ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Αυτή η θέα είναι τόσο όμορφη, που αγγίζει τα όρια του κιτς – σαν αφίσα με ειδικά φίλτρα…». «Είχαμε ξανάρθει στην Ελλάδα για καλοκαιρινές διακοπές – τώρα τη βλέπουμε με άλλο μάτι!». Ορισμένα από τα σχόλια Γερμανών πεζοπόρων, στη διάρκεια διαδρομών τους στην ελληνική φύση.

«Οταν ο ετήσιος τζίρος του ελληνικού τουρισμού συνολικά είναι περίπου 16 δισ. ευρώ, μόνο η αγορά του hiking στη Γερμανία κάνει τζίρο 15 δισ. Σε μία χώρα 80 εκατομμυρίων, κάθε δεύτερος Γερμανός ασχολείται με την πεζοπορία, έστω περιστασιακά», αρχίζει να λέει ο κ. Μιχάλης Πήλιος, συνιδρυτής και βασικός εταίρος της γερμανικής εταιρείας VIVAZO, με έδρα το Βερολίνο. Πρόκειται για έναν tour operator, ειδικευμένο στα πεζοπορικά ταξίδια και ταξίδια δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. Μόλις 4 χρόνια λειτουργίας, πολλοί όμως οι «repeaters», εκείνοι που συμμετέχουν δηλαδή, ξανά και ξανά στις εκδρομές που διοργανώνονται στη χώρα μας, με στόχο να αναδειχθούν σχετικά άγνωστοι πεζοπορικοί προορισμοί.

«Για εμάς το θέμα ήταν να μπει ο Γερμανός στο αεροπλάνο και να έρθει για πεζοπορία στην Ελλάδα, όχι στις Αλπεις», συνεχίζει ο ίδιος. Ο πεζοπορικός τουρισμός αναμφισβήτητα ενισχύει την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αφού ο κόσμος έρχεται εκτός σεζόν κατά κανόνα. Υπάρχει η σχετική κρατική μέριμνα; «Οι Τούρκοι έχουν συνδέσει πεζοπορικά όλα τα παράλια της Μ. Ασίας. Διοργανώνουν φεστιβάλ πεζοπορίας. Εμείς; Η χώρα μας αποτελεί αναμφίβολα ένα υψηλού επιπέδου τουριστικό προϊόν στον πεζοπορικό τουρισμό. Κι όμως! Στο πρώτο μας φυλλάδιο, αντί να διαφημίζουμε την εταιρεία, καταγράψαμε τους 10 λόγους για τους οποίους προτείνεται η πεζοπορία στην Ελλάδα. Κάναμε προβολή προορισμού – κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει από την πολιτεία, τον ΕΟΤ. Ο ξενοδόχος διστάζει να λειτουργήσει επιπλέον μέρες...».

Ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που καθιστούν την Ελλάδα σημαντικό πεζοπορικό προορισμό; Σύμφωνα με τον κ. Πήλιο, «μεγάλη σημασία έχει η γεωγραφική θέση, ο συνδυασμός θάλασσας με βουνό. Εκτός από τις 3-4 πεζοπορίες, δίνεται η δυνατότητα για κολύμπι. Η εναλλαγή τοπίων, επίσης στα συν – με ορμητήριο την Πάργα να βρίσκεται κανείς στον Βίκο μέσα σε δύο ώρες... δύσκολα το βρίσκεις αλλού. Το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει περισσότερα από 40 βουνά, με υψόμετρο πάνω από 2.000 μέτρα, αθροίζεται στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας», αναφέρει ο υπεύθυνος της εταιρείας.

Επιπλέον προσόν

Η «πεζοπορία χωρίς αντίθετη κίνηση» καταγράφεται ως επιπλέον προσόν. Τι σημαίνει; «Οτι δεν έρχονται άλλοι από απέναντι. Περπατούν σε άδεια μονοπάτια. Γεγονός μεγάλης σημασίας για τους Γερμανούς, αφού αν, για παράδειγμα, βρεθούν στην Ελβετία συναντούν πολλή κίνηση». Πράγματι, η «ησυχία» της ελληνικής φύσης καθιστά τις διαδρομές των πεζοπόρων ξεχωριστές. Και όπως είχε επισημάνει με ενθουσιασμό η εκπρόσωπος του γερμανικού συνδέσμου πεζοπόρων όταν ήρθε στην Ελλάδα, «έχετε πολλές επιλογές. Εμείς έχουμε δίπλα τον αυτοκινητόδρομο. Εδώ, πουθενά αυτοκίνητα να σε ενοχλούν. Αλλά και όπου βρεθείς στην Ελλάδα, υπάρχει κάτι ενδιαφέρον – αυτό είναι μοναδικό».

Οταν δε η φυσική ομορφιά συνδυάζεται με την ελληνική φιλοξενία αλλά και τις αυθεντικές εμπειρίες που την πλαισιώνουν, ο Γερμανός πεζοπόρος «υποκλίνεται» στην επιλογή του: «Οπου πηγαίνουμε οι ντόπιοι θεωρούν τιμή τους που επιλέξαμε τον τόπο τους. “Ελάτε να μαζέψετε ελιές”, “Δείτε πώς φτιάχνουμε το τυρί”, το κάλεσμά τους.

Η πολυμορφικότητα της κουλτούρας εξίσου εντυπωσιακή», προσθέτει ο κ. Πήλιος. Οσο για το προφίλ των πεζοπόρων; «Κατά κανόνα, άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, 35+, συνταξιούχοι. Ποιοτικοί και απαιτητικοί τουρίστες. Σέβονται το περιβάλλον ενώ ενοχλούνται όταν αντικρίζουν σκουπίδια ή μπάζα – θέαμα συχνό, δυστυχώς».

Κριτήρια

Ποια είναι τα κριτήρια δημιουργίας προϊόντος; Οπως εξηγεί ο ίδιος, «στις εβδομαδιαίες αποδράσεις μας επιδιώκουμε να υπάρχουν 5 διαδρομές των 15 χιλιομέτρων – δηλαδή, περίπου 4 ώρες περπάτημα την ημέρα. Μέχρι στιγμής, σε Ηπειρο, Θάσο, Κέρκυρα, Σκιάθο, Χαλκιδική, Πελοπόννησο και Ολυμπο. Αναζητούμε καθαρά μονοπάτια, μέτριας δυσκολίας. Εναλλαγή τοπίων. Σημεία ενδιαφέροντος όπως μοναστήρια, κάστρα, αρχαιολογικούς χώρους, ελαιώνες, παραλίες, δάση, υδροβιότοπους, σημεία με υπέροχη θέα. Στο ίδιο πακέτο. Αλλωστε, αυτό πουλάμε: συναισθήματα και εμπειρίες. Τελειώνει η εκδρομή κι ακούς “ήταν οι καλύτερες διακοπές της ζωής μου!”. Εχω δει άνδρες να κλαίνε φεύγοντας. Οταν μάλιστα βρίσκονται σε ένα τόπο όπως το φαράγγι του Βίκου, σχεδόν σοκάρονται: “Αλήθεια, είναι τόσο κοντά μας;” αναφωνούν, νομίζοντας ότι για να δουν κάτι τέτοιο πρέπει να πάνε στο Περού. Κι αυτό είναι δύο ώρες με το αεροπλάνο».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ