ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: «Σύντομα θα είναι παρελθόν»

ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Νέα Δημοκρατία

Χωρίς περιστροφές και κάποια μακροσκελή εισαγωγή, ο πρόεδρος της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης, με την έναρξη της ομιλίας του στη Βουλή κατά τη διάρκεια της χθεσινής συζήτησης για το νομοσχέδιο που αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, έδωσε άμεσα το στίγμα των προθέσεών του. «Το νομοσχέδιο που θα ψηφίσουν οι Κοινοβουλευτικές Ομάδες του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ σύντομα θα ανήκει στο παρελθόν. Από το παρελθόν εξάλλου έρχονται και οι αντιλήψεις που πάει να επιβάλει», υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ν.Δ., δεσμευόμενος ενώπιον της Βουλής για τη στάση που πρόκειται να τηρήσει ως πρωθυπουργός.

Το πολιτικό θερμόμετρο χθες, πρώτη ημέρα του Αυγούστου, ανέβηκε στα ύψη, καθώς ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε την κατά μέτωπο επίθεση και αποδόμηση σε όλα τα επίπεδα του νόμου Γαβρόγλου, κάνοντας λόγο για ένα νομοσχέδιο που εξισώνει τα πάντα προς τα κάτω. Η αίσθηση αυτή υπήρχε διάχυτη σε ολόκληρη την ομιλία του κ. Μητσοτάκη, εντάσσοντας το νομοσχέδιο για την Παιδεία σε μια γενικότερη κυβερνητική λογική που διέπεται από την επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας και την υποβάθμιση της αριστείας.

Πίσω στη δεκαετία του ’80

Ο πρόεδρος της Ν.Δ. κατηγόρησε την κυβέρνηση πως το νομοσχέδιο επιστρέφει την ανώτατη εκπαίδευση στη δεκαετία του 1980, τότε που το πανεπιστήμιο ήταν όμηρος του κομματικού κράτους. Με εμφατικό τρόπο δε, τόνισε πως κάτι τέτοιο θα έχει άμεσο αντίκτυπο στους μη προνομιούχους, καθώς κόβεται ο ομφάλιος λώρος με μια βασική πτυχή της ανάπτυξης των σύγχρονων πανεπιστημίων σε όλο τον κόσμο: τη σύνδεση με την αγορά εργασίας και την ιδιωτική οικονομία.

Στο πλαίσιο αυτό ο επικεφαλής της Ν.Δ. δεν έμεινε μόνο στην καταγγελία, αλλά προχώρησε εκτενώς στην παρουσίαση του πανεπιστημίου που έχει σκοπό να δημιουργήσει ως πρωθυπουργός. Το εν λόγω σχέδιο αποτελείται από 5 άξονες:

O πρώτος αφορά την ενίσχυση της αυτοτέλειας των ΑΕΙ. Δηλαδή το ίδιο το ίδρυμα να μπορεί να αποφασίζει για όποιο θέμα αφορά την εκπαιδευτική του λειτουργία. Ο δεύτερος άξονας αφορά την αξιολόγηση, που έχει πρωτεύοντα ρόλο στην εν γένει πολιτική φιλοσοφία του Μητσοτάκη. Η ποιότητα και οι εκπαιδευτικές παροχές πρέπει να αξιολογούνται και ως εκ τούτου η κρατική χρηματοδότηση και το εκπαιδευτικό προσωπικό θα υπόκεινται σε αυστηρό έλεγχο. Ο τρίτος άξονας αφορά την κατοχύρωση της ελευθερίας στη διδασκαλία, στην έρευνα και στην πανεπιστημιακή ζωή στο σύνολό της, κάτι που μεταφράζεται ως μηδενική ανοχή στα φαινόμενα βίας και ανομίας. Η σύνδεση εκπαίδευσης και έρευνας είναι ο τέταρτος άξονας. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως τα ιδρύματα θα μπορούν να αντλούν πόρους και από την αγορά, κάτι που σύμφωνα με τη Ν.Δ. θα ευνοήσει την ανάπτυξη και την καινοτομία, βασικούς τομείς για να μπορούν οι πτυχιούχοι να ανταγωνιστούν στο απαιτητικό σύγχρονο περιβάλλον. Ο πέμπτος και τελευταίος άξονας έχει να κάνει με κάτι που ο Κυριάκος Μητσοτάκης θεωρεί κομβικό και αποτυπώνει την εντελώς διαφορετική φιλοσοφία του από την κυβέρνηση. Η αναθεώρηση του άρθρου 16, ώστε να επιτρέπεται η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, είναι σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ν.Δ. πλειοψηφικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, δείγμα υπέρβασης αγκυλώσεων του παρελθόντος και κάτι που πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα.

Στην Πειραιώς δηλώνουν ιδιαιτέρως ικανοποιημένοι από τη χθεσινή συζήτηση. Δεν λησμονούν βεβαίως πως το φθινόπωρο οι απαιτήσεις θα είναι ακόμα μεγαλύτερες, καθώς πολλά μέτωπα παραμένουν ανοικτά. Το μήνυμα άλλωστε έστειλε ο ίδιος ο πρόεδρος της Ν.Δ. όταν, απαντώντας στους θορυβώδεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, υποσχέθηκε ότι το κόμμα του θα επανέλθει στα θέματα Βαρουφάκη και Καμμένου, για τους οποίους ζητεί τη συγκρότηση εξεταστικών επιτροπών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ