ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Κάρυστος

Το θρυλικό ακρωτήρι του Καφηρέα  ή Κάβο Ντόρο απέχει από την Κάρυστο 60 χλμ. – χωρίς τις στάσεις υπολογίστε περίπου 2 ώρες. Μέχρι πριν από μερικά χρόνια το μεγαλύτερο μέρος ήταν χωματόδρομος. Σήμερα δεν θα κάνετε πάνω από δέκα χωμάτινα χιλιόμετρα, που ωστόσο απαιτούν ψηλό αυτοκίνητο και καλά λάστιχα. Η διαδρομή κινείται πάνω από τη θάλασσα και κάτω από τις πλαγιές του όρους Όχη, όπου, σύμφωνα με τον μύθο, έσμιξαν η Ήρα και ο Δίας. Εκεί είναι και ο Καστανόλογγος, ένα καστανοδάσος με υπεραιωνόβια δέντρα που μοιάζουν με πραγματικά γλυπτά και στην κορυφή, μετά από πεζοπορία μιάμισης ώρας, το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία και το περίφημο δρακόσπιτο, το εντυπωσιακότερο της Ελλάδας.

Σε όλη τη διαδρομή μέχρι το Κάβο Ντόρο θα συναντάτε κυρίως αγριοκάτσικα και ανεμογεννήτριες, θα βλέπετε θαλασσοπούλια να πλανάρουν από πάνω σας και τις βραχώδεις πλαγιές να βυθίζονται στη θάλασσα. Η βουή του αέρα και των κυμάτων, η μυρωδιά από θυμάρι, τα χωριά με τους μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού κατοίκους φτιάχνουν το προφίλ μιας απολαυστικής, φευγάτης διαδρομής, έξω από τα συνηθισμένα. Βενζινάδικο δεν υπάρχει, οπότε ανεφοδιαστείτε στην Κάρυστο, ούτε ταβέρνες και ξενώνες υπάρχουν – η περιοχή δεν είναι καθόλου τουριστική.  

Αξίζει να κάνετε την πρώτη παράκαμψη 6 χλμ. μετά το χωριό Μετόχι, για να φτάσετε στον Καστανόλογγο, στο καταφύγιο της Όχης και στο μονοπάτι για το δρακόσπιτο.


 Το δρακόσπιτο στην κορυφή του όρους Όχη. (Φωτογραφία: ΟΛΓΑ ΧΑΡΑΜΗ)

Τη δεύτερη θα την κάνετε στον Πλατανιστό, το τελευταίο «ζωντανό» χωριό της περιοχής, για να δείτε τα δύο πέτρινα γεφύρια του, τον καταρράκτη και τον νερόμυλο. Από εδώ ξεκινά και η διαδρομή για την παραλία Ποτάμι, όπου τα Σαββατοκύριακα έχετε πολλές πιθανότητες να βρείτε ανοιχτό το ταβερνάκι της οικογένειας Καλογήρου (τηλ. 22240-22327).

Στον Αντιά ζουν καμιά τριανταριά άνθρωποι, οι οποίοι με χαρά θα σας μιλήσουν για την περίφημη σφυριά του Αντιά, μια σπάνια παγκοσμίως γλώσσα με σφυρίγματα, που έχει γράμματα, συλλαβές, ακόμα και τονισμό, και την οποία ο πολιτιστικός σύλλογος μάχεται να διασώσει. Αν είστε τυχεροί και ακούσετε κάποιους να συνομιλούν, θα είστε σίγουροι ότι ακούτε διάλογο πουλιών. Τα επόμενα χωριά –Ευαγγελισμός, Καψούρι, Δρυμονάρι, Θύμι, Ζαχαριά, Βρέστηδες, Πρινιά– είναι σχεδόν έρημα· αν συναντήσετε δύο ανθρώπους, θα είστε τυχεροί. Η Αμυγδαλιά έχει μόνο 30 κατοίκους, ψαράδες οι περισσότεροι στα μυστηριακά νερά του μονίμως ταραγμένου Κάβο Ντόρο. Ο ασφαλτόδρομος τελειώνει στο χωριό Ζαχαριά, αλλά είναι ακόμη βατός.  

Κρατήστε δεξιά κατεύθυνση σε όλες τις διασταυρώσεις και μετά την Πρινιά οδηγήστε στον στενό, σκληρό χωματόδρομο, γεμάτο σπαστή πέτρα, που, παρότι έχει μήκος μόλις 3 χλμ., μοιάζει ατέλειωτος. Αυτός θα σας οδηγήσει στο ακρωτήρι του Καφηρέα με το εκκλησάκι του Αϊ-Γρηγόρη και τον βράχο Αράπη με το φανάρι. Το οριακό σημείο, οι θρύλοι και ο άνεμος είναι αν μη τι άλλο γοητευτικά.

Αν από την Πρινιά οδηγήσετε αριστερά, θα βγείτε σε μια απίθανη χωμάτινη διαδρομή 15 χλμ., πάνω από τους γκρεμούς της ανατολικής ακτογραμμής της Εύβοιας, έως το χωριό Αγαθό. Τον χειμώνα συνήθως δεν διασχίζεται από κανένα όχημα.Αν ωστόσο τα καταφέρετε, θα φτάσετε στις δύο διάσημες παραλίες, Καλλιανός και Άγιος Δημήτριος, με τα καταπράσινα φαράγγια τους. Το χωριό Άγιος Δημήτριος έχει μια εξαιρετική ταβέρνα, του Στεφώση (τηλ. 22240-71219). Από εκεί μπορείτε να επιστρέψετε πίσω προς Μαρμάρι και Κάρυστο, κάνοντας ουσιαστικά μια κυκλική διαδρομή.

|| Η προτεινόμενη διαδρομή, από την Κάρυστο στο Κάβο Ντόρο, έχει μήκος 60 χλμ.


Με το Volvo XC40 στην Εύβοια

Πρωτοποριακό ντιζάιν και απαράμιλλη άνεση στο πιο «αρχοντικό» compact premium SUV της αγοράς.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΑΡΗΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

Το ταξίδι μας στη νότια Εύβοια ταίριαξε απόλυτα με το ελκυστικό μοντέλο της Volvo στην κατηγορία των compact premium SUV. Με το εξαιρετικού ντιζάιν XC40 φτάσαμε μέχρι την Κάρυστο και συνεχίσαμε για ακόμα 60 χιλιόμετρα, μέχρι το ακρωτήρι του Καφηρέα. Σε όλη την ασφαλτοστρωμένη διαδρομή, το XC40 ξεχώρισε κυρίως για την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την άνεση που προσφέρει το σωστά ρυθμισμένο σύστημα ανάρτησης. Μάλιστα, σημαντικό ρόλο στην καλή οδηγική συμπεριφορά του παίζει και η Σπονδυλωτή Κόμπακτ Αρχιτεκτονική (CMA), μια νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Η διαδρομή μας περιλάμβανε περίπου 10 χιλιόμετρα βατού χωματόδρομου, που δεν αποτέλεσαν πρόβλημα για το αυτοκίνητό μας, μια και είναι εφοδιασμένο με αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης. Τόσο το τελευταίο όσο και ο συνδυασμός της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος (211 χλστ.) με το Hill Descent Control, που διατηρεί πολύ χαμηλές ταχύτητες σε καθόδους με μεγάλες κλίσεις, μας ενέπνευσαν τυφλή εμπιστοσύνη για το SUV με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα και τη διχρωμία.

Οδηγώντας μέχρι τον Κάβο Ντόρο εκτιμήσαμε από την πρώτη στιγμή το άμεσο τιμόνι, την εξαιρετική πρόσφυση και τα αποδοτικά φρένα του premium μοντέλου της σουηδικής φίρμας. Το εσωτερικό του υπόσχεται ευρυχωρία με βάση το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων, γεγονός που επιβεβαίωσαν όλοι οι επιβαίνοντες. Εκτός από την άνεση όμως των επιβατών, ο χώρος αποσκευών των 460 λίτρων έχει μεγάλο άνοιγμα για την καλύτερη φόρτωση-εκφόρτωση.

Κορυφαία είναι η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα, ενώ δεσπόζουσα θέση έχει η οθόνη αφής 9 ιντσών, απ’ όπου χειριστήκαμε σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το σύστημα πολυμέσων συνεργάζεται εξαιρετικά με τα ηχεία της Harman Kardon, που σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας επιτρέπει σε οδηγό και συνεπιβάτες να απολαύσουν κρυστάλλινο ήχο στις αγαπημένες τους μουσικές.

Ως προς την κατανάλωση καυσίμων, ο 2λιτρος τούρμπο βενζινοκινητήρας των 247 ίππων και 350 Nm ροπής έχει το προτέρημα να κινείται οικονομικά, εφόσον δεν οδηγούμε επιθετικά, κάτι που εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο, δεδομένου ότι στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχει πρατήριο υγρών καυσίμων. Επιπρόσθετη ασφάλεια μας προσέφερε η εφαρμογή Volvo On Call, καθώς, ό,τι είδους απρόοπτο και αν συνέβαινε, η υπηρεσία υποστήριξης της Volvo θα μπορούσε να μας βγάλει από τη δύσκολη θέση.

Το XC40 φέρνει στην κατηγορία των compact SUV τις βραβευμένες τεχνολογίες ασφάλειας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, που είναι γνωστές από τις σειρές 90 και 60. Αυτές καθιστούν το XC40 ένα από τα καλύτερα εξοπλισμένα compact premium SUV της αγοράς. Εκτός των άλλων, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού στο XC40 περιλαμβάνουν το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από τον δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της, καθώς και κάμερα 360 μοιρών που βοηθά τον οδηγό σε μανούβρες σε μικρούς χώρους στάθμευσης.

Το 4,4 μέτρων SUV της Volvo ήταν ο καλύτερος σύντροφος για την απαιτητική μας εκδρομή και οι αρχοντικές ανέσεις που προσφέρει είναι αξιοζήλευτες από τους ανταγωνιστές της κατηγορίας του.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ