Δημήτρης Ρηγόπουλος ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ

Τραγέλαφος με ταξικό πρόσημο

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην αρχή αποδώσαμε το αλαλούμ με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον τρόπο που «γίνονται» τα πράγματα στην Ελλάδα. Οταν «πιάσαμε» Χριστούγεννα και οι επιβάτες συνέχιζαν να μπαινοβγαίνουν στο μετρό χωρίς κανένα πρακτικό μέτρο ελέγχου (για λεωφορεία και τρόλεϊ ούτε λόγος), εμπιστευτήκαμε ξανά το ένστικτό μας: κυβερνητική ανικανότητα, διάλυση της δημόσιας διοίκησης και πολιτική καμένης γης.

Ηρθε ο νέος χρόνος, οι Απόκριες, η Σαρακοστή, η Μεγάλη Εβδομάδα, το Πάσχα, η Πρωτομαγιά. Και η εικόνα επί της ουσίας δεν έχει αλλάξει: αν θέλεις να χρησιμοποιήσεις τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας χωρίς εισιτήριο, μπορείς να συνεχίσεις να το κάνεις με την άνεσή σου.

Σε αυτό το οικείο σκηνικό φαρσοκωμωδίας ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας κάνει ό,τι μπορεί για να συμβάλει στην ψυχαγωγία του επιβατικού κοινού: ανακοινώνει καθολικό κλείσιμο των πυλών σε συγκεκριμένους σταθμούς του δικτύου αλλά «για λίγο».

Ο καλοπροαίρετος αναγνώστης θα συνεχίσει να συνδέει τα σουρεαλιστικά τεκταινόμενα στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας με όλες τις διαχρονικές παθογένειες του δημόσιου τομέα. Αλλά επτά ολόκληρους μήνες μετά τις αξέχαστες ουρές χιλιάδων πολιτών για την προμήθεια του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τη «δυσκολία» των αρμόδιων οργανισμών να «κατεβάσουν» τις περίφημες μπάρες, μήπως είμαστε υπερβολικά αφελείς;

Μήπως το εξελισσόμενο σίριαλ που μας κράτησε συντροφιά μια γεμάτη σεζόν δεν ήταν μόνο ένα ακραίο παράδειγμα κακής οργάνωσης; Μήπως, έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, η κυβέρνηση έκανε την ίδια στιγμή το «κομμάτι» της πουλώντας εμμέσως κοινωνική πολιτική; Μήπως, όλους αυτούς τους μήνες που εφημερίδες και κόμματα της αντιπολίτευσης αναδείκνυαν την ανικανότητα του υπουργείου Μεταφορών και τον πιθανό της αντίκτυπο στα δημόσια ταμεία, η ίδια η κυβέρνηση έστηνε ταυτόχρονα έναν άτυπο (αλλά πολύ χρήσιμο πολιτικά) δίαυλο επικοινωνίας με τους εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς; Μήπως αυτό εννοούν ορισμένοι πολιτική με «ταξικό πρόσημο»; Καλύτερα, πρώτα, να περιμένουμε τα οικονομικά στοιχεία του 2017-18 για τους εποπτευόμενους οργανισμούς του ΟΑΣΑ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ