ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε υψηλό 3,5 ετών οι ναύλοι ξηρού φορτίου

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Τόσο η προσφορά, ο διαθέσιμος δηλαδή στόλος, όσο και η ζήτηση, οι εισαγωγές δηλαδή πρώτων υλών, δείχνουν να πείθουν τους αναλυτές, αλλά και τους εφοπλιστές που αυξάνουν τις επενδύσεις τους σε μεταχειρισμένα πλοία, πως η ποντοπόρος ναυτιλία έχει μπροστά της καλύτερες ημέρες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στα υψηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο του 2014 έχει αναρριχηθεί ο δείκτης βαρόμετρο της φορτηγού ναυτιλίας Baltic Dry Index, καθώς πυκνώνουν οι ενδείξεις πως η ανάκαμψη στις ναυλαγορές είναι διατηρήσιμη.

Προσφορά - ζήτηση

Τόσο η προσφορά, ο διαθέσιμος δηλαδή στόλος, όσο και η ζήτηση, οι εισαγωγές δηλαδή πρώτων υλών, δείχνουν να πείθουν τους αναλυτές αλλά και τους επιχειρηματίες που αυξάνουν τις επενδύσεις τους σε μεταχειρισμένα πλοία, πως η ποντοπόρος ναυτιλία έχει μπροστά τις καλύτερες ημέρες. Βελτίωση όμως παρουσιάζει και η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων όπως και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αν και ηπιότερης δυναμικής από ό,τι αυτής στο ξηρό φορτίο. Στο ξηρό φορτίο ο Baltic Dry κινείται σε νέα υψηλά έτους αλλά και τριετίας, στις 1.450 μονάδες, εμφανίζοντας άνοδο της τάξεως του 50% από την αρχή του 2017 και 60% στο δωδεκάμηνο.

Παράλληλα, επανέρχεται και το επενδυτικό ενδιαφέρον των private equity funds. «Υπάρχουν πολλά, και εννοώ πολλά κεφάλαια στο περιθώριο που τώρα ψάχνουν για ευκαιρίες σε περιπτώσεις ναυτιλιακών αναδιαρθρώσεων» εκτιμά ο Ντον Φίδερστοουν της EY. Ο Αντερς Μέιερχοφ, διευθύνων σύμβουλος της Apax Partners προσθέτει πως «οι πελάτες μας, οι θεσμικοί επενδυτές, είναι πραγματικά στο κυνήγι για αποδόσεις».

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν στο πλαίσιο της ναυτιλιακής εβδομάδας στο Λονδίνο. Ο Μάρτιν Στόπφορντ, μη εκτελεστικός πρόεδρος του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons Research, θεωρεί πως η παρελθούσα ύφεση που σημείωσε το ναδίρ της στις αρχές του 2016 ήταν ο τρίτος μακρύς κύκλος των τελευταίων 100 ετών και έχει πλέον περάσει στην επέκταση. «Νομίζω ότι μπορούμε να περιμένουμε μια ανάκαμψη με αρκετές όμως διακυμάνσεις τα επόμενα τρία χρόνια.

Αν δεν συμβεί κάτι δυσάρεστο στην παγκόσμια οικονομία, είμαστε έτοιμοι για ανάπτυξη», τονίζει. «Αν ακούγομαι υπερβολικά αισιόδοξος, δεν είναι δικό μου λάθος. Υπάρχει μόνον ένα παράθυρο κάθε 20 χρόνια για να είναι κανείς τόσο θετικός» προσθέτει. «Υπάρχουν πολύ λίγες παραγγελίες, οι τράπεζες είναι λιγότερο επιφυλακτικές, το βιβλίο παραγγελιών στα ναυπηγεία είναι περιορισμένο και δείχνει πως σε ένα χρόνο από τώρα οι παραδόσεις νέων πλοίων είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την προβλεπόμενη αύξηση της ζήτησης» προσθέτει από την πλευρά του ο Ρίκαρντ Βάμπο, της Fearnley Securities.

Τιμές

Η άνοδος των τιμών των εμπορευμάτων εν γένει ενισχύει επίσης την ποντοπόρο, ενώ οι αναλυτές χαρακτηρίζουν τις εισαγωγές από την Κίνα ως απροσδόκητα ισχυρές.

Ο αναλυτής της Credit Suisse, Γκρεγκ Λιούις, πιστεύει πως οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαιοειδών θα σημειώσουν άνοδο της τάξεως του 20% έως 25% το επόμενο έτος. Η Credit Suisse αναφέρει ότι το βιβλίο παραγγελιών για ναυπηγήσεις τέτοιων δεξαμενόπλοιων βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές του 2000, με προβλεπόμενη αύξηση του στόλου κατά 2% έως 3% για το επόμενο έτος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ