Νέες ταινίες: Παραμύθι ξανά εν μέσω… πειρατών

Νέες ταινίες: Παραμύθι ξανά εν μέσω… πειρατών

5' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο λαβύρινθος του Πάνα ****½

ΔΡΑΜΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2006)

Σκηνοθεσία: Γκιγιέρμο ντελ Τόρο

Ερμηνείες: Ιβάνα Μπακέρο, Σέρζι Λόπεζ, Μαριμπέλ Βερντού

Μπορεί ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο να τιμήθηκε φέτος με το βραβείο Οσκαρ για τη «Μορφή του νερού», ωστόσο το χρυσό αγαλματάκι θα ταίριαζε πολύ περισσότερο στον πολύ ανώτερο «Λαβύρινθο». Εντεκα χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του, το φιλμ επανέρχεται σε ψηφιακά αποκατεστημένη μορφή για να μας θυμίσει πώς η δημιουργική φαντασία μπορεί να μπλεχθεί με την Ιστορία για να φτιάξει το πιο γοητευτικό παραμύθι. Στη φασιστική Ισπανία του 1944, η μικρή Οφέλια φτάνει μαζί με την έγκυο μητέρα της στην εξοχική κατοικία του στρατιωτικού πατριού της. Καθώς οι αντάρτες δρουν στην περιοχή και ο λοχαγός αποκαλύπτει το πρόσωπο του στυγνού βασανιστή, το κορίτσι βρίσκει καταφύγιο στην καρδιά του δάσους, στον μυστηριώδη λαβύρινθο, όπου ο Φαύνος θα τις αναθέσει μερικές αλλόκοτες «αποστολές».

Είναι εκπληκτική η προσήλωση των δημιουργών της ταινίας και στην παραμικρή αισθητική λεπτομέρεια – όχι τυχαία, από τέτοιες κατηγορίες προέρχονται και τα τρία Οσκαρ που κατέκτησε. Από τα προσεκτικά κατασκευασμένα σκηνικά και τους χειροποίητους φανταστικούς χαρακτήρες μέχρι τον χειρισμό του φωτός και του μοντάζ, τα πάντα υπηρετούν την παραμυθική ατμόσφαιρα, η οποία ζωντανεύει ιδανικά. Η παιδική φαντασία αποτελεί εδώ το αντίδοτο στη φρίκη του εμφύλιου πολέμου, αλλά και του φασισμού που ταλαιπώρησε τη χώρα της Ιβηρικής. Η δε ισορροπία μεταξύ των δύο μερών (πραγματικότητας-μύθου) έρχεται σχεδόν άψογα, μέσα από μια διάχυτη μελαγχολία και σκοτεινιά· οι ρίζες τους μπορούν να αναζητηθούν στην καλύτερη ισπανόφωνη λογοτεχνία αλλά και στους εφιαλτικούς πίνακες του Φρανσίσκο Γκόγια. Το παραμύθι εδώ είναι πιο πολύ για ενηλίκους. Τέλος, το υπέροχο μουσικό σκορ-νανούρισμα του Χαβιέ Ναβαρέτε είναι από εκείνα που μένουν μαζί σου για μέρες μετά την έξοδο από την αίθουσα.

Οι πειρατές της Σομαλίας ***

ΔΡΑΜΑ (2017)

Σκηνοθεσία: Μπράιαν Μπάκλεϊ

Ερμηνείες: Εβαν Πίτερς, Αλ Πατσίνο, Μπαρκάντ Αμπντί

Ενα καλοστημένο θρίλερ, βασισμένο σε αληθινή ιστορία και θέμα τους περιβόητους Σομαλούς πειρατές, είναι η νέα ταινία που ξεχωρίζει αυτή την εβδομάδα. Το 2008 ο νεαρός Τζέι Μπαχάντουρ έχει μόλις αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο του Καναδά, με φιλοδοξίες να διακριθεί στην ερευνητική δημοσιογραφία. Εκνευρισμένος από τις συνεχείς απογοητεύσεις αλλά και με έμπνευση από το επαγγελματικό είδωλό του (Αλ Πατσίνο), ο Τζέι αποφασίζει να κυνηγήσει το ρεπορτάζ της ζωής του, με ένα ταξίδι στην παρθένα, δημοσιογραφικά, Σομαλία.

Το φιλμ του Μπράιαν Μπάκλεϊ χρησιμοποιεί τη γραπτή μαρτυρία του ίδιου του Μπαχάντουρ, προκειμένου να περιγράψει τη ριψοκίνδυνη –σχεδόν απερίσκεπτη– έρευνα ενός ερασιτέχνη Δυτικού, ο οποίος πέφτει ως εξωγήινος στην πραγματικότητα της φτωχής αφρικανικής χώρας. Και εκεί βρίσκεται η αξία του. Επηρεασμένος από όσα έχει ακούσει και διαβάσει σχετικά με τους πειρατές, όλα από πηγές εκτός της χώρας, ο Τζέι μένει έκπληκτος από όσα ανακαλύπτει ο ίδιος. Με τη βοήθεια ενός καλόκαρδου ντόπιου (τον υποδύεται ο Μπαρκάντ Αμπντί του «Captain Phillips»), θα γνωρίσει από κοντά αυτούς τους αυτόκλητους Ρομπέν των Δασών, οι οποίοι, όπως θα διαπιστώσει, έχουν πολλές διαφορές μεταξύ τους.

Ο ρυθμός και η ατμόσφαιρα παραμένουν σε καλά επίπεδα ώς το φινάλε, χωρίς μάλιστα να χρειαστεί η συνδρομή της κατασκευασμένης δράσης. Ο Εβαν Πίτερς, που τον είδαμε πρόσφατα και στην «Αμερικανική ληστεία», στέκεται άρτια στον κεντρικό ρόλο, πλαισιωμένος ιδανικά από την ασκητική μορφή του Αμπντί.

Οι δυο τους ταξιδεύουν σε απειλητικά νερά, όμως τα τέρατα είναι πολλές φορές διαφορετικά από εκείνα που θα υπέθετε κανείς.

Κυρία από τύχη **½

Σκηνοθεσία: Αμάντα Σθερς

Ερμηνείες: Ρόζι ντε Πάλμα, Τόνι Κολέτ, Χάρβεϊ Καϊτέλ

Μπουρζουά αναστάτωση στο Παρίσι

Ενα εντυπωσιακό –και διεθνές– καστ πρωταγωνιστών συγκεντρώνεται γι’ αυτή την ευχάριστη κομεντί, η οποία ρίχνει μια ματιά στον ιδιαίτερο και συχνά εξωφρενικό κόσμο της μπουρζουαζίας. Ενα ζευγάρι πλούσιων Αμερικανών (Χάρβεϊ Καϊτέλ, Τόνι Κολέτ) παραθέτει δείπνο στην έπαυλή του στο Παρίσι, ωστόσο οι καλεσμένοι καταλήγουν να είναι 13· για να αποφευχθεί η γρουσουζιά επιστρατεύεται η Ισπανίδα οικιακή βοηθός (Ρόζι ντε Πάλμα), η οποία όμως θα γοητεύσει έναν από τους εκλεκτούς καλεσμένους, πυροδοτώντας μια σειρά κωμικών εξελίξεων. Οι δηλητηριώδεις ατάκες πάνε και έρχονται σε ένα κατά διαστήματα απολαυστικό φιλμ, το οποίο ασχολείται –έστω επιφανειακά– και με τον κοινωνικό σχολιασμό.

7 μέρες στο Εντεμπε **½

Σκηνοθεσία: Χοσέ Παντίγια

Ερμηνείες: Ντάνιελ Μπριλ, Ρόζαμουντ Πάικ, Λίορ Ασκενάζι

Αεροπειρατεία από τα ’70s

Ο γνωστός από τη μεγάλη επιτυχία του τηλεοπτικού «Narcos», Χοσέ Παντίγια, αναλαμβάνει να μεταφέρει στην οθόνη μια διάσημη ιστορία αεροπειρατείας από το 1976. Ενα αεροπλάνο της Air France με αφετηρία το Τελ Αβίβ καταλαμβάνεται από δύο Παλαιστινίους και άλλους δύο Γερμανούς υποστηρικτές του σκοπού τους. Αυτοί θα οδηγήσουν το αεροσκάφος στο Εντεμπε της Ουγκάντας, όπου ο τρομερός Αμίν Νταντά τούς παρέχει άσυλο. Ταυτόχρονα η ισραηλινή κυβέρνηση αναλαμβάνει δράση για να απελευθερώσει τους ομήρους. Η ταινία τοποθετεί έξυπνα τους βασικούς πρωταγωνιστές στη θέση των τρομοκρατών, διατηρώντας αρκετά καλά τις ισορροπίες, σε ένα φιλμ πάντως που χάνει αρκετή από τη σπιρτάδα του όσο προχωρεί η αφήγηση.

Μη φέρνεις λουλούδια **

Σκηνοθεσία: Mίκαελ Ρ. Ρόσκαμ

Ερμηνείες: Ματίας Σέναρτς, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Ερικ ντε Στέρκε

Δίδυμο τραγικών εραστών

Ο Ματίας Σέναρτς και η Αντέλ Εξαρχόπουλος συνθέτουν ένα γοητευτικό δίδυμο, σε ένα φιλμ ωστόσο όπου υπάρχουν αρκετά αφηγηματικά προβλήματα. Στο «Μη φέρνεις λουλούδια» του Μίκαελ Ρόσκαμ, ο Τζίτζι γνωρίζεται και ερωτεύεται κεραυνόβολα μια πιλότο αγωνιστικών αυτοκινήτων, την Μπίμπι. Της κρύβει όμως πως το επάγγελμά του είναι η ληστεία τραπεζών. Οταν μια «δουλειά» θα πάει στραβά, η αγάπη τους θα μπει σε δοκιμασία. Το θρίλερ κινείται συμβατικά και γενικώς άρτια, μέχρι το σημείο όπου το τραγικό φορτίο του γίνεται πλέον υπερβολικό. Η μετάβαση στο δράμα δεν γίνεται ποτέ πειστικά, με αποτέλεσμα το τελευταίο κομμάτι της ταινίας να φαντάζει αμήχανο, σαν πρόσθετο στο αρκετά διαφορετικό κυρίως σώμα του έργου.

Εμείς…

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλόριζου πλησιάζει (26/8) και σταδιακά ανακοινώνει τη λίστα των καλεσμένων του. Ανάμεσά τους θα βρίσκεται και η δημοσιογράφος του BBC Ράζια Ικμπαλ, η οποία θα συμμετάσχει στο διεθνές πάνελ της 29ης Αυγούστου με τίτλο «Από τις ανταποκρίσεις και τις ειδήσεις στην ιστορική έρευνα». Η Ικμπαλ είναι παρουσιάστρια του BBC News, ενώ έχει διευθύνει επί δεκαετία προγράμματα πολιτισμού για το σπουδαίο βρετανικό δίκτυο.

…και οι άλλοι

Μπορεί στη χώρα μας σχεδόν οι πάντες να βρίσκονται αυτές τις μέρες στις ακτές, στον υπόλοιπο κόσμο ωστόσο τα σινεμά κάνουν χρυσές δουλειές χάρη (ειρωνικά) σε μια ταινία με… καρχαρίες. Ο λόγος για το «Τhe Meg» –θα το δούμε κι εδώ από την επόμενη εβδομάδα–, το οποίο καταβροχθίζει το box office με σχεδόν 150 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις, το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής. Η ταινία, που αποτελεί σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Τζον Τέρτλταουμπ, έχει για πρωταγωνιστή της τον Τζέισον Στέιθαμ, ο οποίος τα βάζει με έναν πελώριο καρχαρία, προκειμένου να σώσει τους εγκλωβισμένους ενός υποβρυχίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή