πως η βασική μέτοχος του ΟΛΠ, η Cosco, και έχει δεσμευτεί και σχεδιάζει να φέρει και δεύτερη καινούργια, πολύ μεγαλύτερη, πλωτή δεξαμενή 300.000 τόνων (capesize) αλλά η χωροθέτησή της, όπως στην Κυνόσουρα ή την Ψυττάλεια, προκαλεί ήδη αντιδράσεις από συγκεκριμένα κέντρα.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή