ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ

Ενας πολεοδόμος παιχνιδιών

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΝΟΥΔΟΥ

Ο Κωνσταντίνος Δημόπουλος συνδυάζει γνώσεις και... αδυναμίες. O «Ατλας» θα συνοδεύεται από πληροφορίες σχετικά με την αρχιτεκτονική, την ιστορία και τους κατοίκους πάνω από 40 πόλεων βιντεοπαιχνιδιών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στις μέρες μας, πόσοι πολεοδόμοι έχουν την ευκαιρία να σχεδιάσουν μία πόλη από την αρχή έως το τέλος, χωρίς καν να χρειάζεται να ανησυχούν για το τι θα συμβεί με τις υπάρχουσες κατασκευές, αν κάποιοι θα εκφέρουν αντιρρήσεις ή αν το φυσικό περιβάλλον θα διαταραχθεί;

Αυτό που για έναν φοιτητή Αρχιτεκτονικής είναι άπιαστο όνειρο για τον Κωνσταντίνο Δημόπουλο είναι απλώς ένα κομμάτι της δουλειάς του από τότε που αποφάσισε να συνδυάσει το γνωστικό αντικείμενό του (είναι κάτοχος διδακτορικού στο πεδίο της πολεοδομίας και της αστικής γεωγραφίας) με ένα πάθος του, τα video games. Βασικό κομμάτι της δουλειάς του τα τελευταία χρόνια αποτελεί η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε δημιουργούς βιντεοπαιχνιδιών, τα οποία διαδραματίζονται σε αστικά τοπία. Αναλαμβάνει, για παράδειγμα, να φτιάξει τους κανόνες κίνησης ενός παιχνιδιού, ρυθμίζοντας την κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις είναι υπεύθυνος για τον εξ ολοκλήρου σχεδιασμό του αστικού περιβάλλοντος. «Δεν ξέρω πόσοι άλλοι πολεοδόμοι παιχνιδιών υπάρχουν στον κόσμο, μπορεί και κανένας», λέει στην «Κ», με αφορμή το νέο εγχείρημά του, έναν «ταξιδιωτικό οδηγό» σε εικονικές πολιτείες. Καρπός της συνεργασίας του με την εικαστικό Μαρία Καλλικάκη, το βιβλίο «Virtual Cities Atlas» υλοποιείται με τη στήριξη σχεδόν 1.300 χρηστών του Διαδικτύου από όλο τον κόσμο, που έσπευσαν να προσφέρουν από 15 έως 570 ευρώ ο καθένας, μέσα σε τρεις βδομάδες.

«Το πρότζεκτ προέκυψε αρχικά από μια συζήτησή μου με τη Μαρία Καλλικάκη», αναφέρει ο κ. Δημόπουλος. Λίγο αργότερα, τον προσέγγισαν εκπρόσωποι της ηλεκτρονικής πλατφόρμας χρηματοδότησης Unbound, που ανήκει στην Penguin Random House, και του πρότειναν τη διοργάνωση μιας διαδικτυακής καμπάνιας για να συγκεντρωθεί το απαιτούμενο ποσό για την έκδοση.

Ενα πολυσέλιδο λεύκωμα με εντυπωσιακές εικόνες, σκίτσα και χάρτες, ο «Ατλας» θα συνοδεύεται από επεξηγηματικά κείμενα του Κωνσταντίνου Δημόπουλου με πληροφορίες σχετικά με την αρχιτεκτονική, τη χωροταξία, την ιστορία και τους κατοίκους πάνω από 40 πόλεων βιντεοπαιχνιδιών: από τη δαιδαλώδη, εμπνευσμένη από το έργο του Μάουριτς Κορνέλις Eσερ, Antescher, όπου περιπλανιόνταν οι παίκτες του «Ant Attack» στις αρχές της δεκαετίας του ’80, έως το Νέο Βέγκας της σειράς παιχνιδιών δράσης «Fallout» (2010). Ο αναγνώστης θα μεταφέρεται νοητά σε παράξενους κόσμους, όπως η Rubacava, ένας τόπος συνάντησης χαμένων ψυχών στο παιχνίδι περιπέτειας «Grim Fandango», ή η δυστοπική City 17 του «Ηalf Life 2», που θυμίζει αμυδρά Ανατολική Ευρώπη. Στους δρόμους της City 17, τα ρημαγμένα κατάλοιπα ενός ένδοξου παρελθόντος συνυπάρχουν με τις απειλητικές κατασκευές ενός σκοτεινού μέλλοντος, όταν η Γη έχει τεθεί υπό τον έλεγχο εξωγήινων όντων και η μόνη ελπίδα για την ανθρωπότητα είναι οι αντιστασιακοί.

«Συλλέγουμε πληροφορίες και επιχειρούμε μία ερμηνεία των πόλεων, βασισμένοι στην πραγματικότητα του κάθε παιχνιδιού», αναφέρει ο συγγραφέας. Σε κάποιες περιπτώσεις, στη διαδικασία συμμετέχουν οι ίδιοι οι σχεδιαστές των βιντεοπαιχνιδιών, ενώ σε άλλες το δημιουργικό δίδυμο χρησιμοποιεί τη φαντασία του για να καλύψει τα κενά. Εκτός από τις αναλύσεις που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, κάθε κεφάλαιο θα περιλαμβάνει και ένα κείμενο για το ντιζάιν του συγκεκριμένου video game και θα προορίζεται κυρίως για τους επαγγελματίες.

Το ποσό που έχει συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής μέσω της πλατφόρμας Unbound έχει ξεπεράσει κατά 33% τον αρχικό στόχο, αλλά η καμπάνια παραμένει ανοικτή. Τρεις δωρητές έχουν ήδη αγοράσει το δικαίωμα να προτείνουν πόλεις της επιλογής τους στους δημιουργούς, ενώ, αν το σύνολο των συνεισφορών φθάσει το 150% του απαιτούμενου ποσού, στο βιβλίο θα προστεθούν πέντε νέα κεφάλαια. Επιδίωξη του Κωνσταντίνου Δημόπουλου είναι το πρότζεκτ να έχει ολοκληρωθεί έως το 2019, ενώ το πότε ακριβώς θα παραλάβουν στα χέρια τους το βιβλίο οι ανώνυμοι χορηγοί του θα καθοριστεί από τον εκδοτικό οίκο.

​​Περισσότερα στο: unbound.com/books/virtual-cities

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ